TechGuardian Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Etter at vi rundet år 2013, har jeg merket at det har kommet en ny røyketrend på vei. Dette har vel noe med at jeg går i 9.klasse, men føler at svært mange av mine venner er røykere. Men i det siste har det gått mange rykter om at barn på min alder som har foreldre som jobber i tobakksindustrien sender barna med røykpakker for å få andre venner til å begynne å røyke og derfor bli avhengig. Høres dette sant ut? I det siste har jeg også følt at det har blitt mer populært å sutte på denne kreftpinnen, ettersom man er kul nok til å ta risken for å få kreft? Altså, når jeg fikk høre dette syntes jeg dette hørtes veldig lite sant ut og kvalmt ut. Hva tror dere om disse "ryktene"? Endret 20. februar 2013 av TechGuardian Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 hahaha er alt jeg har å si Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Det der med at foreldrene sender med ungene røyk som ledd i en kampanje, aldri i verden. Det hadde blitt en lynsjestemning uten sidestykke siden krigen om noe slikt skulle bli oppdaget, og det ville blitt oppdaget. Det er nok noen dårlige foreldre som holder ungene med sigg, og noen av dem jobber kanskje med tobakk, men noen konspirasjon? Nei. Det der med å være kul nok til å drite i kreftrisken har vært en viktig del av røyking helt siden vi fant ut at det ikke var sunt. Ingenting nytt der. Endret 20. februar 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Tåpelige konspirasjonsteorier. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Synd trist leit, men dette er darwins lære i praksis som nå åpner seg for dine øyne. Vær heldig du ikke er en del av det, men noen som kan se på og le. Eller det vil si, det er kanskje ikke så alt for mye å le av enda, men tro meg, det går ikke alt for mange år før man begynner å se ringevirkningene og nedsiden ved røykepinnen. Kreft og tidligere død er en ting, men det de merker tidligere er det irritasjonsmomentet som hele tiden er rundt dem. For det er ikke kult å måtte bruke store deler av pengene dine på noe helt nødvendig som garantert eskalerer (gjerne også snus etterhvert i et tafatt forsøk på å slutte, så sitter de med to grisedyre produkter som de MÅ ha for å ikke føle behag etter selv kortere perioder). Ja, og så var det denne vinteren da... iskaldt å stå ute å henge utenfor utestedene, festen eller pub'en for å ta deg en røyk. Det går greit i det korte løp, men gud så plagsomt det må være i lengden. Eller sitte i kø, kjede deg på jobb du ikke kan gå fra eller lignende, hvor du hvert eneste sekund tenker over hvor mye du trenger denne røyken din. Men om DU holder deg fri, så er det rimelig tilfredsstillende å kunne se på det tafatte forsøket etter det andre av disse stakkarene som ikke klarer å slutte, og så kan du dypt inne i hjerterota peke og le. Ja, gjerne gni det i trynet deres, for de skjønner gjerne at det var jævla dumt etter fylte 20-år og noe. Jaja, alle for enhver smak. At ungdommen liker å skade seg selv med dumme ting er ikke noe nytt, men anbefaler heller å dundre hodet inn i en dør eller lignende, ta noen "homsetester" eller hva nå alternativene er igjen, enn å gjøre noe som påvirker deg resten av livet. For det å gjøre noe så dumt som å ødelegge det eneste livet du fikk, og det rett etter startstreken er jo ikke annet enn hjernedødt. Edit: Dette var bare en bitteliten håndfull negative sider for dem og gode for deg, men ikke glem at deres negative sider er positivt for deg. Om trenden er å røyke, og du ikke gjør det vil du få større sjanse for jobb der du kommer fra, du vil ha mer penger til overs, bedre sjanse på damene i det lengre løp og glede deg til neste røykelov kommer ut. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hva tror dere om disse "ryktene"? At det er like truverdig som julenissen. 1 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 At det er like truverdig som julenissen. Julenissen har da aldri sagt et usant ord til noen. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Vel, han fortalte meg at han visste hva jeg ville ha til jul og at jeg hadde fått det. Jeg fikk ikke det jeg ville ha. Han løy. Endret 20. februar 2013 av Lakus Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hvis julenissen har snakket til deg, anbefaler jeg 5mg Zyprexa daglig. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Vel, han fortalte meg at han visste hva jeg ville ha til jul og at jeg hadde fått det. Jeg fikk ikke det jeg ville ha. Han løy. Psst. Det var ikkje den ekte julenissen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Vel, han fortalte meg at han visste hva jeg ville ha til jul og at jeg hadde fått det. Jeg fikk ikke det jeg ville ha. Han løy. Ganske sikker på at det var en foræder. ;-) Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Ser ikke for meg at det kan komme en ny røyketrend med alle kampanjene mot det. Vi er alltid i mindretall på skolen når vi er ute i friminuttene vertfall. La nå bare oss som ønsker å røyke gjøre det. Dere kan le av oss om noen år. Endret 20. februar 2013 av NoNamesLeft 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå