Gå til innhold

Absurde problemer med Android 4.1.2

Sensai

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg har nylig fått Android 4.1.2, og vet ikke om jeg skal le eller grine.

Det har blitt et mareritt å skrive tekstmeldinger eller annen tekst.

For det første: HVOR er det blitt av ordboken? Telefonen kan fortsatt mange ord, men noen helt vanlige ord er bare borte. Det kan jeg forsåvidt tilgi, hadde det enda vært for at jeg kunne legge inn ord selv, hvilket bringer meg til punkt to:

Hvor har det blitt av muligheten til å legge inn egne ord? Hold inne fingeren på ordet, sier folk. Men det eneste som skjer hos meg da, er at jeg markerer ordet og kan velge "klipp ut" eller "kopier":

I innstillingene skal man visst også kunne finne noe om dette. Men under Innstillinger --> Språk og inndata hos meg, finner jeg ikke dette valget "personlig ordliste" som mange andre tydeligvis har. Dette hadde jeg før jeg oppdaterte, så det har forsvunnet nå.

Er det flere enn meg som har disse sinnssyke problemene?

Akkurat nå angrer jeg bittert på at jeg oppdaterte, får jo ikke skrevet en dritt på telefonen lenger. Må nøye meg med å bruke ord som likner på de jeg egentlig vil bruke.

Takk til alle som tar seg tid til å lese og å svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forresten Galaxy S2.

Og jeg ser at jeg har mulighet til å fjerne ord fra ordlista. Så for meg virker det som om det er meningen at man skal ha muligheten til å modifisere lista, de har bare ikke lagt inn noen Legg til-mulighet :(

Lenke til kommentar

Takk!

Har til nå brukt 3x4-tastaturet fordi jeg ikke har funnet noen app som jeg synes oppfatter qwerty-trykkene mine godt nok, men SwiftKey er jo genialt!

Da bytter jeg til qwerty og lever glade dager. Men det forundrer meg fortsatt at Android fjerner noe så vesentlig som muligheten til å legge inn egne ord i ordboken.

Lenke til kommentar

Takk!

Har til nå brukt 3x4-tastaturet fordi jeg ikke har funnet noen app som jeg synes oppfatter qwerty-trykkene mine godt nok, men SwiftKey er jo genialt!

Da bytter jeg til qwerty og lever glade dager. Men det forundrer meg fortsatt at Android fjerner noe så vesentlig som muligheten til å legge inn egne ord i ordboken.

Du må vri telefonen over i landskapsmodus så kan du legge inn nye ord.

Lenke til kommentar

Hei alle!

Jeg har nylig fått Android 4.1.2, og vet ikke om jeg skal le eller grine.

Det har blitt et mareritt å skrive tekstmeldinger eller annen tekst.

For det første: HVOR er det blitt av ordboken? Telefonen kan fortsatt mange ord, men noen helt vanlige ord er bare borte. Det kan jeg forsåvidt tilgi, hadde det enda vært for at jeg kunne legge inn ord selv, hvilket bringer meg til punkt to:

Hvor har det blitt av muligheten til å legge inn egne ord? Hold inne fingeren på ordet, sier folk. Men det eneste som skjer hos meg da, er at jeg markerer ordet og kan velge "klipp ut" eller "kopier":

I innstillingene skal man visst også kunne finne noe om dette. Men under Innstillinger --> Språk og inndata hos meg, finner jeg ikke dette valget "personlig ordliste" som mange andre tydeligvis har. Dette hadde jeg før jeg oppdaterte, så det har forsvunnet nå.

Er det flere enn meg som har disse sinnssyke problemene?

Akkurat nå angrer jeg bittert på at jeg oppdaterte, får jo ikke skrevet en dritt på telefonen lenger. Må nøye meg med å bruke ord som likner på de jeg egentlig vil bruke.

Takk til alle som tar seg tid til å lese og å svare :)

Sensai!

Jeg òg. Etter sist oppdatering mista jeg:

- ordbokforslag,

- T9 (for jeg pleide å bruke 3x4 og ikke qwert).

noe små til som jeg tor ikke å nevne.

Jeg for først trodde at det er Samsung som bestemte seg for disse oppdateringer og ikke selve Android (jeg bruker SII og angret fort på kjøp av samsung. Før jeg brukte HTC Desire og med all teksting gikk utmerket og veldig intuitivt!).

Etter utløp av abo kvitter jeg meg med stor glede med SII og glemme hele samsungen uansett modell. Og tilbake til HTC.

Lenke til kommentar

Jeg er tydeligvis ikke helt alene om dette, altså.

Nå har jeg oppdaget et enda verre problem etter oppdateringen.

Jeg får ikke lastet ned oppdateringer til installerte apper! Får heller ikke lastet ned nye. Play Market bare står og surrer og "laster ned" i en evighet, til det omsider kommer opp en feilmelding.

Noen flere med dette problemet?

Lenke til kommentar

Jeg er tydeligvis ikke helt alene om dette, altså.

Nå har jeg oppdaget et enda verre problem etter oppdateringen.

Jeg får ikke lastet ned oppdateringer til installerte apper! Får heller ikke lastet ned nye. Play Market bare står og surrer og "laster ned" i en evighet, til det omsider kommer opp en feilmelding.

Noen flere med dette problemet?

Kjør en factory reset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...