k-a Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Heisann. Jeg har sett mange Facebooksider som skriker ut "vinn 5 ipads" osv. Jeg tenkte da, hvis jeg hadde en Facebookside som jeg vil ha mange likes på; kan ikke jeg da bare skrive typ "del siden og bli med i trekningen om en iphone". Deretter lar jeg en kompis bli med i denne, for så å gi den til han(som jeg egentlig ikke gjør)? For det første, er dette ulovlig? Hva kunne skjedd? Takk for svar. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hentet rett ut ifra Facebooks retningslinjer for konkurranser: You must not use Facebook features or functionality as a promotion’s registration or entry mechanism. For example, the act of liking a Page or checking in to a Place cannot automatically register or enter a promotion participant. Er nettopp skrevet en artikkel om bedrifter som holder slike ulovlige konkurranser: http://itpro.no/artikkel/17029/mange-bedrifter-holder-ulovlige-konkurranser-pa-facebook/ Lenke til kommentar
k-a Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Takk for nyttig svar/link. Men jeg lurer allikevel på hva konsekvensene kan bli? Det værste som kan skje er at Facebook kontoen blir fjernet liksom? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hentet rett ut ifra Facebooks retningslinjer for konkurranser: Er nettopp skrevet en artikkel om bedrifter som holder slike ulovlige konkurranser: http://itpro.no/arti...er-pa-facebook/ Min lille glede er å rapportere den typen drit til FB. Hjernedøde idioter jeg er "nødt" til å ha på FB av ulike samarbeidsårsaker som fyller veggen min med drit, uff. Kan jeg ikke fjerne dem, kan jeg ihvertfall plage idiotene som gjør at de andre idiotene plager meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå