oc Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Nå har jeg tatt et oppdrag der du skal trace en hacker som har nylig brøt seg inn i et system, Uplik vil ha navnet på denne hackeren og du får oppgitt en IP til serveren han brøt seg inn på. Du får også et tidspunkt og dato. Du må da selvfølgelig logge deg inn som administrator på denne serveren for og kunne lese loggene. Så kommer prøoblemet: her er det ingen logger som svarer til dette tidspunktet. Det er ofte ingen logger fra den gjeldene datoen i det hele tatt, noe som tyder på at han har slettet log'en. Noen som skjønner det? Lenke til kommentar
andreas_dohl Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Var borti noe slikt jeg å... Er lenge siden jeg har spilt der, men jeg trur at du ska bruke logundeleter eller hva den het... Visst det ikke er mulig, så tru jeg du har gjort ettellerannet (vært der før og sletta loggene etc.), prøv å ta på deg ett nytt oppdrag i samme sjangeren å se om det er noe annerledes... Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Stemmer det. LogUndeleter brukes på logger. Det er fullt mulig å skifte datoer, men det er som regel ikke vanskelig å finne hvilken logg du er ute etter. Med Undeleteren, hvis du har tid nok, er det bare å begynne på toppen og undelete alle loggene. Når en av dem skifter tilbake til den originale loggen, leser du av IPen den kom fra, og så connecter du til den. Kan jo gjerne sjekke via IPLookUp også, da... Når du når enden på visa kommer du til en "X Personal Machine" der X er navnet som du skal sende til oppdragsgiver. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå