Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm på Acer Aspire mister backlight ved Windows 8

Anbefalte innlegg

Min datter har en Asper Aspire 5738ZG, hvis jeg ikke husker feil. Den har det problemet at den iblant mister lyset bak skjermen, så det er nesten umulig å se hva som foregår. Jeg har prøvd å installere skjermdriver laget for skjermkortet i den, men det har likevel hendt et par ganger. Har noen en idé til hva det er og hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, men det er nok ikke det. Hun har brukt den uten slike problemer fram til søndag, da jeg installerte 8. Problemene kom samme dagen, og de oppstår like gjerne når pc-en står stille på bordet som når den er i bruk. Og når den startes om igjen (ved å holde inne strømknappen i de foreskrevne fem sekundene) er lyset tilbake hver gang, og så fungerer det fram til det etter noe som virker som en helt tilfeldig periode går av igjen. Jeg har slått av all demping av skjermen og lignende i Strømalternativer, men det virket bare som om det utsatte problemet, det ble ikke helt borte. Og alle de gangene jeg har vært borti problemer med ribbonkabler (jeg drev som pc-tekniker i et av de store firmaene i 5 år, men byttet jobb for noen år siden) har det blitt påvirket av skjermbevegelser (eller andre bevegelser når det har vært ribbon til pekeplate og lignende). Så det er nok programvare, og det har noe med 8 å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...