Gå til innhold

Fysisk butikk er nedlagt. Hva skjer med garanti/reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Hei. En lokal pc-butikk, nærmere kjent som Ardata har lagt ned all drift i alle butikker og deal.no har tatt over netthandel. Jeg som kunde satt igjen med en defekt vannkjøler fra Corsair som jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre med. Etter kontakt med tidligere butikkeier av Ardata fikk jeg beskjed om å gjøre opp med produsent. Problemet da var at skulle jeg sende varen til produsent ble frakten alene kostende 800 kroner da jeg måtte sende varen langt ned i sør-Europa.

 

Hvilke andre alternativer har jeg dersom pc-skjerm, mus, tastatur eller høyttalere skulle ta kvelden i fremtiden?

 

(vannkjøleren er vraket og byttet ut med ny luftkjøler, så ikke tenk på den)

 

http://www.ardata.no/ardata/default.asp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukerkjøpsloven regulerer at dersom forhandler er gått konkurs eller lagt ned, så kan reklamasjonskravet gjøres gjeldende mot norsk importør/distributør og i neste omgang mot produsent (tidligere salgsledd). Forbrukerkjøpsloven § 35

 

Er det en reklamasjon så skal man etter norske regler faktisk ikke betale frakt, etter Forbrukerkjøpsloven § 30 skal avhjelp skje uten kostnad for kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...