jokki Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Mener at siden ati kom med 9700 pro har det bare godt nedover for nvidia og oppover for ati. ATI har komt seg betraktlig på driver fronten og nvidia blir verre. Nvidia jukser(kan diskuteres) ATI har en overlegen bildekvalitet i forhold til nvidia. Mener også og ha lest at ATi har tatt over et par prosent av markede i forhold til nvidia i det siste. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Erm... generellt så er nok oppfattelsen ute blant entusiaster og hardware sider at ATI har litt bedre bildekvalitet en Nvidia... også på 44.xx og 45.xx driverene. Jeg bare skriver om det jeg har sett folk har sagt på www.rage3d.com (ATi nyhets side) og der sier de (ATi fanboys) at detonator 44.xx har litt bedre billedkvalitet enn cat. 3.7 etter at de hadde sett på raw targa bilder fra testen... Hvis noen har noen andre meninger om dette, med bilder osv for å backe det up er det bare å si ifra.... Liker jo at folk snakker pent om min ATi hardware Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 På én måte er det digg at nVidia driter seg ut og ATI står frem som seierherren (har alltid likt å heie på underdogsa) ATI kan vel neppe kalles en underdog i noen som helst forstand, de er jo ett av gigantene innen grafikkortbransjen, og har vært det lenge. AtW Det stemmer det, men da Geforce 2 var på sitt beste så var ATI underdogs. Radeon 8500 og Geforce 3ti500 lå nokså likt. Så gjorde nVidia det bra med Geforce 4 Ti serien. Nå er det vel omvendt. Må kanskje begynne å heie litt på nVidia Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Det stemmer det, men da Geforce 2 var på sitt beste så var ATI underdogs. Radeon 8500 og Geforce 3ti500 lå nokså likt. Så gjorde nVidia det bra med Geforce 4 Ti serien. Nå er det vel omvendt. Må kanskje begynne å heie litt på nVidia ATI var jo ett gigantisk firma da også, selv om de ikke var størst på 3d-akselerasjon, det blir jo som å si at microsoft er underdogs fordi de ikker er størst i konsollmarkedet. (og konsoller er et annet marked tilogmed, ATI var gigantiske i skjermkortmarkedet). Men nok om det, skal slutte å kverrulere, etter denne posten da såklart . AtW Lenke til kommentar
mr x Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 hvordan har billedkvaliteten gått ned? Poengsum diskuteres her:http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?threadid=63572 så på linken din fra "det forumet" I was running the 44.03 and my AquaMark score was 22,381 Just tried the 51.75 and it jumped to a whopping 40,261 Not bad, also very happy with these drivers, long live Nvidia går det ann,kan det bli så stor fårskjell med disse driverene... jeg bruker selv 44.03 driverene,er det bare fx-kortene som får bedre ytelse med disse driverene..! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 hvordan har billedkvaliteten gått ned? Poengsum diskuteres her:http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?threadid=63572 så på linken din fra "det forumet" I was running the 44.03 and my AquaMark score was 22,381 Just tried the 51.75 and it jumped to a whopping 40,261 Not bad, also very happy with these drivers, long live Nvidia går det ann,kan det bli så stor fårskjell med disse driverene... jeg bruker selv 44.03 driverene,er det bare fx-kortene som får bedre ytelse med disse driverene..! Se på denne siden,så tenker jeg du får svar. http://www.tomshardware.com/graphic/200309...0918/index.html Lenke til kommentar
mr x Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 jo..takk for linken men når det gjeller bildkvalitet til ati og Nvidia på Aquamark3.så er det stor fårskjell hvis man ser på blidene(på netet) mellom ati 9800 og Nvidia . da jeg prøve og ta screenshot på Aquamark3 med 44.03 driverene hadde jeg like bra bildekvalitet som ati 9800. kan jo hende at det er disse nye driverene(51.75) som yter dårlige i bildekvalitet... nå har jeg ingen hjemmeside eller noe link hvor jeg kan legger ut bilde, men er jo bare og prøve selv.. vel skal over til ati nå.så jeg har ingen bekymmer med drivere eller annet tull fra Nvidia Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Straks jeg har penger hopper jeg over gjerdet til ATi... Jeg tror jeg blir der en stund. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 så på tomshardware at di testa AquaMark3 med 45.23 og 51.75 drivere til Nvidia,da var det skyggeeffekter og lighting(lyseffeker)borte slik at di fikk mere fps i AquaMark3. merker selv at jeg fikk mere score med 45.23 enn 44.03 driveren i AquaMark3 og 3d mark... NVIDIA v44.03: Renders a correct image. Faultless anisotropic filtering; v45.23: Deterioration of quality. Light on terrain is not displayed. Light on objects is not displayed (sometimes). Shadows are not displayed; NVIDIA v51.75: Deterioration of quality. Light on objects is not displayed. Very low anisotropic filtering quality ati drivere hadde en liten økning med cat 3.7(1.5%) men ati hadde samme fine bildekvalitet og alle effekter var synlige. We did not find any differences in image quality between ATI´s Catalyst drivers v3.4 and v3.7. The performance of a Radeon 9800 Pro 128MB is about 1.5% faster in v3.7 http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...quamark-09.html Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Se her.http://www.gamersdepot.com/hardware/video_cards/ati_vs_nvidia/dx9_rel50/shot3.htm *prøve å tenke litt logisk* Der har nvidia dreti på draget for å si det sånn Litt rart det der, tro om det har noe med vertical sync ? Personlig merker jeg STOR forskjell i bildekvalitet med vertical sync av, selv om det flimrer litt... Jeg har et nVIDIA kort ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå