hennik- Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hallo!! Jeg ønsker å kjøpe mer ram til PCen min, har P8P67 DELUXE (http://www.asus.com/...d/P8P67_DELUXE/) hovedkort, og ønsker å oppdatere til 16gig ram. Er ikke veldig flink når det kommer til datakunnskaper, og håper det er noen her som kan gi meg noen råd om hva jeg burde kjøpe. Har 8gig ram nå, brukte CPU-Z for å finne ut hva slags info osv, hvis det hjelper. Og det står: DDR3, 8192 Mbytes, Channels Dual, DRAM Frequency 669.0 MHz. FSB:DRAM 1:5 CAS# Latency (CL) 9.0 clocks RAS# to CAS# Delay (tRCD) 9 clocks RAS# Precharge (tRP) 9 clocks Cycle Time (tRAS) 24 clocks Command Rate (CR) 2T Har ikke noe imot å bytte alt ut for nye 16gig, men hvis det blir det samme som å beholde de 8 jeg har og nye 8, så kan jeg også det. Håper noen kan hjelpe meg! Takk! =) Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Så lenge du kjøper RAM som er 1333MHz og CL 9 så går det bra sammen med det du har. MEN du må vite hvor mange brikker du har fra før. Hvis du har 4 stk. på 2 GB så er det fullt. Da må du i tilfelle kjøpe 2 stk. på 8 GB eller 4 stk. på 4 GB. Hvis du har 2 stk. på 4 GB kan du fylle opp med to til. En annen side er at du ikke har så mye bruk for mer enn 8 GB til annet enn tyngre oppgaver som f. eks. videoredigering. Til spill holder det lenge med 8 GB. Lenke til kommentar
hennik- Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Takk for svaret aam01! Har akkurat begynt med litt videoredigering og er derfor jeg merket jeg ikke hadde nok Så da prøver jeg å kjøpe 2x 4gig til (1333MHz og CL9), siden jeg allerede har 2x 4 gig. Igjen takk for hjelpen, setter nå denne som løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå