Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Kan du virkelig ikke bruke Outlook (Hotmail / Live mail om du aktiverer via Outlook.com) via Exchange Active Sync på Android?

 

Det er bare å legge inn en hotmail konto som exchange. Har hatt det lenge og det fungerer helt fint.

 

Da synker mail, kalender og kontakter. Null stress

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thanks:)

 

Dinside.no har publisert testen av telefonen. Den får stryk for batteritid og noen ekstra funksjoner som HTC kom med (Zoe), mens design, kraft Sense får plusspoeng.

At den får stryk for batteritid finner jeg merkelig. Min One er ikke svakere på batteri enn noen av de andre flaggskipene, snarere tvert imot. Hva gjelde Zoe så er det opp til hver enkelt, men gull for de som liker å dele bilder. Ta masse bilder en dag så lager Zoe automatisk en video av alle de bildene, som du igjen kan velge design og musikk til (7 varianter av design/musikk på videoen) også deler du heller video enn hvert enkelt bilde.

Lenke til kommentar

Hmm.. Samsung Galaxy S3 har innebygget støtte for Exchange Active Sync så her er det bare å knote inn @hotmail / @live eller @outlook og alt fikser seg selv.

 

Med Sony Xperia Z og V, samt Google Nexus 7 og LG Nexus 4 var det verre.. Her er det ingen tegn til innebygget Exchange Active Sync støtte og jeg klarte heller ikke å "lure" den innebygde Exchange støtten til å koble seg mot m.outlook.com via Exchange Active Sync... Så her måtte jeg ty til POP3 (ugh..) uten synkronisering av verken kontakter eller kalender....

 

 

Har dessverre ingen HTC telefon for hånden, men det virker for meg som det ikke ligger noen Exchange Active Sync støtte i Android og at Samsung telefoner har denne søtten igjennom TouchWiz..

Lenke til kommentar

Takk for at du testet dette ut. Virker som android har noen mangler out of the box.

Min snart to år gamle HTC Sensation støtter exchange, både e-post, kontakter og kalender synkes inn på telefonen. Jeg vil tro HTC One også støtter exchange.

 

Edit: Testen hos mobili nevner spesifikt at One har Exchangestøtte.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Dette går også på en One X, så det er vel bare at dette er noe so blir lagt til av HTC og Samsung,

så det er bare å legge til en synk konto for hotmail, dette vil sikkert bli byttet ut til Outlook eller live services.

nå finnes det en egen Hotmail app, som jeg ikke likte før.

 

men det skal ikke være noe problem å "ikke" bruke Gmail konto for kontaktsynk, går helt fint å sette opp en outlook konto.

 

når man skal legge til mailkonto, har man 5 valg, 3 av disse er predfined (gmail, hotmail og yahoo) en activesync og en som heter "annen(pop3/imap".

regner med at One ikke tar vekk denne muligheten.

 

er litt usikker på om dette blir lagt inn som en HTC/Samsung mulighet eller om det er android som har det i sin stock versjon.

Lenke til kommentar

Test fra dinside.no:

post-236718-0-22025300-1363779880_thumb.jpg

Tror dinside.no er langt mer fan av Samsung enn HTC og det skinte

tydelig igjennom på deres rapport fra lansering av One og S4.

I denne testen var det vel kun batteri og blink feed som ble trukket for.

(Også har One kun to knapper)

Batteri har fått både middels og noe negativ kritikk, så det er nok

ikke blant de beste, men klart med så stor skjerm og cpu skal det litt

til å holde lenge. HTC kunne kanskje klemt inn et litt større batteri.

S4 har 2600 og One har 2300 mAh, klart Samsung har gitt beng i design :-)

 

testen synes jeg er veldig god for One til å være fra denne testeren og dinside.no.

 

http://www.dinside.no/894588/htc-one-s

 

Technobuffalo - veldig positiv 9.5 og mente batteriet var ganske bra, mobilen var

brukt i 9 dager morgen til kveld.

 

http://www.technobuf...htc-one-review/

 

Videoen fra Technobuffalo under:

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

 

Min snart to år gamle HTC Sensation støtter exchange, både e-post, kontakter og kalender synkes inn på telefonen. Jeg vil tro HTC One også støtter exchange.

 

Edit: Testen hos mobili nevner spesifikt at One har Exchangestøtte.

 

 

Merk forskjell på Exchange og Exchange Active Sync, ikke samme løsning.

Lenke til kommentar

Sende mail til Chess for å spørre om dato og pris til HTC One. Fikk følgende svar:

"Tusen takk for din henvendelse vedrørende HTC One.

Hvilken HTC One har du lyst på? Vi selger både HTC One X og HTC One X Pluss i Chess Nettbutikk :)"

Konkluderer med det at de ikke kommer til å starte salget på en stund :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan batteritiden oppleves så ulikt hos testerne

Her lyd å bilde, hvor de faktsik er positiv til akkurat dette

 

 

https://www.google.n....44011176,d.Yms

 

Ja det er tydelig forskjell på hvordan mobiler er ettersom vilke media som tester. Det er klart

at bruksmønster har mye å si. Og jeg tror at en mobil som har flott skjerm og bra cpu og

fin brukervennlighet vil bli brukt mer enn en enklere mobil av testeren. Kan nok være vanskelig

å være nøytral og teste alle mobiler likt på batteri hvis dette ikke gjøres strengt kontrollert.

i tillegg er noen testere slik at man skal markere seg i testene.

 

Eksempel en test av HTC One S der den blir presentert som dårlig fordi den var for lik One X.

Batteritid var mye bedre og ettersom jeg har forstått ganske bra i forhold til andre mobiler. Jeg

ville sagt en bra mobil hvis du legger vekt på batteri, istedenfor er dette en dårlig mobil.

 

Jeg synes batteritid kunne vært testet ved å kjøre en video som enkelte media gjør. Det er en ganske tøff test siden skjermen drar mest strøm, men alle mobiler ville blitt testet etter noenlunde samme kriterier.

 

Når Technobuffalo tester One ved å bruke den som sin personlige mobil i 9 dager får man et litt mer objektivt bilde. Vet ikke hvor mange dager f eks dinside.no tester en mobil. Her virker det som det kommer ekstremt an på hvem som tester og noen av testerne synser ekstremt mye. Og litt for mye an på om man liker Samsung eller HTC eller..

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Svensk test, rosende omtale. Negativ for batteri.

 

http://www.mobil.se/...e-1.520691.html

 

Kikket kjapt på testen, her har de målt kjøring av video og det er ganske tøff test av batteriet.

Technobuffalo har brukt mobilen etter sitt bruksmønster og det mener dinside.no også å ha gjort.

Verge mener det er vanskelig å få den til å holde en dag med (aktiv?) bruk. Så en del forskjellige meninger, egentlig bare Technobuffalo som mener batteriet holder bra.

Synd at det er så vanskelig å sammenlikne, så det blir spennende å høre flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...