Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EDIT til batteribruk.

Da har jeg slått av innstillinger i Maps slik at prosessen Maps ikke kjører konstant i bakgrunnen.

Slått av google now (denne hadde slått dette på).

skiftet til bare GSM nett. Merker at med 3G og H aktivert skifter telefonen ofte mellom disse.

gått på kontoer, google, og slått av longitude/latitude info og sporing av min posisjon.

deaktivert Google Play tjenester. Denne slo på maps prosessen.

Flere tips?

Lenke til kommentar
Takk. Har installert GSAM. Fjernet telefonen fra lading isted, og det har gått 2 timer. Hittil har internett brukt 32,4 og Kernel Android OS brukt 27,3. Android system brukt 8,3% og maps 6,1% Batteret er nede i 93% etter 2 timer. første post burde inneholde tips til å sette opp innstillinger slik at man bruker minst mulig strøm.

Føler min bruker lite strøm.

En dag med lite bruk har jeg 40% igjen når jeg legger meg på ca 15-16 timer.

Ringer jeg 1-2 timer + chatter masse, Facebook, wordfued,epost, osv. Så har jeg 10% når jeg legger meg.

Dagen min er fra 07-24

Har nå 77% igjen på 6 timer.

Som er 3.8% i timen.

Som potensielt vil gi 25 timer.

Jeg har alle tjenester på.

Har satt den på strømsparing med kun lavere cpu frekvens og skjermstyrke.

Lenke til kommentar

For en elendig service !

Var innom Elkjøp idag da jeg fikk beskjed om at de hadde fått inn modeller. Der hadde de fått sendt tilbake den opprinnelige HTC One jeg sendte inn fra HTC og fått beskjed om at "sprekkene" ikke var en gyldig grunn for garanti.

Selgeren mente at jeg kunne få en ny tlf, men at det da ble "den eller ingenting". Jeg ba han åpne esken og tror du ikke denne telefonen hadde sprekker også. Bare litt værre. Han ville ikke åpne flere esker og stod fast på at HTC ikke godtok dette som en gyldig reklamasjonsrett.

Da ba jeg om å få pengene tilbake og dro min kos. Makan.

Gikk innom Lefdal og de hadde et utstillingseksemplar som var værre enn noen modell jeg hadde sett. Kunne få plass til negelen min gjennom hele topp-siden av telefonen. Jeg forklarte problemet mitt med disse telefonene og spurte om de kunne sjekke en telefon før jeg betalte, men nei, de hadde ikke hørt at dette skulle være et "problem", så jeg må vente til imorgen når "sjefen" kommer innom slik han han/hun kan ta den avgjørelsen.

Frustrert ringte jeg HTC i Norge for å høre om dette som selgeren på Elkjøp mente var sant og at dette var standpunktet til HTC her til lands. Her sier kundebehandleren at han beklager min opplevelse så langt og at produktet indeed markedsføringers som "ingen åpninger, bare metall" (sjekk nettsidene) og at de vanligvis ville ta inn "de få" produktene som hadde slike sprekker.

Hvor har ting gått galt? Hva er egentlig standpunktet til HTC i Norge om denne feilen?

Elendig service! Og jeg som hadde så høye forventinger til denne telefonen. Snakk om frustrasjon.

Hvordan ville dere gått fram for å få et perfekt eksemplar? Tørr nesten ikke handle hos Elkjøp/Lefdal mtp. at de kan nekte meg en ny tlf viss den jeg får er dårlig? Kanskje jeg bare gir opp HTC og går på ny telefonjakt.

Lenke til kommentar

For en elendig service !

Var innom Elkjøp idag da jeg fikk beskjed om at de hadde fått inn modeller. Der hadde de fått sendt tilbake den opprinnelige HTC One jeg sendte inn fra HTC og fått beskjed om at "sprekkene" ikke var en gyldig grunn for garanti.

Selgeren mente at jeg kunne få en ny tlf, men at det da ble "den eller ingenting". Jeg ba han åpne esken og tror du ikke denne telefonen hadde sprekker også. Bare litt værre. Han ville ikke åpne flere esker og stod fast på at HTC ikke godtok dette som en gyldig reklamasjonsrett.

Gikk innom Lefdal og de hadde et utstillingseksemplar som var værre enn noen modell jeg hadde sett. Kunne få plass til negelen min gjennom hele topp-siden av telefonen. Jeg forklarte problemet mitt med disse telefonene og spurte om de kunne sjekke en telefon før jeg betalte, men nei, de hadde ikke hørt at dette skulle være et "problem", så jeg må vente til imorgen når "sjefen" kommer innom slik han han/hun kan ta den avgjørelsen.

Frustrert ringte jeg HTC i Norge for å høre om dette som selgeren på Elkjøp mente var sant og at dette var standpunktet til HTC her til lands. Her sier kundebehandleren at han beklager min opplevelse så langt og at produktet indeed markedsføringers som "ingen åpninger, bare metall" (sjekk nettsidene) og at de vanligvis ville ta inn "de få" produktene som hadde slike sprekker.

Hvor har ting gått galt? Hva er egentlig standpunktet til HTC i Norge om denne feilen?

Elendig service! Og jeg som hadde så høye forventinger til denne telefonen. Snakk om frustrasjon.

Hvordan ville dere gått fram for å få et perfekt eksemplar? Tørr nesten ikke handle hos Elkjøp/Lefdal mtp. at de kan nekte meg en ny tlf viss den jeg får er dårlig? Kanskje jeg bare gir opp HTC og går på ny telefonjakt.

Tror du må gi opp.

Er ikke noe jeg bruker tiden min på iallefall.

Ser ikke problemet.

Lenke til kommentar

Å ja, jeg er kresen. Produktet holder ikke opp mot standardene jeg ble lovt. Når du har et gap som ser skikkelig stygt ut og jeg kan få plass til en hel negl under blir jeg skeptisk. For øvrig hadde modellen jeg ble til utilbudt en skikkelig ugjevnhet mellom skjerm og speakergrills også som vil bli direkte plagsomt når man opererer kantene på skjermen.

Lenke til kommentar

Noen som har deaktivert Apper? I så fall hvilke Apper?

Disse har jeg deaktivert:

• Google+
  • Hangouts
  • HTC News Plugin
  • Kid Mode
  • LinkedIn for Sense
    • Ettersom jeg har offisielle LinkedIn fra LinkedIn

[*]Best Deals

• Jeg er litt usikker hva jeg mister når denne er deaktivert

[*]Location Picker

[*]TalkBack

[*]Nyheter og vær

[*]TV

[*]Twitter for HTC Sense

[*]Vær

[*]Watch

Skulle gjerne deaktivert Facebook for HTC Sense, men det fikk jeg ikke mulighet til. Hva skal jeg med denne når jeg har den offisielle Facebook Appen fra Facebook selv.

Tips og Hjelp (Denne trenger jeg ikke, men jeg får ikke deaktivert den)

Speak (Hva er denne og kan jeg deaktivere den uten noen følger?)

SenseTV_Home (Skulle gjerne deaktivert, men det får jeg ikke)

Rescue (Denne får jeg deaktivert, men lurer på om jeg trenger)

MyBreeze (Hva i all verden er dette? Denne får jeg ikke deaktivert)

HTC Sync og HTC Mobile Sync (Hva skal man egentlig med disse når man kan få synkronisering med Google)

Lenke til kommentar

For en elendig service !

Forstår at du er irritert, men det du har opplevd er langt fra typisk for byggekvaliteten på HTC One. Noen forteller om en svært liten glippe. De fleste har feilfrie enheter. Ingen som masseproduserer noe som helst og har kun feilfrie enheter som slippes ut i markedet.

Det virker som du tok Elkjøp og Lefdal på sengen og ikke en kjent problemstilling. Det dessverre også sjelden du treffer noen med lederansvar med myndighet til å ta en beslutning der og da til kundens beste.

HTC sin tilbakemelding til deg tolker jeg som at de tar tilbake de telefonene som har en glippe/feil, men at antall telefoner med feil skal være få. Ser ikke noen grunn til å stille spørsmål om HTCs standpunkt på dette.

Ujevnheten mellom skjerm og høytalere har jeg ikke hørt om før. Betviler det ikke.

Kan ihvertfall anbefale HTC One på det sterkeste. Helt rå telefon med en flott design. Jeg ville gjort et nytt forsøk på å finne en flott eksemplar, hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Noen som har deaktivert Apper? I så fall hvilke Apper?

