Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Youtube musikk/video fra USB i bilen?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt et nytt stereoanlegg i bilen, av typen Pioneer AVH-X2500BT, som også har mulighet for avspilling av video.

Til vanlig spiller jeg musikken fra en vanlig USB minne-penn (Sandisk cruzer 32 GB), pga. god lydkvalitet i forhold til CD, og mye enklere å legge inn ny musikk, men kunne tenkt meg en forandring fra den standard bakgrunnen som er på anlegget. Derfor har jeg tenkt at det må være mulig å laste ned musikkvideoer eller bare musikk fra Youtube, med tilhørende video.

Når jeg laster ned en video fra youtube, bruker jeg programmet, "Free Youtube Downloader". Videoen lastes og konverteres til .AVI og fungerer bra på datamaskinen, men da jeg prøver å spille den av i bilen, får jeg opp en feilmelding, "Unplayable Format" eller noe sånt.

Er det noen som har vært borti noe sånt, eller vet hva jeg snakker om?

Jeg har ikke hørt om andre som har fått til noe lignende, så jeg tar imot all den hjelpen jeg kan få, med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg faktisk hva jeg snakker om da. Var litt i tvil om du faktisk hadde lest manualen til spilleren din. Da hadde du sett hvorfor du fikk den feilmeldingen. Var igrunnen ment som ett enkelt svar på ett enkelt problem. Nå finnes det utallige programmer som laster ned videoer fra nett og som konverterer filene direkte til ønsket format. Det er bare ett lite søk på google så finner du det (Forutsetningen for dette er da om du vet hvilket format som støttes). Her er en konverter til de filene du allerede har som .AVI da så kanskje du får spilt disse også.

Lenke til kommentar

Det er ingen enkel måte å si dette på, men jeg skal prøve.

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å lese hva som står i brukermanualer og slikt. Så svaret på om jeg har lest brukermanualen er; Nei, det har jeg ikke. Jeg må ha alt forklart på en grundig, men enkel måte. Jeg klarer å lese det, og forstå det, men det hjelper så lite når jeg etterpå har glemt det meste, og må begynne på nytt.

Sommeren 2011, var jeg utsatt for en alvorlig motorsykkelulykke, og fikk store hodeskader. Det kalles for "traumatisk hodeskade", og er i realiteten skader på hjernen.

Når jeg selv forsto hva som egentlig hadde skjedd, hadde det gått flere måneder. Ettervirkningene av skadene jeg fikk, er at jeg har synsproblemer, forståelsesproblemer og store hukommelsesvansker.

Jeg må altså lese alt hundre ganger for å få en liten forståelse, men da er jeg mentalt utslitt, og må gi opp. Jeg må nesten få informasjon som f.eks. dette: "Last ned musikkvideo fra youtube med (Dette) programmet". "Konverter så filene til (Dette) formatet". Jeg er ikke noen "dum" person, har bare litt mer å slite med, enn de fleste. Det var ikke meningen å fortelle alt dette her, men det er vel like greit å bare få det gjort, så forstår dere sikkert problemet mitt.

@newsmann: Det var ihvertfall ikke meningen å antyde at du ikke vet hva DU snakker om. Hvis du trodde at jeg snakket negativt om deg, så beklager dette. Jeg sa nemlig at jeg ville hatt info fra folk som visste hva JEG snakket om :).

Jeg har ennå ikke forsøkt å teste det nickwillu anbefalte, men det får jeg gjøre når hodet mitt har fått hvilt seg litt :p

Uansett, som jeg tidligere har sagt, så tar jeg imot all den hjelpen jeg kan få, med stor takk! :)

Lenke til kommentar

Ja, det er Free Yotube Downloader jeg alltid har brukt og Free Youtube to Mp3 Converter, men det var alltid til Mp3 lydfiler jeg brukte den til. Kan den brukes til videoer også? Det må jeg sjekke.

Jeg skal alltids få til dette på en eller annen måte, men så lenge jeg ikke finner noe "guide", så kan ting dessverre ta litt tid. Men takk uansett :)

Lenke til kommentar

Programmet "Free YouTube Download" er jeg usikker på om jeg har prøvd før, men det ser ut til å kanskje kunne virke.

Jeg får nå opp en ny feilmelding "Video Resolution Not Supported". Det ser ut som jeg er kommet et lite steg videre, men finner ikke ut i manualen hvilken oppløsning som virker.

Har prøvd litt foskjellige: 360p, 480p og 720p, men foreløpig ingenting....

Har nettopp begynt å teste dette her, men nå er klokken nesten 01:00 om natten, så jeg må bare fortsette i morgen.

Tusen takk for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg etter mye testing endelig fått Youtube musikkvideoer på USB i bilen.

Det er bare helt rått!

Det viste seg at når jeg konverterte flere filer til flere forskjellige oppløsninger,

så virket ingenting, men når jeg bare testet med én video om gangen på

USB'en, så fant jeg én som virket.

Det som virket, var å laste ned i Mp4 og konvertere til AVI.

Noe høyere oppløsning enn 360p (480x360) virket ikke på min modell.

Tusen takk for all hjelpen jeg har fått!!

Spesielt til deg, newsmann :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...