Thingster Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Har dere noen tips til hvordan jeg kan trekke til meg flere brukere til mitt nye nettspill? - Spillet lanseres snart! Endret 20. februar 2013 av Thingster Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Benytt nettverkene du allerede er en del av (forum, facebook, twitter, o.l.). Har du mange beskjente i nettverk som er utviklere eller andre nerder kan du be om hjelp til å beta-teste. Tror mange trigger på akkurat det, og er spillet bra så blir de kanskje værende, sprer ryktet osv. Be folk som blogger om spill til å teste det ut og anmelde det. Har du et spillverdig produkt bør du ikke være redd for at de gir spillet en ærlig vurdering. Og så er det jo mye du kan gjøre med selve spillet for å trekke folk. Kan de få noe ut av det (annet enn gleden ved å spille)? Premier eller andre fordeler? Og så kan du jo la spillet trigge oppdateringer på facebook/twitter på vegne av brukeren. Det er jo egentlig en uting, men det er mange spill som har blitt populære på den måten. Første pri bør uansett være å lage best mulig spill. Inviter brukerne til å gi feedback, lytt til det, og gjør spillet bedre. Lenke til kommentar
Thingster Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Benytt nettverkene du allerede er en del av (forum, facebook, twitter, o.l.). Har du mange beskjente i nettverk som er utviklere eller andre nerder kan du be om hjelp til å beta-teste. Tror mange trigger på akkurat det, og er spillet bra så blir de kanskje værende, sprer ryktet osv. Be folk som blogger om spill til å teste det ut og anmelde det. Har du et spillverdig produkt bør du ikke være redd for at de gir spillet en ærlig vurdering. Og så er det jo mye du kan gjøre med selve spillet for å trekke folk. Kan de få noe ut av det (annet enn gleden ved å spille)? Premier eller andre fordeler? Og så kan du jo la spillet trigge oppdateringer på facebook/twitter på vegne av brukeren. Det er jo egentlig en uting, men det er mange spill som har blitt populære på den måten. Første pri bør uansett være å lage best mulig spill. Inviter brukerne til å gi feedback, lytt til det, og gjør spillet bedre. Takk for gode tips! Lenke til kommentar
etse Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Og så kan du jo la spillet trigge oppdateringer på facebook/twitter på vegne av brukeren. Det er jo egentlig en uting, men det er mange spill som har blitt populære på den måten. Vil utvide dette punktet litt. Aner ikke helt hvordan spillet ditt fungerer, men om det har noen form for poeng eller lignende og man kan gjøre ting som å få høy poengscore, er dette noe som kan være bra. I f.eks. "wordfeud" liker jo mange å skryte av hvor mange poeng de får på et ord, eller hvor mange de fikk gjennom hele spillet. For så å dele screenshot med denne på facebook for litt "brag-rights". Dette er jo gratis reklame som kanskje kan funke. Kanskje du har noen lignende som folk ville være interesert i å skryte av til andre via f.eks. facebook? (Da kan du f.eks. ha "Share this score on facebook" eller noe). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå