Atticuz Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hei der, jeg leter etter en god oppgradering til pc, for under 5k. kjøper også gjerne brukte komponenter, så lenge disse er i perfekt stand og lite brukt, kan også bytte diverse ting som f-eks xbox 360 spill, astro a40 headset, coolermaster haf bigtower, hauppage colossus, og diverse annet. Her er litt info om pc og bruk Som den er nå : ASUS MAXIMUS V GENE, Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5" Corsair AX 850W PSU 1TB green disk i5-2500 Ikke "k" modellen. gtx 560. gammelt kort. Jeg skal bruke pc'en til wow, og streaming i all hovedsak, å øsnker derfor å oppgradere til en i7, med ny cpu vifte, vil også veldig gjerne ha obsidian 650d og det jeg virkelig trenger hjelp til her er et godt skjermkort, jeg har ikke så stor peiling på skjermkort, alt jeg forstår er nummerene f.eks 680 osv. vil veldig gjerne har en kjapp og fin pc, og ut ifra hva jeg kan om pc, så trenger jeg bare å oppgradere cpu og skjermkort. beklager hvis jeg kommer fremm litt rotete med skrive feilt, har dysleksi. Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hvist du skal ha det til 5 tusen så ligger du litt dårlig ann......... og skal du ha det til noen spess vanskelige ting? her er et forslag: kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622209 prossessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660225 skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=764741 Det blir 600 kroner for mye så du må nok gå ned til et annet skjermkort hva med gtx 650? Hvist skjermkort er veldig viktig må du enten da i5 3570k eller så må du ta et annet kabinett. 1 Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) altså, kabinettet har lite å si, annet en at jeg er skikkelig lei av å se på røde neon fans i et stykt Haf kabinett. tenkte spesielt på 660, og må nokk ha en i7, eller eventuelt en i5 "k" som jeg kan klokke en del, å bare kjøpe meg en god cpu kjøler.håper også veldig på å få kjøpt noe brukt, for å gjøre det billigere. Tusen takk for svar, et spørsmål til, fra 1 til 10, hvor god vil pc'en være med et 660, og i7, med de komponentene som er på nå ? Har hørt at cl9 ram ikke er så veldig bra, men bruker ikke alt uansett så skal vell ha lite å si ? Endret 20. februar 2013 av Atticuz Lenke til kommentar
otl Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Ut i fra de delene du har, utenom skjermkort og ikke den beste ssd'en, så har du jo en knall god pc. Trenger du noe annet en å kjøpe deg nytt skjermkort? Blir jo nødt til det hvis du MÅ overklokke cpu'n, men er behovet der? Endret 20. februar 2013 av otl 1 Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Jeg bare vet at streaming krever mye av cpu'en, når jeg skal streame et spill, så trenger jeg vel en bedre prosessor, jeg har ikke prøvd enda med den jeg har dog. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Jeg vet ikke helt hva du mener med "streaming", men dette er sjeldent veldig cpu-krevende, her er det som regel nettforbindelsen som er den begrensende faktoren. Kanskje du kan forklare litt mer om hvilke streaming-tjenester du tenker på, så kan sikkert noen si noe om hvor cpu-krevende de er. 1 Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 twitch sin streaming tjeneste, har bare hørt folk anbefale i7 til det, Lenke til kommentar
jonny Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Kjenner ikke til den tjenesten selv, men ser jo at de bruker Adobe Flash. Men jeg vil anta at prosessoren din er milevis unna å være noen flaskehals her. Kanskje noen andre har erfaring med Twitch og kan si noe mer om dette. 1 Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Var det ikke i spill streaming fx-8350 fra amd var så bra? Var vel det han drev med i den you tube testen? Vis jeg ikke husker helt feil så slo den regelmessig både i5 og i7 på akkurat det ommrådet. Nå er det vel en del tvil rundt akkurat den testen, men det kan være ett alternativ kanskje. du får se på den selv. 1 Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Har aldri i mitt liv hatt en amd prosessor, er sikkert kjempe fint, men i og med at jeg trenger nytt hovedkort i tillegg så er jeg ikke hlet sikker på det, å ut ifra hva jeg har forstått så er intel generelt sett bedre ? jeg har akkurat funnet ut av at alt med i7 og streaming var oppspinn. viser seg at en med i5 2400 kunne streame wow på 1080p helt fint, så ser ut som jeg kanskje går for nytt skjermkort her bare da, tenkte spesefikt på 660 ti sc+ fra evga, er det noen bedre alternativer i prisklassen 2-2.5k ? Endret 20. februar 2013 av Atticuz Lenke til kommentar
jonny Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Du har jo et glimrende hovedkort, ser ikke noen god grunn til å bytte ut det. Jeg ville beholdt både hovedkort og CPU, og bare kjøpt nytt skjermkort til å begynne med (se f.eks. denne tråden). Hvis det faktisk viser seg at CPU'en er for treg, kan du bytte ut den senere. 1 Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Ja tenkte da bare på en 2500k så kan jeg klokke den en del med en bedre kjøler. og må si jeg er virkelig takknemlig for all hjelpen jeg har fått Har også et kjapt spørsmål her, jeg vet svært lite om skjermkort, jeg skjønner meg veldig fint på gtx kortene, men når man kommer over på disse 7970 kortene osv så er jeg helt grønn, sånn som jeg forstår det er noen kort spesifikt til amd prosessorer ? Endret 20. februar 2013 av Atticuz Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Ja tenkte da bare på en 2500k så kan jeg klokke den en del med en bedre kjøler. og må si jeg er virkelig takknemlig for all hjelpen jeg har fått Har også et kjapt spørsmål her, jeg vet svært lite om skjermkort, jeg skjønner meg veldig fint på gtx kortene, men når man kommer over på disse 7970 kortene osv så er jeg helt grønn, sånn som jeg forstår det er noen kort spesifikt til amd prosessorer ? Det er to firmaer som utvikler skjermkort, AMD (Radeon) og Nvidia (Geforce,) og både Radeon- og Geforce-kort fungerer i alle datamaskinger med x86-prosessorer. Intel og AMD lager begge x86-prosessorer, og det er på ingen måte nødvendig å parre AMD-prosessor med AMD-skjermkort eller Intel-prosessor med Nvidia-skjermkort. AMD Radeon 7970 GHz Edition er faktisk det raskeste skjermkortet du kan få utenom SLI/CFX-varianter som GTX 690 og HD 7990, inntil Geforce GTX Titan (7500 kr) lanserer i morgen ettermiddag. 1 Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Ok, jeg forstår endelig, takk for svar Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Har nå kjøpt meg følgende : Fractal Arc Midi Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kjøler EVGA GeForce GTX 660 2GB Supeclocked Bare i tilfelle noen var interisert : ) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Høres ut som en solid oppgradering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå