Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Jeg synes telefonen tømmer batteriet fryktelig fort etter 4.2.2 oppdatering. Har ikke lagt inn nye apper siden den kom. Tappet 35% på 7 timer med minimal bruk....

 

Ja, syntes batteriet var elendig fra før. Etter oppdatering suges batteriet tomt på rekordtid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss si det slik. Batteritiden har ikke blitt noe _bedre_ etter oppdateringen til 4.2.2. Nå er man faktisk helt nødt til å lade litt i løpet av dagen hvis man skal komme seg fra kl 7-23 på vanlige ukedager uten å bli altfor stressa av faretruende lavt batterinivå. Dét er i snaueste laget.

Lenke til kommentar

Bruker Facebook Messenger som hoved SMS-app, slik at alt er samlet der. Men disse notificationene kommer ikke opp på lockscreen under "Productivity" eller noe annet. Kan jeg ikke få Facebook-notifikasjoner på lockscreen i Android sånn som i iOS - uten å installere custom rom eller 3rd party apps?

 

 

Har også et tilfelle som kanskje ikke rammer like mange:

 

Ønsker å bruke Messenger som hoved SMS-app, men fant nettopp ut at SpareBank 1s Engangskode-app ikke klarer å fetche SMS når Messenger står som SMS-app, og som konsekvens så klarer ikke Sparebank 1-appen å generere engangskoder. Jeg må slå av Messenger som SMS-app, og få SMSen som banken sender i HTCs Messages-app for å lage enganskoder. Kjipt!

Lenke til kommentar

Et par småting som irriterer meg med telefonen. Den ene er at når jeg ikke er tilkoblet et nettverk kommer det opp en meny der jeg kan velge. Greit nok det, men når jeg lukker menyen 2-3 ganger og den allikevel dukker opp hvert 20–30 sekund. Det beste hadde vært om det hadde kommet opp et varsel i nedtrekksmenyen om at jeg ikke var tilkoblet et nettverk. Etter at jeg hadde gått ut av menyen første gang, så jeg kan velge selv når jeg vil koble meg til et nettverk. Av og til er det ikke et nettverk å velge en gang, da jeg ikke har dekning. Da er det ekstremt irriterende at den går ut av det jeg holder på med, uten at jeg får gjort noe med det.

En annen ting er en melding som kommer opp når jeg vil sjekke etter oppdateringer. "Kan ikke sjekke for oppdateringer mens du roamer. Koble til wi-fi, kabeltilkobling eller forsøk igjen når du ikke roamer" La meg være så snill å velge selv når jeg vil sjekke for oppdateringer.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt telefonen i en uke (forsiktig som bare fy kan man legge til) har jeg klart å få to overfladiske men veldig synlige riper i skjermen - kan det være defekt på gorillaglasset? Ellers er det jo underlig hvis f.eks. fingerneglene mine skal kunne ripe opp en skjerm med slikt glass?

Lenke til kommentar

Er swiftkey så mye bedre enn den medfølgende "Trace keyboard" at det er verdt å bruke penger på? Synes trace finner "alt" av ord.

 

Bruker det selv! Billig og UTROLIG bra! Du vet når man bare kødder å trykker så kjapt man kan på tastene? Jeg skriver sånn nå, Swiftkey retter alt! :D

 

22 kroner er ingenting uansett, alle bør kjøpe Swiftkey.

 

Er swiftkey så mye bedre enn den medfølgende "Trace keyboard" at det er verdt å bruke penger på? Synes trace finner "alt" av ord.

Lenke til kommentar

Den som kommer med i Sense 5 er utrolig god ja, mye bedre enn alt annet default syntes jeg. Iphone tastaturet er noe dritt i forhold to be perfectly honest. SwiftKey topper alle tastaturer (Nå har jeg ikke prøvd så mange tastaturer, men still).

 

Men som sagt, så er 22 ingenting (for de fleste ihvertfall). Så, hvorfor ikke prøve? Du har den gratis i en månede før du kan betale :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Et par småting som irriterer meg med telefonen. Den ene er at når jeg ikke er tilkoblet et nettverk kommer det opp en meny der jeg kan velge. Greit nok det, men når jeg lukker menyen 2-3 ganger og den allikevel dukker opp hvert 20–30 sekund. Det beste hadde vært om det hadde kommet opp et varsel i nedtrekksmenyen om at jeg ikke var tilkoblet et nettverk. Etter at jeg hadde gått ut av menyen første gang, så jeg kan velge selv når jeg vil koble meg til et nettverk. Av og til er det ikke et nettverk å velge en gang, da jeg ikke har dekning. Da er det ekstremt irriterende at den går ut av det jeg holder på med, uten at jeg får gjort noe med det.

En annen ting er en melding som kommer opp når jeg vil sjekke etter oppdateringer. "Kan ikke sjekke for oppdateringer mens du roamer. Koble til wi-fi, kabeltilkobling eller forsøk igjen når du ikke roamer" La meg være så snill å velge selv når jeg vil sjekke for oppdateringer.

 

Det der har jeg aldri opplevd selv om jeg stadig befinner meg steder med veldig dårlig dekning (t-banen i Oslo).

Lenke til kommentar

 

 

Det der har jeg aldri opplevd selv om jeg stadig befinner meg steder med veldig dårlig dekning (t-banen i Oslo).

Det hender vanligvis om jeg er uten nett i litt lengre tid. 3-5 minutter. Å søke etter telefonnett er også håpløst. Den gir meg beskjed om å skru av mobilt nettverk. Jeg skrur det av og samme beskjeden kommer opp. Noen ganger fungerer det når jeg skrur av og på mobilt nettverk, og noen ganger fungerer det ikke i det hele tatt, selvom jeg restarter telefonen.
Lenke til kommentar

Det hender vanligvis om jeg er uten nett i litt lengre tid. 3-5 minutter. Å søke etter telefonnett er også håpløst. Den gir meg beskjed om å skru av mobilt nettverk. Jeg skrur det av og samme beskjeden kommer opp. Noen ganger fungerer det når jeg skrur av og på mobilt nettverk, og noen ganger fungerer det ikke i det hele tatt, selvom jeg restarter telefonen.

 

Men hvorfor vill du ikke være koblet til nettverket?

Ser ikke helt vitsen å ha en mobiltelefon om du vil deaktivere gsm dekningen. Å skru av 3g\4g ser jeg bruk for, men ikke hele det mobile nettet (gsm tilkoblingen)

 

Mobilen søker etter nettverk som standard å derfor kommer denne menyen du snakker om opp hele tiden da den alltid ønsker å være tilkoblet nettet. Det er tross alt en mobil.

 

For å skrue av gsm nettet kan du gjøre følgende:

1.åpne dialeren

2. tast inn: *#*#4636#*#*

3. Skru av "radio" eventuelt mobil-radio

4. Eller, Aktiver flymodus når du ikke ønsker gsm nett på mobilen din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...