Gå til innhold

Nathan (7) må overbevise retten om at han er norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en vanskelig sak dette fordi den skaper presedens for senere saker. Er det bare for fremtidige asylsøkere å få barn mens en oppholder seg i Norge og dermed få sikret sitt opphold ?

Vil vi unngå det så får vi:

 

1. Gjøre asylbehandlingen såpass effektiv at ikke barna blir 5 år før vi hiver dem ut. Tar vi imot asylsøkere fra land vi ikke kan sende dem tilbake til så må vi regne med at de blir bofaste på et eller annet tidspunkt.

2. Være selektive med hvem vi slipper inn. Ikke slipp inn noen til landet som ikke har gyldige papirer.

3. Premiere integrering og arbeid/utdannelse ved behandling av oppholdstillatelse. La denne gruppen hoppe fra asylkøen til arbeidsinnvandrerkøen.

 

Hvis presedensen er at hvis du lærer deg norsk og får deg utdannelse og jobb så får du bli, så ser jeg ikke hvordan det skader.

 

Jeg ser at diverse politikere, fra nesten alle partier, er skeptisk til punkt tre, fordi de er redde for å "uthule" asylinstituttet. Men slik er det jo ikke. Allerede idag kommer det nok av folk rekende som ikke behøver asyl, men som er ute etter velstand. Ofte havner de på stønad. Det kan umulig være negativt å premiere de som jobber seg ut av det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Innbiller meg at det er av en viss interesse å ha kontroll på hvem som får innpass og oppholder seg i Riket. . . . .

Kontroll-freaker?

 

Er det ett sysselsettingstiltak for passkontrollører? Eller hadde dette noen hensikt når det ble innført?

 

Er dette vold mot barn? Hadde flertallet syntes det skulle vært fritt frem skal jeg love deg at det hadde vært tilfellet.

Hele rettsakens formål er for en del av Staten (Regjeringen) å få tillatelse fra en annen del av Staten (Domstolen) for å bruke vold mot Nathan.

Lenke til kommentar

Hele rettsakens formål er for en del av Staten (Regjeringen) å få tillatelse fra en annen del av Staten (Domstolen) for å bruke vold mot Nathan.

 

Du er klar over at det er tilfellet i alle rettsaker? Og de fleste bøter og forelegg?

 

 

 

Selv mot Nordmenn :o

 

 

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

At dette er mot FNs barnekonvensjon som Norge har forpliktet seg til å følge er vel irrelevant.

 

http://www.regjeringen.no/upload/kilde/bfd/bro/2004/0004/ddd/pdfv/178931-fns_barnekonvensjon.pdf

 

Klart Staten har det med å ikke klare å følge sine egne lover og regler. Hvilket ikke er overrsakende siden det som oftest er motstridende lover og regler ;)

Lenke til kommentar

Men ifølge din tolkning av vold så fører jo ALLE foreldre, skoler og autoriteter vold mot barn.

 

Ja, men vi forventer stort sett at den volden skal rettes mot har gjort noe galt.

Geir

 

Ja de jævlene som kjenner noen som driver med narkotika, bur dem inne innblanda jævler.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Kontroll-freaker?

 

Ser ikke på lovverk som noen kontroll-freak løsning, men snarere tenker jeg at det handler om å sikre seg at de som får opphold kommer med gode intensjoner og vil tilpasse seg seg det norske samfunn på en hensiktsmessig måte. Med hensiktsmessig måte tenker jeg da på at de evner å oppføre seg slik at de respekterer og blir selv respektert og at vil følge de lovene vi i Norge har vedtatt.

Lenke til kommentar

Ser ikke på lovverk som noen kontroll-freak løsning, men snarere tenker jeg at det handler om å sikre seg at de som får opphold kommer med gode intensjoner og vil tilpasse seg seg det norske samfunn på en hensiktsmessig måte. Med hensiktsmessig måte tenker jeg da på at de evner å oppføre seg slik at de respekterer og blir selv respektert og at vil følge de lovene vi i Norge har vedtatt.

Tror du virkelig at det er dette som er hensikten eller effekten av forbudene mot utlendinger?

Lenke til kommentar

Tillatelsen har ikke voldsbruk som perspektiv. Om noen ikke drar frivillig må nødvendigvis en form for fysisk kontakt til, om dette skal beskrives som vold er vel noe usikkert. Ingen er ute etter å skade eller ydmyke noen men selvfølgelig kan det bli en konsekvens at noen opplever seg krenket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...