Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan kjempe for den jenta man liker?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Sikkert et spørsmål som har kommet opp et par ganger, men men...

Saker er da som tittelen forklarer, har snakket med denne jenta siden slutten av november, da mener jeg alt fra 2-3 ganger i uken til hver dag i uken :p

Jeg gjør det jeg kan, men dessverre så jeg fått kraftige mistanker om at hun er intrisert i en annen... Eller er vell ikke direkte mistanker, men nærmere bekreftet...

Som dere da skjønner, så tar dette litt på psyken, og delvis humør og motivasjon (da jeg har slitt med depresjon en god periode før)

Nærmere er spørsmålet: Hva kan jeg gjøre?

Helt egentlig så har jeg lyst til å gi opp, men viss det er det jeg gjør så har jeg en mørk og dyster periode fremover...

Dessverre så blir jeg konstant påminnet om henne vær dag, som ikke gjør tingene enklere...

Så jeg føler meg litt ubrukelig akkurat nå, da at jeg ikke har kommet i en slik situasjon før...

Så jeg håper at noen har et par gode forslag og slikt å komme med :)Anonym poster: 256e60565c71828dfbfb7064f83ddc8c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan hvet du at hun liker han andre, virker jo som om du har utrolig mye kontakt dersom du snakker med henne mer eller mindre hver dag..? Generelt sett er det også greit å vite litt mer for å kunne hjelpe:) Hva slags type jente er det? Er det noen grunn for at hun er verdt å kjempe for i stedet for å finne noen andre? Tenker også at hvis du sliter med depresjon at det kan være greit å gi seg før man blir for følelsesmessig knytta.. men lykke til uansett:)

Endret av Jar-of-clay
Lenke til kommentar

Vær en mann. Spør henne med på en date. Slutt å klag.

Hvis du begynner å "kjempe" om hennes oppmerksomhet kommer du til å virke "needy" / desperat og det er ikke attraktivt i det hele tatt.

Bare spør henne ut på en date. Sier hun "Nei, men vi kan være venner" eller noe i den duren: KUTT ALL KONTAKT. DER OG DA. FERDIG.

Next.

Lenke til kommentar

Du kan ikke kontrollere andres oppførsel. Å manipulere henne er også en dårlig idé. Jeg foreslår at du er snill og grei og forteller henne hvordan du føler det og hva du vil med henne og la henne ta valget. Om hun velger en annen så er ikke det nødvendigvis en refleksjon på deg.

Nei, du har rett i det, prøver ikke det heller. Snill og grei er jeg alltid. Hun vet hva jeg føler, men får ingen form for verken positiv eller negativ respons fra hun.

Hvordan hvet du at hun liker han andre, virker jo som om du har utrolig mye kontakt dersom du snakker med henne mer eller mindre hver dag..? Generelt sett er det også greit å vite litt mer for å kunne hjelpe:) Hva slags type jente er det? Er det noen grunn for at hun er verdt å kjempe for i stedet for å finne noen andre? Tenker også at hvis du sliter med depresjon at det kan være greit å gi seg før man blir for følelsesmessig knytta.. men lykke til uansett:)

Vet det ikke helt sikkert da... Men kvelden før jeg skrev dette innlegget så var hun veldig pratsom, vi snakket hele dagen omtrentlig, kanskje hun bare trengte en pause eller noe, jeg vet ikke, men hun var iallefall i telefonen, hun sa hun ikke ville såre meg, that's it.

Jeg har prøvd å finne noen annen, men dessverre så er ikke å møte nye personer noe som jeg kan kalle meg flink til, ikke at jeg er sjenert, det er bare det der å starte en samtale som er litt vanskelig.

Å like folk generelt har vært vanskelig for meg, så prinsippet med å møte nye folk er ikke det letteste heller... Men jeg liker henne, samtidig at jeg føler at hun liker meg, uten å få dette bekreftet, jeg spør ikke om det, jeg er ikke desperat, vil bare prøve.

Det eneste riktige er å la jenta selv bestemme hvem hun vil dele fremtiden med.

Men likevel trist om hun forlater deg og du aldri vil miste dine følelser for henne.

Ja, selfølgelig så får hun velge selv. Men jeg vet at jeg ikke blir helt meg selv på en god stund når jeg får vite dette...

Vær en mann. Spør henne med på en date. Slutt å klag.

Hvis du begynner å "kjempe" om hennes oppmerksomhet kommer du til å virke "needy" / desperat og det er ikke attraktivt i det hele tatt.

Bare spør henne ut på en date. Sier hun "Nei, men vi kan være venner" eller noe i den duren: KUTT ALL KONTAKT. DER OG DA. FERDIG.

Next.

Jeg spør om tips, beklager for det som virker klagende.

Men jeg spurte hun om at hun ville være med ut, men kan ikke si at det var verken et ja eller nei, men mer som at hun rett og slett ikke orket, så da ble det ikke noe av det med det første.

Så bare venner er ikke tilstede, heller ikke noe som jeg ser som er tilnærmet det...

Hun virker veldig usikker, sånn alt i alt.

Jeg har spurt henne ut to ganger over perioden vi har snakket, begge med mer eller mindre samme unskyldning, der at hun ikke orket, eller at andre grunner ble opptatt.

Denne ble ikke anonym, supert.

Endret av Okdokk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Fortell henne hva du føler, føler hun ikke det samme så kan du alltids trøste deg med at det er masse "fisk" i havet. Verden er ikke slutt om hun ikke liker deg, life must go on.

En rapbattle, slåsskamp, duell med kårder elns. Noe som passer dine talenter.

:thumbs:

Lenke til kommentar

Personlig erfaring tilsier at hun ikke er interessert i deg på samme måten, ja. Om hun enten avviser eller unngår å svare helt konkret flere ganger når du spør henne med ut, er det lite håp. Dessverre.

Er hun interessert er det lite hun vil mer enn å bli spurt med ut av deg, og da avviser hun ikke.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

A mighty pain to love it is,

And 'tis a pain that pain to miss;

But of all pains, the greatest pain

It is to love, but love in vain.

~ Abraham Cowley

Slike ting kan ikke tvinges fram, de må skje naturlig og skjer ikke det er det rett og slett tragiskt. "Det er mange fisk i havet" er en fin ting å si, men det hjelper lite når du står der uten agn... eller, som andre av oss, uten krok og snøre.

Lenke til kommentar

Personlig erfaring tilsier at hun ikke er interessert i deg på samme måten, ja. Om hun enten avviser eller unngår å svare helt konkret flere ganger når du spør henne med ut, er det lite håp. Dessverre.

Er hun interessert er det lite hun vil mer enn å bli spurt med ut av deg, og da avviser hun ikke.

Det hjelper sikkert ikke å si at hun har foreldre som nekter henne å dra ut de fleste dager?

Slike ting kan ikke tvinges fram, de må skje naturlig og skjer ikke det er det rett og slett tragiskt. "Det er mange fisk i havet" er en fin ting å si, men det hjelper lite når du står der uten agn... eller, som andre av oss, uten krok og snøre.

Likte den der "uten krog og snøre" :p

Edit: Ser nå han hun ville ut på date, men dette ble avlyst av en grunn.

Endret av Okdokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...