Thor. Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hei. En lokal pc-butikk, nærmere kjent som Ardata har lagt ned all drift i alle butikker og deal.no har tatt over netthandel. Jeg som kunde satt igjen med en defekt vannkjøler fra Corsair som jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre med. Etter kontakt med tidligere butikkeier av Ardata fikk jeg beskjed om å gjøre opp med produsent. Problemet da var at skulle jeg sende varen til produsent ble frakten alene kostende 800 kroner da jeg måtte sende varen langt ned i sør-Europa. Hvilke andre alternativer har jeg dersom pc-skjerm, mus, tastatur eller høyttalere skulle ta kvelden i fremtiden? (vannkjøleren er vraket og byttet ut med ny luftkjøler, så ikke tenk på den) http://www.ardata.no/ardata/default.asp Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Forbrukerkjøpsloven regulerer at dersom forhandler er gått konkurs eller lagt ned, så kan reklamasjonskravet gjøres gjeldende mot norsk importør/distributør og i neste omgang mot produsent (tidligere salgsledd). Forbrukerkjøpsloven § 35 Er det en reklamasjon så skal man etter norske regler faktisk ikke betale frakt, etter Forbrukerkjøpsloven § 30 skal avhjelp skje uten kostnad for kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå