coolit Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 Noen folk prøver dette ennå? http://dx-box.com/ht...eries-case.html Jeg har kjøpt Otterbox Commuter. Jeg tror det skal bygge hakket mindre en Defender. Størrelsen på Commuter går greit i hverdagen, men jeg er glad det ikke gjør mobilen enda større enn det gjør. Samtidig virker konstruksjonen på Commuter tillitsvekkende så jeg er egentlig glad jeg ikke gikk for Defender. Har ellers kjøpt et Diztronic case også som nesten ikke merkes men som bl.a. har en leppe som løfter skjermen en millimeter fra bordflaten. Føler også at dette gir en viss beskyttelse. Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Men hvorfor vill du ikke være koblet til nettverket? Ser ikke helt vitsen å ha en mobiltelefon om du vil deaktivere gsm dekningen. Å skru av 3g\4g ser jeg bruk for, men ikke hele det mobile nettet (gsm tilkoblingen) Mobilen søker etter nettverk som standard å derfor kommer denne menyen du snakker om opp hele tiden da den alltid ønsker å være tilkoblet nettet. Det er tross alt en mobil. For å skrue av gsm nettet kan du gjøre følgende: 1.åpne dialeren 2. tast inn: *#*#4636#*#* 3. Skru av "radio" eventuelt mobil-radio 4. Eller, Aktiver flymodus når du ikke ønsker gsm nett på mobilen din Den søker selvom den ikke finner nettverk, og menyen kommer opp, helt tom. Jeg vil ha nett, men på togstrekningen faller den inn og ut så ofte at det er nytteløst å velge et nettverk om det kommer opp noe. Endret 16. juli 2013 av bojalborg Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 17. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg har kjøpt Otterbox Commuter. Jeg tror det skal bygge hakket mindre en Defender. Størrelsen på Commuter går greit i hverdagen, men jeg er glad det ikke gjør mobilen enda større enn det gjør. Samtidig virker konstruksjonen på Commuter tillitsvekkende så jeg er egentlig glad jeg ikke gikk for Defender. Har ellers kjøpt et Diztronic case også som nesten ikke merkes men som bl.a. har en leppe som løfter skjermen en millimeter fra bordflaten. Føler også at dette gir en viss beskyttelse. Jeg hadde aldri klart å pakke inn en så fin mobil i et cover. Ser naturligvis nytten da jeg nettopp bestilte htc one fordi jeg klarte å knuse min nexus 4, men designet på mobilen er bare for fint til å pakke den inn. Lenke til kommentar
coolit Skrevet 17. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg hadde aldri klart å pakke inn en så fin mobil i et cover. Ser naturligvis nytten da jeg nettopp bestilte htc one fordi jeg klarte å knuse min nexus 4, men designet på mobilen er bare for fint til å pakke den inn. Er forsåvidt med deg på det. Var skikkelig deilig å ta av otterbox-dekselet etter et par ukers bruk. Får se om jeg slår meg til ro uten deksel etter en stund. Litt kjipt å gå i baret med knust mobil den første måneden i hvert fall... Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 18. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2013 Ok så hvordan funker dette med å bytte til Google Edition ROMet? Rooting, backup, flashing, forklar? Ting som uroer meg mest: Mister man garantien når man unlocker bootloaderen? Må man sørge for å ta vare på en backup av stock HTC Sense ROM, eller har HTC en restore-løsning ala det man ser på iPhone, Recovery Mode og iTunes? Er det slik at dersom man flasher en GE ROM på en Sense versjon av One, får man så og si alt unntatt OTA oppdateringer? Isåfall, hvorfor denne restriksjonen, og må man flashe ny (oppdatert) ROM for hver update dersom man vil holde tett. Disse GE ROMsa er etter det jeg forstår modda litt av diverse developers, "unofficial"; hvordan kan jeg forsikre meg om at det ikke er plantet malware i koden (spm. angår egentlig alle custom ROMs som ikke kommer direkte fra en produsent). Liker Sense, men hadde vært kult å prøve vanilla. Dessuten er denne batteritiden er helt på trynet. HTC Sense drar en stor del av kaka virker det som. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 18. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2013 Anbefaler deg å sjekke ut XDA sin HTC One tråd for å få gode svar på hva angår Rooting, backup, flashing Du mister garantien om du unlocker ja, men du har fortsatt den norske kjøpsloven ved din side. Slik at om mobilen din skulle krasje av andre grunner en det som er software relatert så har du fortsatt garantien i orden. Greier ikke produsenten å finne ut at årsaken til skaden kommer av root har du fortsatt krav på å fikse den. Uansett så er det en lett sak å locke bootloaderen etter man har unlocket den slik at "garantien" kommer tilbake. "RUU" files er en exe fil pakket inn med stock ROM . Disse kan du laste ned fra forskjellige sider, man må bare vite akkurat hvilken versjon man har av HTC ONE. Om en installerer RUU går alt tilbake til standard slik mobilen ble levert til deg. En fail safe kan en kalle dette. Alle ROM som blir lagt ut på XDA går igjennom en streng sjekk. Alle developers må oppgi kildekode, hvor dem fikk koden fra, hvilken firmware osv før dem i det hele tatt kan legge ut ROMS. Anbefaler deg å sjekke ut ROMS laget av Mike1986. Han bruker ikke såkalte "Mods" i sine roms, å kjører mest mulig stock med forbedringer i selve android kjernen. Mike1986 har også et uoffisielt sammarbeid med HTC å skal ha mye av æren for at HTC telefoner er såpass populære når det gjelder modding\roms. Selv kjørte jeg Google Edition et par dager, men jeg savna sense for mye. Diverse programer som følger med ser jeg meg avhengig av. Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 18. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2013 Men får man ikke OTA oppdateringer som sånn en offisiell GE One? HTCdev sier også at så snart bootloaderen er unlocked får man ikke OTA på stock Sense-ROMen heller. Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 19. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2013 Har lest litt rundt på XDA angående det å få OTA updates, å det ser ut som det skal fungere. Om det faktisk gjør det å hvordan veit jeg ikke.. Du gjør modifiseringer i bootloaderen som gjør at OTA ikke fungerer. Er vell bare en tjeneste HTC har lagt inn da dem som rooter telefonen ikke skal få samme "glede" av OTA som dem som kjører full stock å ikke tukler med telefonen. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 19. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2013 En OTA-oppdatering er en patch som bare oppdaterer de filene det er nødvendig å endre på telefonen. Har du ikke fullstendig stock programvare kan du i verste fall risikere å (semi)bricke telefonen, derfor blokkerer de muligheten. Dvs, du får vel melding om OTA, men den vil ikke la seg installere hvis du har noe annet enn stock . Lenke til kommentar
Svar Skrevet 19. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2013 Hei hei Rootet min i går, fulgte denne guiden: http://htconeroot.com/htc-one-root/how-to-root-htc-one-windowsmaclinux/ Og denne for å legge inn TricKDroid http://htconeroot.com/htc-one-tutorials/how-to-install-custom-rom-on-htc-one/ Eneste problemet jeg fikk var at når jeg brukte twrp fra pakken som er i link nr 1, så fungererte ikke touch-skjermen, byttet den ut med nyeste versjon som man finner her http://techerrata.com/browse/twrp2/m7 og alt fungerte. Ser ut til å fungere fine hitill, valgte å fjerne sense å legge inn Nova. Første gangen jeg rootet den til stock (før jeg la inn trickdroid) tok jeg også en backup av ROM`en, tilfelle. Litt morro å kunne ha firewall på en telefon Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 19. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2013 Når du installerte den nye firmwaren, så inneholdt den nye touch drivere. Derfor måtte du også installere nyeste versjon av recovery for å få touch til å fungere igjen. Mangen som opplevede problemer med dette! Anbefaler deg å teste ut Google Edition rom om du ønsker stock. Gjerne den ifra Android Revolution Lenke til kommentar
Svar Skrevet 19. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Skal sjekke den ut Vet du noen om forskjellene på den og trickdroid? Endret 19. juli 2013 av Svar Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 19. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2013 Skal sjekke den ut Vet du noen om forskjellene på den og trickdroid? Google Edition fra Android Revolution er ren stock versjon av orginal ROM, med forbedringer i bakgrunnen. TrickDoid bruker vell flere forskjellige mods for å gjøre mobilen "kulere" Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 19. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2013 Kan man få skjermen til å "våkne" når man mottar SMS/MMS? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2013 Hmm, noe merkelig med telefonen i dag. Strømmen gikk ned til 53% på bare 4 timer, med litt bruk av spotify og noen få meldinger og mailer. Under Power i Settings ser jeg at Android System har stått for 75% av strømbruken, kan ikke huske den har tatt så mye strøm før? Noen som har tips? Lenke til kommentar
jaddaaa Skrevet 19. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2013 Har hatt min htc one i ca en mnd nå. veldig fornøyd, helt til jeg skulle starte telefonen på nytt... Nå står skjermen fast med oppstarthilsen: htc quietly brilliant ( med hvit bakgrunn). Kommer ikke lengre! Har prøvd å trykkt på av-knappen, mn det fungerer ikke. Og det går heller ikke an å ta ut batteriet.... ? Noen som kan hjelpe ? Er i syden, og skulle helst hatt mobiltelefon. Lenke til kommentar
sindresv Skrevet 20. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2013 Hold inn av-knappen i 10 sekunder so skal den slå seg av. Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 21. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2013 Veldig fornøyd med den nye nedtrekksmenyen! Endelig på plass på HTC. Men hvordan skrur man av animasjoner? Finner det ingen steder. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2013 I utviklermeny Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 21. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2013 I utviklermeny Finner ikke utviklermeny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå