Gå til innhold

Tips til setup ?


Anbefalte innlegg

Tenker å bygge ut denne pcen om 1 år ca.. like så greit å investere i et litt dyrere men bedre hovedkort ?

Om et år vil hovedkortet være utdatert ettersom Intel lanserer Haswell og LGA1150 om fire måneder.

Det eneste du skal tenke på når du ser på hovedkort er om det dekker dine krav til I/O-porter og eventuelt utseende om du er av den typen, alt som har noe med ytelse å gjøre skjer på selve CPU-brikka i dag.

 

Se på MSI Z77 MPower, det er et noe billigere, men fortsatt stilig hovedkort som dekker de fleste gamer-krav, MSI har i dag veldig kapable hovedkort.

 

Når det kommer til kabinett er det absolutt å anbefale et fra Corsair eller Fractal Design, det har kommet store fremskritt som gjør det langt enklere å bygge i kabinetter fra disse enn kabinetter fra Antec og Thermaltake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny standard blir vell skikkelig overpriset i starten.. om 1 år er vell det fortsatt dyrt, men på vei ned.. Da vil også nåværende utstyr gå betraktelig ned i pris. Kan få mye gode tilbud da.

 

Veit du hvordan lydkortet er i MSI Z77 MPower ?

Ser og at det ikke er dual band wifi kort.. noe jeg kunne trengt da jeg har et helt trådløst DLNA setup og ønsker å streame filmer med høy kvalitet.

 

Jeg hadde antec på min forrige. var litt knotete å bygge samt det ble ikke ryddig.. ser fram til å bygge i et nytt kabinett

 

EDIT: holder 8gb ram til lett spilling\krevende spilling ? ikke akkurat dyrt for 8gb til.. men er det noe nytte verdi i det ?

Endret av Emaldiom
Lenke til kommentar

Ny standard blir vell skikkelig overpriset i starten.. om 1 år er vell det fortsatt dyrt, men på vei ned.. Da vil også nåværende utstyr gå betraktelig ned i pris. Kan få mye gode tilbud da.

Om tidligere lanseringer av LGA1156 og LGA1155 er noe å gå etter vil forrige generasjon med hovedkort og prosessorer forsvinne i løpet av et par måneder etter lansering, tidligere generasjoner har heller ikke sunket i pris. Dette kommer kanskje som et sjokk for deg, men i5-3570k koster det samme som i5-2500k gjorde ved lansering i 2011, og har ca 5% høyere ytelse og litt økt funksjonalitet, pris/ytelse har med andre ord stått nesten stille for Intel-prosessorer i to år. Det er ingen grunn til å tro at Haswell kommer til å synke i pris over tid heller, ettersom AMD har forlatt CPU-kappløpet og Intel fortsatt ligger flere generasjoner foran...

Lenke til kommentar

Hva er pros og cons i forhold til de hovedkortene du har linket og asus RoG sitt ?

 

Var super fornøyd med extreme rampage II som jeg hadde før..

 

Tenker å bygge ut denne pcen om 1 år ca.. like så greit å investere i et litt dyrere men bedre hovedkort ?

 

På bang for the bucket som setter opp maskiner med tanke på best mulig ytelse og lavest mulig pris gikk geforce 660 ut som vinner. Det var i tilegg bedre enn 7950.

 

Kan du vise meg hvor 660 slår 7950?

Lenke til kommentar
Kan du vise meg hvor 660 slår 7950?

 

http://www.maximumpc.com/article/features/best_bang_buck_PC_2012

 

Om tidligere lanseringer av LGA1156 og LGA1155 er noe å gå etter vil forrige generasjon med hovedkort og prosessorer forsvinne i løpet av et par måneder etter lansering, tidligere generasjoner har heller ikke sunket i pris. Dette kommer kanskje som et sjokk for deg, men i5-3570k koster det samme som i5-2500k gjorde ved lansering i 2011, og har ca 5% høyere ytelse og litt økt funksjonalitet, pris/ytelse har med andre ord stått nesten stille for Intel-prosessorer i to år. Det er ingen grunn til å tro at Haswell kommer til å synke i pris over tid heller, ettersom AMD har forlatt CPU-kappløpet og Intel fortsatt ligger flere generasjoner foran...

 

ok, dette var jeg ikke klar over.. Har ikke kjøpt stasjonær data siden 2009 så er helt klart utdatert på hva som er aller best med tanke på pris og ytelse samt tidligere priser som du gir meg her..

 

Fått flere gode tips her som jeg vil tenke over med tanke på pris og ytelse. Har kanskje litt særegne behov og kan være litt sta, så ikke ta det personlig at jeg avser det dere tipser meg om :)

 

Bestiller maskinen enten i dag eller i morgen.. Kommer tilbake med final setup

Akkurat nå er den slik:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1197410&su=8553C0CB-2719-4474-99BC-EF6B1792204E

Lenke til kommentar

http://www.maximumpc...ng_buck_PC_2012

 

 

 

ok, dette var jeg ikke klar over.. Har ikke kjøpt stasjonær data siden 2009 så er helt klart utdatert på hva som er aller best med tanke på pris og ytelse samt tidligere priser som du gir meg her..

 

Fått flere gode tips her som jeg vil tenke over med tanke på pris og ytelse. Har kanskje litt særegne behov og kan være litt sta, så ikke ta det personlig at jeg avser det dere tipser meg om :)

 

Bestiller maskinen enten i dag eller i morgen.. Kommer tilbake med final setup

Akkurat nå er den slik:

http://www.komplett....BC-EF6B1792204E

 

Det var 7850 du mente.?

 

Om jeg ikke husker feil i forhold til tester så stiller 7850 og 660 ganske likt i ytelse.

 

Men 7850 er mer klokkevennlig og billigere.

Lenke til kommentar

Der sammenlignes 7850 mot GTX 660, 7950 er et rimelig greit hopp opp i ytelse. Men jeg vil aldri aldri anbefale det 7950-kortet linket i denne tråden ettersom kjøleløsningen er elendig. Noe annet du må tenke på er at de prisene maximum PC listet opp der ikke stemmer med norske priser (ei heller amerikanske,) for 7870 er langt nærmere prislappen på et 660 i Norge.

 

Om du skal ha et skjermkort til 1500-2000 kr er det 7870 XT som er kongen av pris/ytelse uten å ofre på støy/kjøling, om det blir for dyrt er 7850 TF3 et veldig solid valg.

Lenke til kommentar
Der sammenlignes 7850 mot GTX 660, 7950 er et rimelig greit hopp opp i ytelse. Men jeg vil aldri aldri anbefale det 7950-kortet linket i denne tråden ettersom kjøleløsningen er elendig. Noe annet du må tenke på er at de prisene maximum PC listet opp der ikke stemmer med norske priser (ei heller amerikanske,) for 7870 er langt nærmere prislappen på et 660 i Norge. Om du skal ha et skjermkort til 1500-2000 kr er det 7870 XT som er kongen av pris/ytelse uten å ofre på støy/kjøling, om det blir for dyrt er 7850 TF3 et veldig solid valg.

 

Jeg merker at du har god peiling på det du snakker om, men jeg ser rundt omkring på nettet at de aller fleste anbefaler 7850 kortet.. Hvor stor ytelse hopp er det ifra 7870 XT til 7950 ?

Om 7870 XT greier alle de nyeste spillene med grei nok quality er det vell greiestå kjøpe dette med tanke på kjølingen som du sier ?

Lenke til kommentar

http://www.maximumpc...ng_buck_PC_2012

 

 

 

ok, dette var jeg ikke klar over.. Har ikke kjøpt stasjonær data siden 2009 så er helt klart utdatert på hva som er aller best med tanke på pris og ytelse samt tidligere priser som du gir meg her..

 

Fått flere gode tips her som jeg vil tenke over med tanke på pris og ytelse. Har kanskje litt særegne behov og kan være litt sta, så ikke ta det personlig at jeg avser det dere tipser meg om :)

 

Bestiller maskinen enten i dag eller i morgen.. Kommer tilbake med final setup

Akkurat nå er den slik:

http://www.komplett....BC-EF6B1792204E

 

Hmm. Rart med tanke på at en i min klasse kjøpte seg det beste gtx 660ti som man får til 2,5k og jeg kjøpte mitt HIS kort til 2100. Og jeg scorer likt som et 670/680 på mange av FPS testene jeg kjører. Men men...

Lenke til kommentar

Typisk min flaks når det gjelder bestillinger..

 

I dag kom komplett med crazy tilbud på forskjellige ting. Det 1 hovedkortet du\dere linket til meg er satt ned med 19%.. altså det koster 1449..

Dette hovedkortet har alt jeg trenger og er så og si identisk med det jeg kjøpte..bare 500kr billigere nå.. jaja..kan ikke være heldig hver gang :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ganske kjent at 660 Ti er til de grader overpriset.

 

De er uten tvil overpriset. Så tenker man pris/ytelse så er 7950 et bedre valg en 660 ti. Men samtidig så er det mange som heller vil ha et nvidia kort en et AMD kort, hvorfor det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...