skrokken Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Har vært litt uheldig å sølt litt kjølevann på hovedkortet mitt (type: ASUS SABERTOOTH X79 S-2011 ATX). problemet er når jeg skal slå på pc'en står den bare å slår seg av og på. Har noen nån tips? Kjølevann som ble sølt er standar man får kjøpt til vannkjølte systemer. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Var kortet på når det skjedde? hvis det var det har du nok et problem. Lenke til kommentar
skrokken Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 nei var ikke det, er det som er så rart. regner sterkt med at kjølevannet man får kjøpt ikke inneholder salt så det skal jo ikke lede strøm, men at jeg tar feil er jo ikke å se bort ifra Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Kjølevann trenger ikke inneholde salt for å være ledende, nok med en liten dash av hvilket som helst stoff, så blir vann ledende. Du burde absolutt ha unngått å å slå på PC'en igjen etter at du sølte kjølevann på HK, men gjort er gjort. To muligheter her, prøv å skylle det stedet på HK hvor du sølte kjølevann med rent destillert vann, la det tørke minst 24 timer, eventuelt bruk hårføner til å tørke med. Kan også prøve med en rensespray som IKKE skader noen av komponentene på HK. Lenke til kommentar
skrokken Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 tnx. skal prøve det. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 tnx. skal prøve det. Det beste er selvsagt en elektronisk/elektrisk rensespray som ikke skader noe som finnes på HK. 100 % rent vann kan brukes, men er ikke det beste. Har dog brukt destillert vann på en TV som hatt fått litt saltvann inn (var ikke på da det skjedde), lot den tørke 4 dager, og den funket fjell i 2 år til, helt til noen stjal den faktisk. Men rengjøring med vann, selv destillert er ingen garanti for at det vil funke. 2 Lenke til kommentar
skrokken Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 Har sprayet det inn med en ganske fluktig elektro rens så nå står det til tørk. tror jeg må prøve på en spansk en på garantien om det ikke funker Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Vent litt da, hvilket kjølevann er det du snakker om? Fra en "custom" vannkjøler eller"? Er det fra en Corsair vannkjøler kan du være heldig, bare si at det var en lekkasje og Corsair fikser muligens nytt HK for deg. Lenke til kommentar
skrokken Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 trenger vell ikke å si at jeg har sølt vann i d store å d hele, bare at no merkeli har skjedd og at alt bare slår seg av og på Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 trenger vell ikke å si at jeg har sølt vann i d store å d hele, bare at no merkeli har skjedd og at alt bare slår seg av og på Du har et poeng der ja. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) ...og returavdelinger googler ikke forumtråder. Uberettiget retur er svindel og medfører prisøkning for oss andre. Du fortjener 10 piskeslag på torget. "For failure to abide by hardware safety regulations on a watercooled rig and negligence of responsibility which resulted in the death of a ASUS SABERTOOTH X79 . Forum user skrokken is sentenced to punishment... Ten lashes... you may carry out the sentence." Endret 22. februar 2013 av BadCat 3 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 ...og returavdelinger googler ikke forumtråder. Uberettiget retur er svindel og medfører prisøkning for oss andre. Du fortjener 10 piskeslag på torget. "For failure to abide by hardware safety regulations on a watercooled rig and negligence of responsibility which resulted in the death of a ASUS SABERTOOTH X79 . Forum user skrokken is sentenced to punishment... Ten lashes... you may carry out the sentence." Syns du skal tre ned fra din moralske høyhest her. Er jo slett ikke sikkert det er vannsølet som er skyld i problematikken, kan være tilfeldig. Hvis ikke det virker returner og se hva som skjer. At vi entusiaster uansett betaler premium for premium-deler gjør at man mest sannsynlig har kjøpt nok deler gjennom tiden til å rettferdiggjøre en retur som er på grensen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå