Gå til innhold

Her er HTCs nye supermobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er så galt med at den ikke har minnekort mulighet. Alt blir lagret i dropbox, og det tar 2 sekund å koble den til en pc. Ok, det hadde vært fint med minnekort, men hvis du skal ha et på 64 gb må du fort opp i 500+ kr.

Ikke la et minnekort avgjøre hvilken mobil du kjøper ....

Folk har forskjellig bruk. Diskusjonen rundt minnekort har gått mange ganger på forumet her. For egen del holder det med 16GB (hvorav kun 13GB er ledig til eget bruk) nå, men imorgen? Hvem vet.

Andre igjen bruker mobilen som videokamera daglig og har stappet den full av filmer, musikk og annet. Da kreves det mye plass. Og minnekort er fortsatt billigere enn hva HTC, Sony, Samsung, Apple tar betalt for den samme plassen internt.

Lenke til kommentar

Likte designet på telefonen, selv om høytalerene tok opp litt mye plass under de 2(!) knappene. Virker som nye Sense muligens vil bli en del bedre enn sine forgjengere både når det kommer til utseende og prestasjon, men det gjenestår selvfølgelig å se hvordan det oppfører seg med tanke på batteritiden.

Skjermen er nok det største trekkplasteret for meg. HTC har blitt veldig gode på skjermer, og det ser ut som de fortsetter denne trenden her.

 

Uansett, ser ut som Xperia Z er mer aktuell for meg, helt til Samsung kommer og sveiper bena under meg, igjen. :p Det som skremmer meg med Sony sine telefoner er denne forbannede "innebygde" skjermbeskytteren. Den ripes lett opp, og når du tar den av får du en skjerm uten noen form for beskyttende belegg (oleofobisk e.l).

 

Når det gjelder dette med minnekortstøtte, så spiller det liten rolle for meg. Ja, jeg trenger mer enn 16 gb, men sjelden mer enn 32. Dette fordi jeg gjerne har mye apper som krever litt plass. Bilder og video jeg har tatt med telefonen lagres andre steder enn på selve telefonen. En telefon kan jeg erstatte, dokumenter, bilder og video er det derimot verre med.

Lenke til kommentar

HTC One ser flott ut, dette er en rå mobil! Kanskje ikke den råeste, men konkurranse er sunt og den skjerper kampen mot S4 og andre kommende mobiler.

En del som ikke liker Sense her, ikke enig synes Sense er bra,

Dessuten fint at det er Sense, Touchwiz og Nexus med "plain-vanilla"-android, Noe for enhver smak :-)

Lenke til kommentar

Liker også Sense, det ble veldig bra med versjon 4.0 som kom med One X og nå 4+. Lurer på om jeg får Sense 5 med Android 4.2.x oppdateringen...

 

Vil vel ikke si at 4.1.x er en utdatert versjon av Android. Alt fra 4.x og oppover er godkjent fra meg. Nyere er selvfølgelig bedre, men den største endringen av utseende kom med ICS. HTC var blant de bedre til å oppdatere sine modeller i en undersøkelse gjort av Ars Technica i høst/vinter.

 

Although HTC is now one of the less popular manufacturers, it has been the overall winner in terms of getting updates out to users quickly.

 

Blir spennende å se om det kommer andre modeller (fra HTC) med samme utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint for deg at du er en av de 0,001 prosentene som faktisk driver å bytter ut minnekort. Resten av verden klarer seg med å ha 32/64GB lagringsplass på mobilen...

 

Jeg tror nok du må gange opp det dårlige prosentanslaget ditt ganske mange hakk. En ting er hva man trenger, en annen ting er prisen. Det er langt billigere å f.eks kjøpe en 16 gb utgave og ekstra minnekort enn å kjøpe en 32/64 gb utgave.

 

Så hvis du har lyst å betale mer, og forsatt ikke ha muligheten(en mulighet det er ingen grunn for å IKKE ha) til å oppgradere lagringsplassen, så fint for deg.

 

Da er du med å danne en dårlig utvikling om at forbrukeren får mindre valg, og produsenten bestemmer mer over deg, itillegg til å dra flere kroner ut av deg.

Lenke til kommentar

For dyr!

 

Den koster jo mer enn Sony Xperia Z, etter min mening burde den koste samme eller litt mindre.

 

Batteritiden er sannsynligvis dårligere enn Xperia Z, ja selv med mindre skjerm, HTC + batteritid = oftest under konkurrentene.

 

Den har ikke plass til minnekort.

 

Stiller store spørsmål med hvor bra kameraet faktisk er.

 

Samt at sense 5.0 ser rotete ut.

 

Ventet på denne fordi jeg regnet med prisen ble en del under sonyen, men der tok jeg feil.

Lenke til kommentar

Haters gonna hate... Forresten, til alle som gnåler om at sense 5 ser rotete ut, er det fint lite som er vist av sense 5. Hvis det er modulen med WP8-lignende fliser dere tenker på, så er det ikke dette som er sense 5, men nærmest en fulkskjermswidget som det er fullstendig frivillig å bruke. Man kan fint (i sense) sette opp startskjermer med ikoner på rekke og rad som på en eplefon hvis det er ens fetisj., ev sette opp med en variant av den gamle kjente klokkewidgeten,for den del. Slik jeg har oppfattet det som er skrevet, hittil er resten av grensesnittet nærmere Holo (eller hva nå stock android theme heter for tiden) enn tidligere.

Lenke til kommentar

Enig ang. prisen, jeg kjøper ikke mobiler over 5000kr (min grense).

 

Når det gjelder Sense 5 syns jeg det ser bra ut, det lille jeg har sett. Ser ut som HTC har lagt seg på en renere linje denne gang. Har ikke sett noen widgets enda, så lurer på om disse er beholdt, om de er endret (frisket opp) og om det er noen nye. Jeg er såpass fornøyd med min One X, så kommer ikke til å bytte med det første (famous last words, I know ;) ).

Lenke til kommentar

Haters gonna hate... Forresten, til alle som gnåler om at sense 5 ser rotete ut, er det fint lite som er vist av sense 5. Hvis det er modulen med WP8-lignende fliser dere tenker på, så er det ikke dette som er sense 5, men nærmest en fulkskjermswidget som det er fullstendig frivillig å bruke. Man kan fint (i sense) sette opp startskjermer med ikoner på rekke og rad som på en eplefon hvis det er ens fetisj., ev sette opp med en variant av den gamle kjente klokkewidgeten,for den del. Slik jeg har oppfattet det som er skrevet, hittil er resten av grensesnittet nærmere Holo (eller hva nå stock android theme heter for tiden) enn tidligere.

 

Du misforstår kritikken.. Problemet her er at Sense, i likehet med TouchWiz og andre, har til oppgave å differensiere brukeropplevelsen fra konkurrentene sine og ikke nødvendigvis tilby en bedre løsning enn det Stock Android tilbyr. Eksempler på dette er hvordan Stock Kalender, epost og andre applikasjoner blir erstattet med underlegne HTC-applikasjoner. Hvorfor gjør HTC dette? Jo, branding... Samtidig "tjener" de penger på å inngå avtaler med Soundhorn og andre mot at de bundler ved applikasjonene med ROM'en. Som sluttbruker sitter du igjen med et OS som har så mye bloat at selv de kraftigste prosessorbrikkene begynner å svette, og selv den mest generøse mengde RAM begynner å slite.

 

Når man så ser at HTC begynner å legge ved Widgets med Metro-design, så sklir det ut ytterligere.. :)

Lenke til kommentar
Liker også Sense, det ble veldig bra med versjon 4.0 som kom med One X og nå 4+. Lurer på om jeg får Sense 5 med Android 4.2.x oppdateringen... Vil vel ikke si at 4.1.x er en utdatert versjon av Android. Alt fra 4.x og oppover er godkjent fra meg. Nyere er selvfølgelig bedre, men den største endringen av utseende kom med ICS. HTC var blant de bedre til å oppdatere sine modeller i en undersøkelse gjort av Ars Technica i høst/vinter. Blir spennende å se om det kommer andre modeller (fra HTC) med samme utseende.

 

Utseendemessig kom den største forandringen med 4.0, men 4.1 og 4.2 bringer med seg en del andre viktige oppdateringer. Project Butter (introdusert i 4.1, forbedret i 4.2), en rekke sikkerhetsforbedringer kom i 4.2, og ytterligere i 4.2.2.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

 

 

Du misforstår kritikken.. Problemet her er at Sense, i likehet med TouchWiz og andre, har til oppgave å differensiere brukeropplevelsen fra konkurrentene sine og ikke nødvendigvis tilby en bedre løsning enn det Stock Android tilbyr. Eksempler på dette er hvordan Stock Kalender, epost og andre applikasjoner blir erstattet med underlegne HTC-applikasjoner. Hvorfor gjør HTC dette? Jo, branding... Samtidig "tjener" de penger på å inngå avtaler med Soundhorn og andre mot at de bundler ved applikasjonene med ROM'en. Som sluttbruker sitter du igjen med et OS som har så mye bloat at selv de kraftigste prosessorbrikkene begynner å svette, og selv den mest generøse mengde RAM begynner å slite.

 

Når man så ser at HTC begynner å legge ved Widgets med Metro-design, så sklir det ut ytterligere.. :)

Det er opp til flere innlegg i tråden der man åpenbart tror nye sense gjennomgående ser ut som den omtalte widgeten. Det var et av disse jeg svarte på, men jeg kan jo alltids ha misforstått likevel. Ellers ser jeg på en del av kritikken i rådene som både usaklig og ubegrunnet, spesielt kritikk av ting vi ikke kan vite noe om ennå. Mulig fanboys av andre merker står bak en del av den.

 

Ellers er jeg mer enn godt nok kjent med kritikken av at fabrikantene lager sine egne tilpasninger til Android. Selv om jeg i stor grad er enig har jeg også forståelse for hvorfor de gjør dette. Akkurat Sense har også historisk sett hatt en god del funksjoner som har manglet i stock Android, eller hos andre produsenter (selv om man kan finne tilsvarende apps for [nesten] alle disse i Play).

 

Jeg kjenner ikke til hvor kalender og/eller epost fungerer i stock android, så du må gjerne forklare hva HTC har fjernet i sine egne versjoner. Nettleseren, der teksten brekkes om til å passe skjermbredden ved zooming er imidlertid, i det minste for meg, en stor forbedring over den siste stockbrowseren jeg prøvde (2.3 tror jeg). Mulig dette også er forbedret senere. Jeg har to enheter med stock 4.1.* her, men de kjører i 1080p landskapsmodus, så jeg har ikke testet det på disse.

 

Ideelt sett burde man, etter min mening, hatt mulighet til å kjøre ren Android selv om produsenten har lagt til egne funksjoner (uten å måtte gjøre annet enn et valg i innstillinger). Tredjeparts apps som kommer forhåndsinstallert og ikke er essensielle for systemet burde også ligget på brukerområdet slik at man kan slette dem om man vil. Muligheten til å deaktivere apps komfort heldigvis i 4.0, men de tar jo fortsatt opp plass. Å tro at produsentene ikke benytter muligheten til egne tilpasning er nok å tro på julenissen, uansett hvor bra ren Android blir. Man kan vel bare håpe at de gjør det i størst mulig grad gjør det som moduler på toppen av android og ikke som dyptgående omskriving av selve androidkoden. Akkurat når det gjelder det siste er vel dessverre HTC Sense en versting.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...