Gå til innhold

Straffbart å kjøpe spill med 18års grense til ''mindreårige''?

Anbefalte innlegg

Husker selv da jeg var 17, (nå 18) da var det samme gamle visa vær gang jeg skulle kjøpe spill. Så sitter idioten bak om kassen å sier at jeg må ringe hjem får å få lov å kjøpe spillet. Nokk om det, har noen kompiser som er 17, så spurte om jeg kunne kjøpe noen spill til dem pga alt hysteriet viss det skulle kjøpe det selv. (Spill med 18års grense selvsagt) Er dette straffbart?

Må si jeg blir temelig forbauset over alle de idiotiske reglene her i landet. Spill som feks assassins creed burde aldri kvalifisert til 18 års grense. Du kan til og med gå inn på instilinger å skru av blodet, dersom du måtte ønske! Greit nokk at spill som the last of us er 18. Men mener det er mile vis forskjell på AC og the last of us. Dette ender jo bare opp i full forviring for kjøperne!

Men tilbake til spørsmålet, er det som sagt straffbart?

Jeg har kjøpt mange ganger til ''mindreårige'' fordi jeg mener at person som er 17 år, å som til å med bor for seg selv kan bestemme hva han vill spille. Han kan jo se det han vil på tv/internett uansett? Alkohol og tobakk er en helt annen sak, så ikke bland det inni her. Men mye av feilen er jo pga Pegi som det kaller seg, som gir spill som AC og Tomb Raider 18 år. (facepalm)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...