klanti Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Hei, Har nylig hatt steptokokker og fikk en 7-dagers Klacid (Clarithromycin) kur av legen. Glemte selvfølgelig å spørre legen om det var greit å drikke alkohol sammen med denne typen antibiotika. Har følt meg frisk i flere dager nå, og siste dagen av kuren er imorgen. Har prøvd å søke litt rundt på Google, og det virker som det skal gå fint å drikke alkohol sammen med Klacid, eneste som kan skje er at den får litt dårligere effekt om jeg skulle drikke for mye. Tenkte jeg skulle dobbeltsjekke og høre om noen her visste noe? Endret 19. februar 2013 av klanti Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Det er de færreste antibiotika som krever at du ikke skal drikke alkohol, og hvis de gjør, så står det på pakken. Når det er sakt, så er det generelt en dårlig ide å drikke mens man er syk, mest fordi alkohol senker immunforsvaret. Endret 19. februar 2013 av pessimisten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå