Gå til innhold

Nathan (7) må overbevise retten om at han er norsk


Anbefalte innlegg

Denne Nathan (altså foreldrene hans) ønsker å TVINGE Norge til å la dem bli. De vil tvinge seg til å bli, med tvang. Norge har fastslått flere ganger at de er uønsket, men de bruker alle midler for å TVINGE frem viljen sin.

 

Er det noe bedre?

Nathen truer ikke "Norge" med å bruke vold mot dem for å bli. Tvert imot, den eneste part som ØNSKER å ty til vold her er "Norge", da for å kaste Nathan ut på gata i Ethiopia.

 

Uansett, hva er en skatteflyktning?

En rømt slave :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nathen truer ikke "Norge" med å bruke vold mot dem for å bli. Tvert imot, den eneste part som ØNSKER å ty til vold her er "Norge", da for å kaste Nathan ut på gata i Ethiopia.

 

 

En rømt slave :)

 

Han (foreldrene egentlig, med barnet som påheng) blir ikke bokstavelig talt kastet ut på gaten. De får billett på et fly og kan pent og pyntelig spasere om bord på det og ut av det i den andre enden. Så vidt jeg skjønner får folk også en relativt generøs kontantbelønning (ikke betalt av dine skattepenger, men mine) for å dra fra landet. Jeg ser ikke volden du snakker om her. Men så har du også en fordreid forestillingsverden. I de fleste land er det omvendt. Man må betale en saftig bot og får beskjed om å HUTE seg ut på flekken på egen regning (så snart du har betalt), og i mellomtiden sitter du i fengsel. Hvis du er så bekymret for statsvold, er det helt andre land du bør se nærmere på, sikkert ditt nye hjemland også.

 

De skulle ifølge loven vært ute for lengst, og nå skal de altså spille på følelser for å være sikret evige NAV-penger til seg selv og alle familiegjenforenerne som står klare til å hoppe på flyet fra Etiopia. De skyver gutten foran seg og sier "åååå se på den stakkars lille søte gutten, han må da få lov til å bli (og da blir vi også, hihihihi". Og det finnes mange som er lettlurte nok til å gå rett på limpinnen. Ja, han ser da litt ut som en søt liten hundevalp. Foreldrene var heldige der, som skaffet seg et effektivt brekkjern for å presse og tvinge Norge i kne.

Endret av Den åttende profet
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne Nathan (altså foreldrene hans) ønsker å TVINGE Norge til å la dem bli. De vil tvinge seg til å bli, med tvang. Norge har fastslått flere ganger at de er uønsket, men de bruker alle midler for å TVINGE frem viljen sin.

 

Er det noe bedre?

Jeg tror igjen du vil finne at du og jeg, og flyktningen (ikke at jeg skal snakke for ham) har en forskjellig definisjon av begrepet "tvang". Individer kan ikke "tvinge" staten. De kan kjempe for sin vilje, men de mangler tvangsmidler. Nathans foreldre har da heller ikke brukt tvang. De har åpenbart benyttet seg av unnlatelsessynder, ved å ikke forlate landet, og de har benyttet seg av legale metoder, som rettsapparatet og PR.

 

Men det er staten og bare staten som står for tvangen her.

 

Nathan er i så måte uskyldig. Og strengt tatt burde han være dekket av utlendingslovens paragraf 69, som sier:

 

En utlending som er født i riket og som senere uavbrutt har hatt fast bopel her, kan ikke utvises.

 

Regjeringsadvokaten sier "Vi kan ikke la alle verdens barn få bo her i Norge." Men det er ikke det det er snakk om. Det er snakk om barn som født og oppvokst her, noen hundre i tallet totalt. De kan vi la få bo her, med sine foreldre, uten at det ruinerer oss eller setter noen fryktelige presedens.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Vel, de har jo ikke gjemt seg bort. Bostedet har vært fast og lovlig, selv om oppholdet ikke har vært det. Men jeg er ikke jurist.

 

Derimot synes jeg slett ikke det sender noe dårlig signal. Tvert om, jeg synes det sender et godt signal, et som sier at Norge er et humanitært land og lar nåde gå for rett i slike saker. Dette er skikkelige mennesker, ikke banditter. Som jeg har sagt før, folk som vi ikke får sendt ut, men som skikker seg vel og vil etablere seg i landet burde få flytte fra asylkøen til arbeidssøkerkøen. Edit: De var i arbeid med midlertidig arbeidstillatelse og lå ingen til byrde, men staten tok arbeidstillatelsen fra dem for å presse dem til å reise...

