Cuneax Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Her er taktikken til verdens største søkemotor. Google vil «sulte ut» piratene på nett Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hæ? Hvis de vil avtale med Visa/PayPal, så kjønner jeg jo det, men vil de blokkere sidene fra søkemotoren eller ikke? Og da blir det jo bare mer reklame, så det går jo bra.. Lenke til kommentar
Populært innlegg Eldrach Skrevet 20. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. februar 2013 Velkommen etter Google, bransjen du prøver å sulte ut har allerede skiftet til Bitcoins, en valuta dere ikke får stoppet. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg ATWindsor Skrevet 20. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. februar 2013 Dette viser igjen at eksiterensen av anonyme penger er ett viktig prinsipielt spørmål når kontanter blir mindre og mindre brukt. Skal selskaper sitte og diktere hvem som kan få penger? AtW 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 20. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. februar 2013 Wikileaks mistet vel tilgang til kontoene sine etter at amerikanske myndigheter kommanderte banker via juridiske instanser til å blokkere kontoene deres. Selv om jeg er sterkt uenig i den politiske og juridiske behandlingen av Wikileaks så gikk de i hvert fall rett tjenestevei. Jeg synes ikke noe om at private selskaper skal sitte med makt til å blokkere andre selskapers kontoer alene. En prinsipielt lignende sak er når selskaper i underholdninsbransjen får domstolsmyndighet til å etterforske og dømme andre selskaper og personer. Slett ikke bra. Dette er noe en nøytral myndighet bør vurdere, ikke private selskaper og særlig ikke sterkt partisk involverte (inhabile) selskaper. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg gulpetter Skrevet 20. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. februar 2013 Vel, dette er jo eit godt bevis på at Google for lengst har gløymt filosofien sin: "Don't be evil". 15 Lenke til kommentar
sylwester Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Så Google skal drive nettpoliti der siter blir dømt uten rettsak (for det tar vel for lang tid). Hvordan vil dette være anderledes enn sensur eller ulovlig bruk av monopolsituasjon? 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Var det ikke han dotcom fyren som skulle skape et nytt betalingsalternativ til paypal? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Vel, dette er jo eit godt bevis på at Google for lengst har gløymt filosofien sin: "Don't be evil". Hva i all verden er evil med å prøve å bekjempe piratvirksomhet? 2 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Konsekvensen blir vel bare at de får flere aktører til å bruke bitcoin. 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hva i all verden er evil med å prøve å bekjempe piratvirksomhet? Spørsmålet er hvordan man bekjemper det, å nekte folk å ta del i pengeutveksling uten dom er ett dramatisk virkemiddel. AtW 6 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Velkommen etter Google, bransjen du prøver å sulte ut har allerede skiftet til Bitcoins, en valuta dere ikke får stoppet. Jeg er medlem av 6 forskjellige private trackers. Ingen av dem godtar bitcoins som valutta. Endret 20. februar 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Google blokkerer ikke søkeresultater pga ytringsfrihet, men fordi de vil miste 50% av brukere, som går over til en annen søkemotor. Å blokkere paypal og lignende tjenester vil bare hjelpe uavhengie aktører å vokse. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Spørsmålet er hvordan man bekjemper det, å nekte folk å ta del i pengeutveksling uten dom er ett dramatisk virkemiddel. AtW Du impliserer at det er Google som skal nekte folk å betale Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Wikileaks mistet vel tilgang til kontoene sine etter at amerikanske myndigheter kommanderte banker via juridiske instanser til å blokkere kontoene deres. Selv om jeg er sterkt uenig i den politiske og juridiske behandlingen av Wikileaks så gikk de i hvert fall rett tjenestevei.De gjorde jo ikke det. Amerikanske myndigheter utøvde press utenom juridiske instanser. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Du impliserer at det er Google som skal nekte folk å betale jeg impliserer at google er involvert i å blokkere folk fra å ta del i pengeutveksling ja, noe de er i følge artikkelen. AtW 3 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 jeg impliserer at google er involvert i å blokkere folk fra å ta del i pengeutveksling ja, noe de er i følge artikkelen. AtW Jeg mener det er mer riktig å hindre mennesker i å opprettholde ulovlige tjenester som går på direkte bekostning av lovlige tjenester. Og jeg mener det er langt fra "evil" å ha en slik holdning som Google har. (På en annen side har piratvirksomheten utvilsomt bidratt til at tilbudet fra mediabransjen har blitt betraktelig bedre de siste 5 årene. Man kan spørre seg om den er en katalysator for mediabransjen og om vi fremdeles hadde handlet overprisede CD-er i butikk om det ikke hadde vært for den.) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Jeg mener det er mer riktig å hindre mennesker i å opprettholde ulovlige tjenester som går på direkte bekostning av lovlige tjenester. Og jeg mener det er langt fra "evil" å ha en slik holdning som Google har. (På en annen side har piratvirksomheten utvilsomt bidratt til at tilbudet fra mediabransjen har blitt betraktelig bedre de siste 5 årene. Man kan spørre seg om den er en katalysator for mediabransjen og om vi fremdeles hadde handlet overprisede CD-er i butikk om det ikke hadde vært for den.) Ulovlig i hvilke land? Og basert på hvem sin tolkning av loven? Googles? Det er ett mye større problem at de som ivaretar våre økonmiske transaksjoner skal holde på slik i mine øyne. AtW 4 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Så her har vi en privat selskap som prøve å sensurere nettet, ikke noe nytt. Men er ganske skuffet uansett, hva skjedde google, du er ikke som før. 3 Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 "Don't be evil, use bitcoins" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå