Gå til innhold

Det er snart slutt for Hotmail

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alle e-postkontoene mine lagt til i en egen e-postklient, så ser ikke helt problemet. Mye lettere enn å måtte logge inn på en webside for å lese mail, i alle fall om man har flere kontoer. Mye lettere å ha alt samlet på en oversiktlig og grei måte. On the move bruker jeg iPhonen. Per dags dato bruker jeg dog Windows Live Mail som er treg og fæl, vurderer mulighetene for Outlook eller en annen klient. Tips mottas gjerne.

Lenke til kommentar

Jeg har alle e-postkontoene mine lagt til i en egen e-postklient, så ser ikke helt problemet. Mye lettere enn å måtte logge inn på en webside for å lese mail, i alle fall om man har flere kontoer. Mye lettere å ha alt samlet på en oversiktlig og grei måte. On the move bruker jeg iPhonen. Per dags dato bruker jeg dog Windows Live Mail som er treg og fæl, vurderer mulighetene for Outlook eller en annen klient. Tips mottas gjerne.

Personlig syns jeg det fungerer bedre at jeg må logge inn på en webside for å sjekke mail, men det henger litt igjen fra en tid der alternativet så ut til å være at epost-klienten slettet meldingene på server, for at den ikke skulle gå tom for plass, noe som førte til gigantisk tap av eposter ved datakrasj, og at man ikke hadde tilgang på noe av informasjonen fra andre enheter (dette er selvfølgelig ikke tilfellet i dag, om det noen gang var).

Problemet med å måtte logge inn på en webside er selvfølgelig at man ikke har tilgang på noe informasjon dersom man er uten internett av en eller annen grunn.

Tips til klient: Mozilla Thunderbird

Endret av Thorbear
Lenke til kommentar

Det er alternativer i e-postklienten om e-posten skal ligge igjen på serveren eller ikke ved sletting, samt at du har muligheten til å sette opp som IMAP i stedet for POP3.

Takker for tipset, men Thunderbird har jeg vært borti når jeg installerte dette for en kunde en gang - makan til toskete og unødvendig vanskelig applikasjon skal du lete lenge etter, spør du meg. Jeg ønsker egentlig å bruke Outlook, men denne koster tross alt noen kroner. Ikke at jeg egentlig er så gjerrig at jeg ikke kan ta meg råd til det, men jeg bruker egentlig ikke mail så fryktelig mye. Jeg vil dog bytte WLM, men finnes det en gratis "Outlook-like" applikasjon ville det vært det beste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...