Skatteflyktning Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 PST=Politisk Spionasje Tjeneste Minnet meg på den tyske forgjengeren: Sicherheitsdienst (English: Security Service), full title Sicherheitsdienst des Reichsführers-SS, or SD, was the intelligence agency of the SS and the Nazi Party in Nazi Germany. http://en.wikipedia.org/wiki/Sicherheitsdienst Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Er det ikke på tide at du oppretter en tråd om populistene SV snart kgun? SV snur - vil nå skjenke deg alkohol hele døgnet Å nei det glemte jeg det gjør litt for vondt i ideologien det... For det er visst FRP som står for allt galt her i verden... 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Det var et godt forslag, men det fikk desverre nei på landsmøtet. SV snudde ikke allikevel. Flertallet på landsmøtet stemte tvert imot for å stramme inn skjenketiden fra 03:00 til 02:00... Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Å nei det glemte jeg det gjør litt for vondt i ideologien det... For det er visst FRP som står for allt galt her i verden... Hvorfor trekker du inn FrP i denne tråden? Mener du at PST overvåker FrP, er vel det et tema du bør ta opp i en egen tråd. Endret 20. mars 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Hvorfor trekker du inn FrP i denne tråden? Mener du at PST overvåker FrP, er vel det et tema du bør ta opp i en egen tråd. Kommer det fra han som trekker inn FRP i alle tråder han deltar i... Det var vel semantisk vel (er det ikke det som er det magiske ordet?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Kommer det fra han som trekker inn FRP i alle tråder han deltar i... Så du går i den løypen jeg har pløyd? Velkommen etter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Nå i dagsnytt 18.00 er der en lengre debatt om at PST har overvåket journalister. Petter Ås og Rolf Widerøe har gjort et godt journalistisk arbeide og blitt overvåket. Journalister kan bare overvåkes i unntakstilfeller i følge Stanghelle. . Harald Stanghelle slutter med en kommentar om en skremmende utvikling i 2013. Nå er det på tide at dette uvesenet kommer under ordentlig parlamentarisk kontroll i Stortinget uansett om det er ulovlig overvåking av venstresiden eller av journlister. Har vi noen gang hørt om ulovlig ovevåking av Høyre og FrP medlemmer? Har vi for eksempel hørt om overvåking av noen ganske høyreradikale FrP'ere? Endret 22. mars 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Om DE er overvåket, så er vel vennenettverket og familiene rundt også sjekket opp. Morsomt også at nettopp VG hadde en PSST! på sistesiden, og at PSST! fortsatt er i kommentarfeltet. http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1422386/tittel/psst-nytt-vgd-kommer-snart Endret 22. mars 2013 av medlem-82119 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Forøvrig er det venstresiden som er farligst og om en politisk side skal overvåkes så er det venstresiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Forøvrig er det venstresiden som er farligst og om en politisk side skal overvåkes så er det venstresiden. Har du sammenlignbare data / observasjoner på dette fra vårt land, dvs. Norge? Endret 22. mars 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Forøvrig er det venstresiden som er farligst og om en politisk side skal overvåkes så er det venstresiden. Jeg fikk som ventet ikke svar på mitt spørsmål: Har du sammenlignbare data / observasjoner på dette fra vårt land, dvs. Norge? Og jeg kan tilføye. Hadde man overvåket medlemmer av FrP på sammen måte som man har overvåket vesntresiden, kunne man fanget opp at en ung mann meldte seg ut fordi partiet ble for moderat. Dermed ville det vært grunn til å fortsette overvåkingen av denne unge mannen fra Oslos beste vestkant og du vet hviliken høyreekstrem aksjon som i teorien kunne vært unngått. Det kan være farlig å skjele for mye til de venstre når man overvåker personer. For øvrig skal det være ulovlig og overvåker personer på politisk grunnlag uansett tilhørighet her i landet, men det har man ikke brydd seg om når det gjelder personer på venstresiden i politikken. Jeg venter fortsatt på en begrunnelse for din påstand. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Overvåking av høyresiden skjer mer generelt via nettsider, blogger osv. og er rimelig sikker på at en god del av både journalister og politikere på høyresiden overvåkes. I gamle dager kunne man ringe et hemmelig nummer og sjekke kvitteringstonen om man ble overvåket. Ulempen var at politiet banket på døren ca. 25 sekunder etterpå for å kryssforhøre en om hvor man hadde fått tak i nummeret fra. Har du sammenlignbare data / observasjoner på dette fra vårt land, dvs. Norge? Det enkleste er vel å se på f.eks blitz og lignende og hvordan de fremprovoserer bråk. En fredelig demonstrasjon eller apell avbrytes nesten hver gang av voldelige blitzere og antirasister som utøver vold. De har også gjevnlig hatt raid hvor de stormer alt fra resturanter til privatfester de oppdager personer fra høyremiljøet fra. http://www.aftenposten.no/nyheter/Blitz-stormet-nynazistenes-julebord---tre-til-sykehus-7053825.html#.UU8ADVeOvAE da 12-15 ungdommer stormet inn og slo rundt seg med knuste flasker. Slike episoder er ikke uvanlige, og viser hvordan venstresiden er mye mer voldelige og oftest starter bråket. Dette igjen gjør at de blir overvåket. Jeg antar videre du hinter til utøya, men det var utelukkende en antiislamsk aksjon, som ikke har noe med venstre eller høyresiden å gjøre. Ap er gitt skylden for islamiseringen av norge, siden de har hatt mest makt og muligheten til å stoppet islamiseringen. Antiislamiseringskampen har ingenting med tradisjonelle høyreekstreme, nasjonalister, nynazister osv å gjøre. Venstresiden har også en historikk med mål om væpnet revolusjon osv, samt at venstresiden har vært kritiske til monarkiet og man frykter vel aksjoner mot kongehuset. Jeg mener derfor at det er venstresiden som er de farlige og at det derfor er riktig at det er de som overvåkes. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Jeg fikk som ventet ikke svar på mitt spørsmål: Og jeg kan tilføye. Hadde man overvåket medlemmer av FrP på sammen måte som man har overvåket vesntresiden, kunne man fanget opp at en ung mann meldte seg ut fordi partiet ble for moderat. Dermed ville det vært grunn til å fortsette overvåkingen av denne unge mannen fra Oslos beste vestkant og du vet hviliken høyreekstrem aksjon som i teorien kunne vært unngått. Det kan være farlig å skjele for mye til de venstre når man overvåker personer. For øvrig skal det være ulovlig og overvåker personer på politisk grunnlag uansett tilhørighet her i landet, men det har man ikke brydd seg om når det gjelder personer på venstresiden i politikken. Ahh. Dobbeltmoralen og hykleriet. Som forventet fra venstreekstremistene. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Jeg stusser litt på dette. Jeg har ikke inntrykk av at det er overvåkning av "venstresiden", som helhet, men enkelte som ble oppfattet som radikale og en potensiell trussel, i likhet med venstresiden. Selvfølgelig overvåker PST disse grupperingene på begge sider. Men det er altså først og fremst en del politikere på venstresiden som har klaget på en skjevfordeling innen overvåkning, som jeg forøvrig antar de ikke har noen som helst forutsetning for å vite noe om, og dermed skaper ett bilde av en skjevfordeling. Igjen, de færreste har fullt innsyn i hvem PST overvåker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) På dagsnytt 18.00 nyhetene i går. PST måtte slette personopplysninger om 120 personer etter at EOS utvalget hadde vært på inspeksjon. Sjefen fra PST kommenterer kritikken fra utvalget i dagsnytt 18. Endret 27. mars 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Så er jo spørsmålet om de blir slettet eller "slettet". Ligger det en backup et sted i en skuff? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Ligger det en backup et sted i en skuff? Da er vel det ulovlig antar jeg. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Da er vel det ulovlig antar jeg. Blir noen i PST straffet for de ulovlighetene de begår? Om ikke hvorfor forventes det at de ikke vil fortsette? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Den forrige sjefen for PST måtte jo gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå