Gå til innhold

Lære rulle r

MercedesW124

Anbefalte innlegg

Det var egentig en spøk, men det funker visst ikke så godt skriftlig. Du har ikke forutsetninger til å kunne fylle ut skjemaet uten å kjenne til fremmedordene der.

Men for å være litt seriøs så kan du jo bruke vocaroo om du vil vi skal hjelpe deg med å finne ut hva slags dialekt du har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helst ikke noe lydopptak :)

Det er jo bare å respektere det at du ikke vil gjøre noe lydopptak. Ditt spørsmål gjaldt jo heller ikke hva slags dialekt du har, men et tips om hvordan man får til å si rulle-r-.

Ikke desto mindre blir jeg litt overrasket over at du ikke selv er bevisst på hvilken dialekt du snakker. Du må jo ha fått noen tilbakemeldinger fra mennesker du snakker med. F.eks. en jeg kjente fra Risør som til stadighet fikk spørsmål om hvor han var fra, siden han ikke snakket risørdialekt, til tross for at han var født og oppvokst der. Han snakket en slags blanding av telemarkdialekt og vestfolding, sikkert på grunn av at han hadde oppholdt seg mye i bygdemiljøet utenfor byen. Jeg spør ikke for å være klengete, men jeg er svært opptatt av dialekter og dialektpåvirkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...