Gå til innhold

Funker dette?Lage Image av en fersk nyinstall winxp med nero

morten_

Anbefalte innlegg

noen som vet eller har erfaring med å lage image av en eller flere partisjoner med nero burning rom?. Funker det å lage image med ntfs?.

tenker på å ta lavnivåformat og deretter kopiere fra imaget i cd'n til hdd igjen.

har lite erfaring med dette så jeg vet ikke om noe av dette funker.

hadde vært kjekt hvis dette funker. en fersk install av ms win xp pro og nye derivere installert som funker og deretter ta image.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her ikke helt sikker på om det går med nero, men det går garantert med Drive Image. satt å tenkte litt på å ta Image av disken min selv også, har allerede tatt et image av XP installasjonen min, men da var både drivere og alt det der med også. skal gjøre det med 2000 partisjonene mine snart. men prøv med DI du så går det nok bra, funker greit å enkelt.

Lenke til kommentar
tenker på å ta lavnivåformat og deretter kopiere fra imaget i cd'n til hdd igjen.

Hvorfor skal du lavnivå- formatere? Det er uhyre sjeldent at man trenger å gjøre dette. Tilnærmet astronomisk.

Tror kun det er nødvendig når disken er superherpa, og da er det som regel smart å kjøpe seg ny disk anyways så man slipper disk- krasj og greier.

Correct me if I'm wrong!

Lenke til kommentar
Norton Ghost er vel et av de bedre alternativ dette, der kan du brenne cd'er av imagene. Data legges f.eks. tilbake fra image til disk ved boote enten på cd'ene du selv laget eller på to bootdisketter.

Det er ihvertfall et program som er verdt alle pengene det koster spør du meg, og vel så det..http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=27161&t=229&l=2&AvdID=1&CatID=21&GrpID=1&s=pl

ok. så symantec norton ghost er det beste?.

Lenke til kommentar
Har inntrykk av at ghost skal være bra. Har vært borti flere store hjemme-pc løsninger der recovery-cd'en er laget med norton ghost

men, det finnes et program som heter symantec norton ghost 2003 enterprise edition. er dette bra?.

Enterprise edition har med noe som heter GhostCast server, som gjør at du kan BROADCASTE ghostimager til mange maskiner samtidig. Har testet dette med 4-8 maskiner samtidig på en standard 24 porters 100Mbit switch. over 800 Megabyte i minuttet til 8 PC'er samtidig!

Så med andre ord, dersom du ikke trenger avanserte nettverks- muligheter er personal edition like greit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...