FremtidigMedisinstudent Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hei! Jeg har en venninne som har S1 i Vg2 og får sekser. Men istedet for å fortsette med S2 i Vg3, ønsker hun å velge R1. Vet noen om dette er mulig? R1 i Vg3? Hvis mulig ønsker hun å stryke vekk (S1+S2) og heller kun ha R1 på vitnemålet. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Har dere ikke studieveileder på skolen? H*n vet svaret. Det er mulig, men det kan være det må tas som privatist. Lenke til kommentar
K R U E G E R Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Som han over, hør med studieveileder på skolen for å få et nøyaktig svar. På min skole er det slik at man kan ta VG2 fag i VG3 hvis det er plass og timene ikke overlapper hverandre. Dersom det er mulig å ta R1 i VG3 går jeg ut i fra at R1 erstatter S1 karakteren, man kan ikke ha S og R matte samtidig. Ser allikevel ikke poenget med å bytte til R1 hvis man ikke skal ha R2 i tillegg. S1 tilsvarer omtrent 1T i vanskelighetsgrad, og S2 er noe vanskeligere enn S1. R1 bygger på 1T og er derfor en del vanskeligere enn S1. Man må ta forbehold om at man risikerer å gå ned i karakter. Hvis vedkommende får 6 i S1 og S2 er det bedre enn å få 4, 5 eller 6 i R1 forutsatt at man regner karaktersnitt (ikke skolepoeng). Endret 20. februar 2013 av K R U E G E R Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Jeg ser poenget med R1, dersom han senere vil på ingeniørstudier og trenger R2, så er det bedre med grunnlag fra R1 (/2MX i min tid). I tillegg er det vel krav om R1 med 4 i faget på f.eks byggingeniør på NTNU. Lenke til kommentar
FremtidigMedisinstudent Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg ser poenget med R1, dersom han senere vil på ingeniørstudier og trenger R2, så er det bedre med grunnlag fra R1 (/2MX i min tid). I tillegg er det vel krav om R1 med 4 i faget på f.eks byggingeniør på NTNU. Du sier noe der. Venninnen min ønsker å studere medisin, men tviler på å komme inn i Norge. I både Sverige og Danmark kreves R2, så dette tenker hun å ta på Bjørknes etter videregående. Men, med S1+S2 som grunnlag, blir det nok vanskelig å gå rett på R2. Derfor ønsker hun å ta dette på videregående og slippe å måtte bruke 2 år på å ta opp matte. Liksom, R1 i "Vg4" og R2 i "Vg5". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå