Gå til innhold

Gtx 680 Sli Spørsmål

warioman

Anbefalte innlegg

Har vurdert en stund å gå til innkjøp av enda ett msi twin frozr II gtx 680 skjermkort(er vel egentlig bare for å få maxet alle spill med rimelig brukbar fps på 144hz skjerm).

Har lest at det er mange motargumenter mot Sli oppsett og dermed ble jeg jo litt mer tvilende. Er det lurere å vente på 700 serien til nvidia isteden, eller vil det prismessig/ytelsesmessig være bedre å ha to 680 å stå over 700 serien, eller ikke kjøpe 700 serien med det første hvertfall?

Gjerne kom med forslag eller anbefalinger siden jeg er helt grønn på Sli området :)

Delene jeg allerede har er:

Asus sabertooth p67 HK

Intel Core i7 2600K 3,8Ghz(med noctua NH-D14 kjøler)

Msi twin frozr II gtx 680 2Gb

Ocz agility 3 120Gb SSD

8Gb Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz ram

Corsair 750W strømforsyning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har hatt både CF og SLI, Kjørt HD 4870 i CF, null problemer unntatt i noen spill, men det var pga driver som ble fikset med nye drivere. Kjørt SLI de siste 4 årene, GTX 460 og nå GTX 580 og kommer absolutt til å satse på enten CF eller SLI oppsett neste gang det blir snakk om nye skjermkort.

Vet at det er mange som klager på problemer med slike oppsett, men som sagt, jeg har vært heldig og har ikke hatt problemer slik sett. Har forresten 2 x HD 5870 Mobility kort i laptopen, ikke noe problem der eller.

Når det gjelder 700 serien til Nvidia, så er det veldig lite ute å går om hvordan de blir. De har sluppet GTX Titan, men det er et dyrt kort, ca 7500 kr, Yter ca 80 % av et GTX 690 kort da. Om du vil satse på enda et 680 eller vente til 700 serien kommer til høsten, det er opp til deg.

Lenke til kommentar

Du vil ikke kunne makse ut alle spill og få akseptabel fps i forhold til skjermen din på de tyngre spillene.

Men du vil jo få veldig mye bedre tall med et 680 til. Om du vil få bedre flyt er noe jeg ikke kan svare på da jeg aldri har prøvd hverken 120/144hz skjerm eller 680 SLI, men hører rykter om at micro-stuttering kan være vesentlig mer merkbart på slike skjermer enn på standard 60hz.

Fint om noen kunne bekrefte eller avkrefte slike ondsinnede rykter?

Lenke til kommentar

Mulig det er bedre å vente på nvidia sin 7xx serie, om jeg skulle kjøpt ett 680 til ville det bare vært for å holde 100 fps i alle spill med max innstillinger. Ser jo at de nyeste spillene krever såpass mye at dette ikke lar seg gjøre med bare to 680 kort, men det er vel også en stund til det kommer ett skjermkort som kan ta dagens nye spill på max med 100fps. Har også lurt på om microstuttering er noe bare noen får, siden enkelte mener at de ikke legger merke til det(dette er sikkert feil, om det er noe enkelte ikke merker vet jeg at jeg kommer til å merke det). Men å gå til innkjøp av ett kort til ble uansett fristende :)

Lenke til kommentar

Det vil sannsynligvis ikke skje at hardware-utviklingen kommer dit at skjermkort klarer å kjøre alle spill på maks med 100 fps i overskuelig fremtid. Etterhvert som nye skjermkort kommer, kommer jo også nye og mer krevende spill, så vi vil nok fortsette å se denne evige runddansen vi har nå med bedre skjermkort/kraftigere spill-syklusen.

Jeg har bare prøvd CFX med forrige generasjon AMD (6970) og der opplevde jeg massiv micro-stuttering i bf3. Men snodig nok forsvant problemet så fort jeg skrudde innstillingene ned til high istedenfor ultra...

Forskjellige kombinasjoner av skjermer, hovedkort, cpu'er, skjermkort osv kan alle være faktorer som gjør at noen opplever micro-stuttering mens andre ikke, så hvem vet? Du får bare prøve. Enten lån et 680 kort av en eller annen for å finne ut av det, eller kjøp et og se. Misfornøyd kan du jo selge/returnere det igjen.

Lenke til kommentar

CFX har hatt et par problemer med microstuttering og sånnsett har SLI hatt mindre problemer. Eller det vil si, SLI er jo eldst og fjernet "barnesykdommene" tidligere blandt annet.

Litt lesing rundt temaet: http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/NVIDIA-GeForce-GTX-TITAN-Performance-Review-and-Frame-Rating-Update/Frame-Rat

Ps: Prøver ikke starte noen flame-wars, men faktum er at det varierer en god del på oppsettet, og flere entusiaster her på forumet har hatt meget god erfaring med GTX 680 i SLI.

Har selv kjørt SLI siden det kom ut for mange år siden, og jeg synes det gir betraktelig bedre opplevelse. Absolutt verdt hver eneste krone. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...