Gå til innhold

Nye drivere , 51.75 Available for NV

Robin B

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler folk med Nvidia kort og ikke laste ned disse drivere. Har vært påpekt av flere at billedkvaliteten er gått veldig ned, selv om hastigheten nå _nesten_ er på høyde med Radeon 9800 pro i dx9 applikasjoner.

Så vidt jeg vet er det kun 3Dmark03 og Aquamark03 av DX9 applikasjoner som er blitt testet med disse driverene.

EDIT: ups, tok litt feil der.

http://www.gamersdepot.com/hardware/video_...9_rel50/003.htm

TR:AoD har ikke mye å hente fra Det. 50, heller tvertom med tanke på bilde kvalitet. TR:AoD er dog allerede blitt optimalisert med Cg.

Lenke til kommentar
Har vært påpekt av flere at billedkvaliteten er gått veldig ned, <--- Hvor mye bildekvalitet ? og hva er det som blir dårligere ? .. liker ikke å få styggere grafikk heller da ;)

les tråden "Tidlige tester av det 51.75 for nvidia kort"

edit: det er her snakk om applikasjons spesifikke optimaliseringer. Dette vil si at mest sannsynlig så er billedkvaliteten bare tatt ned i Aquamark og kanskje Half Life 2 for å forbedre scoren og gi Nvidia bedre PR

Lenke til kommentar

Jøsses... Har noen et screenshot av det40 til sammenligning?

har ikke et eksempel for hånden men det. 44.xx har kanskje litt bedre bilde enn ATi mens det. 45.xx er litt under ATi etter det jeg har sett.

det at det. 44.xx har bedre billedkvalitet enn ATi på en del bilder har med optimaliseringer ATi har gjort med LOD osv (ja de har optimaliseringer de og hehe), men dette er dog generelle optimaliseringer og ikke program spesifikke

Lenke til kommentar

har ikke et eksempel for hånden men det. 44.xx har kanskje litt bedre bilde enn ATi mens det. 45.xx er litt under ATi etter det jeg har sett.

det at det. 44.xx har bedre billedkvalitet enn ATi på en del bilder har med optimaliseringer ATi har gjort med LOD osv (ja de har optimaliseringer de og hehe), men dette er dog generelle optimaliseringer og ikke program spesifikke

I see.

Det er merkelig hvilket sirkus dette skulle vise seg å bli, ikke bare hos Nvidia og ATI, men ikke minst hos Valve som skulle være på midten...

Orker uansett ikke bry meg stort mer med dette, etter at jeg presterte å drepe ti4600 kortet mitt så har jeg sittet på ett matrox g450 kort, og er egentlig storfornøyd, enkel og grei dual, fin 2d og ikke minst bedre karakterer ;)

Lenke til kommentar

Jaja, jeg har Creative GeForce FX5900 Ultra, men det virker som om det er noe galt med kortet mitt. Jeg får artifacts uten å ha klokket det, og kabinettempen er 28 grader...

Jeg tror jeg skal sende det inn igjen til komplett :-?

Og etter min dårlige erfaring med kortet tror jeg jeg går over til et Radeon 9800 Pro 256 MB DDRII. Er rimelig forbannet, ytelsen er helt fin, men ****** heller, går jo ikke an å spille når skjermbildet plutselig fucker opp.

Lenke til kommentar

På én måte er det digg at nVidia driter seg ut og ATI står frem som seierherren (har alltid likt å heie på underdogsa), men på en annen måte så er det jo vi som taper på det for da kan ATI prise kortene sine høyere. Jeg liker det når to (eller flere) produsenter tilbyr varer med lik ytelse som gir oss brukere valg og billigere priser...

Søren ta nVidia! Jeg har ikke råd til at dere skal drite dere ut no særlig mer! :grumpy:

Lenke til kommentar

Jøsses... Har noen et screenshot av det40 til sammenligning?

Erm... generellt så er nok oppfattelsen ute blant entusiaster og hardware sider at ATI har litt bedre bildekvalitet en Nvidia... også på 44.xx og 45.xx driverene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...