 

For enhver Nathan vi lar bli har vi sikkert en kriminell, Mullah eller eks-terrorist vi kan hive ut, hvis vi på død og liv vil statuere et eksempel.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

Regjeringadvokaten tar feil igjen. Det er ikke noe iveien for det, fortsett fra en politikk basert på rasisme og fremmedhat fra regjeringens side.

Å la alt og alle komme inn står i stil med ditt syn på skatter og avgifter?

De er jo ikke gratis i drift, og dermed må nok skatter og avgifter økes om grensene åpne...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Regjeringsadvokaten sier "Vi kan ikke la alle verdens barn få bo her i Norge." Men det er ikke det det er snakk om. Det er snakk om barn som født og oppvokst her, noen hundre i tallet totalt. De kan vi la få bo her, med sine foreldre, uten at det ruinerer oss eller setter noen fryktelige presedens.

 

Geir :)

I begynnelsen var det bare å lesse på med vedkubber. Etterhvert ble lasset ganske tungt. En kubbe til klarer hesten, sa molboen.

 

Skal se det blir fort mange nyfødte her om det er kriteriet for å la verdens milliarder av fattige få bo i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å la alt og alle komme inn står i stil med ditt syn på skatter og avgifter?

Ja, de begge bunner ut i mitt syn på legitimiteten med å ty til vold for å oppnå sine mål.
De er jo ikke gratis i drift, og dermed må nok skatter og avgifter økes om grensene åpne...

Det er da politikerne som bestemmer hvem som skal motta støtte, eller om det i det hele tatt skal eksistere noe støttesystem.

 

Det ser da mer humant ut om Staten skulle diskriminere utdeling av støtte på grunnlag av hudfarge eller språkkunnskaper enn å diskriminere bevegelsesfriheten på samme grunnlag.

 

Skal se det blir fort mange nyfødte her om det er kriteriet for å la verdens milliarder av fattige få bo i Norge.

 

"Norge" hevder jo å være ett samfunn bygd på solidaritet med de som er værst stilt, kan i farten ikke komme på noen som er værre stilt en Nathan dumpet på gata i Ethiopia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal se det blir fort mange nyfødte her om det er kriteriet for å la verdens milliarder av fattige få bo i Norge.

Det tror ikke jeg. Og nei, det er ikke kriteriet. Men i Nathans tilfelle var foreldrene ikke returnerbare på den tiden de fikk ham. De hadde etterhvert både bolig og inntekt og gjorde det beste ut av situasjonen. Først når Nathan var nesten 6 kom utsendingsvarslet. (Om jeg har forstått det rett.)

 

Jeg tror vi har krefter til ganske mange kubber til jeg, spesielt når de som i dette tilfellet må kunne antas å være med å dra lasset når de vokser opp.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg tror vi har krefter til ganske mange kubber til jeg, spesielt når de som i dette tilfellet må kunne antas å være med å dra lasset når de vokser opp.

 

Geir :)

 

Joda, med "rett" inndoktrinering i den norske skole vil "landet" dra nytte av nok en lydig slave (Nathan) som betaler skatt til "fellesskapet" og ikke er til "belastning".   :)

 

Litt morsomt konsept dette "fellesskapet" hvor alle skal "bidra", men ingen bør motta noe (være til belastning). Politikerne og byråkratene må nesten le seg ihjel der de melker folket av at nesten ingen lukter lunta. funny-8.gif

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hyklere, løgnere og grunnløse asylsøkere skal sendes hjem. Foreldrene til Nathan kommer inn under den kategorien. Nathan lider på grunn av foreldrenes talentløse ignorering av en lang rekke hjemsendelsesvedtak. Om de får bli forteller vi verden at alle kan få bli i Norge om de bare viser oss fingeren lenge nok.

 

Send foreldrene ut, Nathan kan eventuelt få velge mellom foreldrene eller Norge. Ikke begge deler..

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hyklere, løgnere og grunnløse asylsøkere skal sendes hjem. Foreldrene til Nathan kommer inn under den kategorien.

Hva er de har gjort som er "hyklersk"? Hvilke løgner har de fortalt?

 

Nathan lider på grunn av foreldrenes talentløse ignorering av en lang rekke hjemsendelsesvedtak.

Når ble denne lange rekken av vedtak fattet? Hvordan har de ignorert dem? Edit: Hvorfor er det "talentløst" å ønske det beste for seg og sine?

 

Om de får bli forteller vi verden at alle kan få bli i Norge om de bare viser oss fingeren lenge nok.

Hvor og hvordan har Nathans foreldre vist "oss" fingeren?

 

Send foreldrene ut, Nathan kan eventuelt få velge mellom foreldrene eller Norge. Ikke begge deler..

Forsiktig nå. Noen kunne ta feil av deg og den barmhjertige samaritan...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...