Gå til innhold

Nathan (7) må overbevise retten om at han er norsk


Anbefalte innlegg

http://www.aftenpost...a--7125689.html

 

Hmm så han står anklaget for å ikke være norsk, er det ikke den som anklager som må bevise den kriminelle handling (å være ikke-norsk)

 

De kunne like gjerne bedt ham om å bevise at han er en enhjørning, som da er like reell skapning som en "nordmann".

 

Med dette lurer jeg på hvordan AP et al, kan påstå at det er FrP som er fremmedfiendlig rasister all den tid de selv driver ett regime som ønsker å bruke voldelige metoder for å slenge ett barn ut av Norge og stenge det inne i ett uland med begrunnelsen at barnet ikke var "norsk" (les hvit nok).

 

Desverre er det nok slik at alle norske partier er fremmedfiendlige rasister, noen mer, andre litt mindre, men det er hypokrati på høyeste plan her:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_pot_calling_the_kettle_black

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han må ikke bevise at han er nordmann, han må bevise at han har tilknytning til Norge. (Nærmere bestemt, hvor sterk denne tilknytningen er. Hvordan man nå kan kvantifisere det...)

 

Hva gjelder uskyldspresumsjonen, så gjelder den på strafferettens område. Å bli sendt ut av Norge er ikke straff. Utgangspunktet er at et menneske ikke har rett til å være i Norge med mindre ett eller annet vilkår er oppfylt. Nathans familie mener de har et krav på å få bli i Norge. Da er det helt naturlig at de må bevise

 

Du kan selvfølgelig mene at alle burde ha krav på (eller har et "moralsk" krav på, om du vil) å få oppholde seg i Norge, men å dra inn strafferett og uskyldspresumsjon blir litt teit.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva gjelder uskyldspresumsjonen, så gjelder den på strafferettens område. Å bli sendt ut av Norge er ikke straff.

Mulig Nathan ser noe anderledes på det spørsmålet.
Utgangspunktet er at et menneske ikke har rett til å være i Norge med mindre ett eller annet vilkår er oppfylt. Nathans familie mener de har et krav på å få bli i Norge. Da er det helt naturlig at de må bevise

 

Du kan selvfølgelig mene at alle burde ha krav på (eller har et "moralsk" krav på, om du vil) å få oppholde seg i Norge, men å dra inn strafferett og uskyldspresumsjon blir litt teit.

Jeg har ikke ført noe legalistisk argumentasjon, men en moralsk argumentasjon om at det ikke er forsvarlig å påstå at Staten har rett til å bruke vold mot barn (eller andre for den saks skyld), medmindre barnet beviser sin "uskyld".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg antar at her Skatteflyktning mener at det uutholdelige med Norge nettopp er tvangen. Men nå er det ingen som tvinger Nathan til å bli, han ønsker det selv. Staten vil tvinge ham ut, og det er ikke noe bedre.

 

Geir :)

 

Denne Nathan (altså foreldrene hans) ønsker å TVINGE Norge til å la dem bli. De vil tvinge seg til å bli, med tvang. Norge har fastslått flere ganger at de er uønsket, men de bruker alle midler for å TVINGE frem viljen sin.

 

Er det noe bedre?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Han må ikke bevise at han er nordmann, han må bevise at han har tilknytning til Norge. (Nærmere bestemt, hvor sterk denne tilknytningen er. Hvordan man nå kan kvantifisere det...)

Hva gjelder uskyldspresumsjonen, så gjelder den på strafferettens område. Å bli sendt ut av Norge er ikke straff. Utgangspunktet er at et menneske ikke har rett til å være i Norge med mindre ett eller annet vilkår er oppfylt. Nathans familie mener de har et krav på å få bli i Norge. Da er det helt naturlig at de må bevise

Du kan selvfølgelig mene at alle burde ha krav på (eller har et "moralsk" krav på, om du vil) å få oppholde seg i Norge, men å dra inn strafferett og uskyldspresumsjon blir litt teit.

 

Bevise han har tilknytning til Norge? Jo jeg ser det er det som skal skje eller har skjedd i retten... mange er vel enig med meg når jeg sier det er BULLSHIT!!

 

ALLE vet jo at en 7-8 år gammel gutt som er født i Norge og har bodd her hele livet har tilknytning til Norge.

 

Hadde staten Norge fulgt regelen om at barnets beste er det viktigste hadde mange av asylbarnsakene vært ganske opplagte.

 

Er selvsagt en sammensatt sak men spør du meg så bør ikke det foreldrene har gjort ødelegge ett barns liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel ingen kriminell handling og ikke være norsk? Hva er egentlig anklagene her? Og ikke det media BS'et

"anklagene" er at foreldrene til Nathan nektet å dra frivillig når de fikk endelig avslag, og drøyde ut tiden sånn at Nathan vokste opp i ett land foreldrene ikke skulle vært, dermed heller ikke Nathan(som skulle vært født og oppvokst i Etiopia), de klager nå på hva de selv har sørget for.

 

 

Hva Skatteflyktning vrenger det til å være er en helt, helt annen ting.

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bevise han har tilknytning til Norge? Jo jeg ser det er det som skal skje eller har skjedd i retten... mange er vel enig med meg når jeg sier det er BULLSHIT!!

 

ALLE vet jo at en 7-8 år gammel gutt som er født i Norge og har bodd her hele livet har tilknytning til Norge.

 

Hadde staten Norge fulgt regelen om at barnets beste er det viktigste hadde mange av asylbarnsakene vært ganske opplagte.

 

Er selvsagt en sammensatt sak men spør du meg så bør ikke det foreldrene har gjort ødelegge ett barns liv.

 

Du er nødt til å slutte å overdrive og krisemaksimere. Det er ikke så ufattelig forferdelig å dra fra Norge. Massevis av barn i den alderen har reist til andre steder eller andre land uten at livet deres automatisk ble ødelagt av den grunn. Hvor mange barn har reist til nye byer og må skaffe seg nye venner osv...? MILLIONER. Og det ble folk av dem også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er nødt til å slutte å overdrive og krisemaksimere. Det er ikke så ufattelig forferdelig å dra fra Norge. Massevis av barn i den alderen har reist til andre steder eller andre land uten at livet deres automatisk ble ødelagt av den grunn. Hvor mange barn har reist til nye byer og må skaffe seg nye venner osv...? MILLIONER. Og det ble folk av dem også.

 

Vel, dette er ikke snakk om å reise til Sverige... du skjønner det.

 

Vil si det er ganske ødeleggende for barns liv etter hele livet i Norge til å flytte til gaten i Ethiopia, er vel ikke å krisemaksimere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"anklagene" er at foreldrene til Nathan nektet å dra frivillig når de fikk endelig avslag, og drøyde ut tiden sånn at Nathan vokste opp i ett land foreldrene ikke skulle vært, dermed ikke Nathan, de klager nå på hva de selv har sørget for.

 

 

Hva Skatteflyktning vrenger det til å være er en helt, helt annen ting.

 

Jeg ser ikke helt problemet, de viste det kom til å skje, hva er poenget med og lage så stor sak ut av det? Hadde vært mye lettere om de bare tok hatten sin og gikk...

 

Uansett, hva er en skatteflyktning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet, de viste det kom til å skje, hva er poenget med og lage så stor sak ut av det? Hadde vært mye lettere om de bare tok hatten sin og gikk...

 

Uansett, hva er en skatteflyktning?

De viste det kom til å skje ja, men bruker nå Nathan til å få oppholdstilatelse.

Det er forøvrig greit nok sak, problemet er signalene de sender ut, "kom hit, få barn, nekt å dra og få oppholdstilatelse selv om du har fått endelig avslag".

 

Brukeren Skatteflykting, som laget denne tråden og som du siterte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De viste det kom til å skje ja, men bruker nå Nathan til å få oppholdstilatelse.

Det er forøvrig greit nok sak, problemet er signalene de sender ut, "kom hit, få barn, nekt å dra og få oppholdstilatelse selv om du har fått endelig avslag".

 

Brukeren Skatteflykting, som laget denne tråden og som du siterte.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man ikke praktiserer tvangsutsendelse på de som har fått avslag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De viste det kom til å skje ja, men bruker nå Nathan til å få oppholdstilatelse.

Det er forøvrig greit nok sak, problemet er signalene de sender ut, "kom hit, få barn, nekt å dra og få oppholdstilatelse selv om du har fått endelig avslag".

 

Brukeren Skatteflykting, som laget denne tråden og som du siterte.

 

Ja, det er jo derfor de bare må sendes ut, slik er det.

 

Åja, trodde det var ett begrep for ett eller annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man ikke praktiserer tvangsutsendelse på de som har fått avslag.

Ja, det er jo derfor de bare må sendes ut, slik er det.

 

Åja, trodde det var ett begrep for ett eller annet.

De burde sendes ut, enten frivillig eller ved tvang når man får endelig avslag, men av en eller annen grunn kan de oppholde seg i landet i årevis etter endelig avslag. At noen da velger å få barn i ett land de ikke er har lov til å være i er ett problem, som desverre går ut over barna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gi barnet oppholdstillatelse og send foreldrene tilbake som ønsker å bruke barnet som anker til rikdom. Det de har gjort må da være kriminelt?

 

Det hadde gitt ett veldig bra signal.... (ikke ironisk ment)

 

Da kan foreldrene være de som selv må ta det vanskelige valget.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...