Disse har jeg deaktivert:

• Google+
  • Hangouts
  • HTC News Plugin
  • Kid Mode
  • LinkedIn for Sense
    • Ettersom jeg har offisielle LinkedIn fra LinkedIn

[*]Best Deals

[*]Location Picker

[*]TalkBack

[*]Nyheter og vær

[*]TV

[*]Twitter for HTC Sense

[*]Vær

[*]Watch

Skulle gjerne deaktivert Facebook for HTC Sense, men det fikk jeg ikke mulighet til. Hva skal jeg med denne når jeg har den offisielle Facebook Appen fra Facebook selv.

Tips og Hjelp (Denne trenger jeg ikke, men jeg får ikke deaktivert den)

Speak (Hva er denne og kan jeg deaktivere den uten noen følger?)

SenseTV_Home (Skulle gjerne deaktivert, men det får jeg ikke)

Rescue (Denne får jeg deaktivert, men lurer på om jeg trenger)

MyBreeze (Hva i all verden er dette? Denne får jeg ikke deaktivert)

HTC Sync og HTC Mobile Sync (Hva skal man egentlig med disse når man kan få synkronisering med Google)

Jeg har også deaktivert mange av de samme appene som deg. Skulle ønske jeg kunne fjerne dem helt, men det får jeg ikke lov til.. hva i alle dager skal jeg med Kid Mode, for eksempel? Sånne apps skulle heller vært tilgjengelig gratis via Google Play for de som er interessert i å ha det. :)

Lenke til kommentar

Hjertlig, men kan du forklare meg korleis du fekk bakgrunnen til å passe? Den virker å vere tilpasset 5" skjermer, så når jeg bruker full størrelse vil ikkje ikonene passe overens med boksene..

Sjekk vedlagt bilde:

Thor: hva med å justere row/column til å Resize widgetene slikt at de passer mot bakgrunnen?

Gjør som Slai sier. Jeg bruker selv 9x6 row/col. Har også endret litt på posisjonen i UCCW for å flytte "statusbaren" litt høyere opp (y = 110 passer fint )

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd noen av følgende launchers til HTC One? Man kan vel prøve gratisversjonen før man ev. kjøper. Jeg hadde min SGSII i 2 år uten å prøve noen andre launchers, men jeg liker ikke Sense så jeg ser ingen annen utvei.

Launchers

• Nova Launcher Prime
  • Apex Launcher Pro
  • Action Launcher Pro
  • GO Launcher EX
  • EZ Launcher
  • ADWLauncher EX
  • SPB Shell 3D
  • Next Launcher 3D

Er det mulig å skaffe meg, enten ved å laste ned eller lage selv fra min HTC One en full backup av One sin firmware? Dette for å kunne gjenopprette mobiltelefonen til stock. Eller er det kun Developer edition som har muligheten til dette?

Noen som har bruke følgende prosedyre på sin HTC One?

[ROM] HTC One *STOCK* ROM | 1.29.401.16 R | Jelly Bean | HTC Sense 5

[GUIDE] Complete Flashing Guide | Rooting | Going Back To Stock | 05.05.2013

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med hvordan telefonen føles i hånda. Herlig skjerm. Litt uvant brukergrensesnitt, men jeg har hatt Motorola til nå, og de hadde lagt noe som het MotoBlur over vanlig Android. Jeg syns det var litt vel mye tullete apps som lå inne på den. Skulle gjerne kunne slettet Kid mode, etc. Kameraet er i hvert fall helt overlegent mitt gamle - spesielt i mørket. Med Motorolaens 8 MP kamera var skjermen nesten svart da jeg filmet med kameraet i går kveld, mens HTC-en gav et mye lysere bilde.

Jeg så dere diskuterte Tiles. Bortsett fra det, hvilke kule tilpasninger finnes til telefonen nå?

Vet dere forresten om noen gode kilder til bakgrunnsbilder i riktig oppløsning?

Lenke til kommentar

Selv er det ingen nettlesere som er i nærheten av Dolphin. Har gestures som du kan sette og regne selv, har dragbars fra sidene med history/bookmarks på venstre side og addons på høyre, og bra tabsystem.

Bruker ikke mye strøm heller ime.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234

Mye skriverier på nettet denne uken om at floppen HTC First og forsinkelsene med One fører til økonomiske problem og lederflukt i konsernet. Er det hold i disse ryktene og noe vi forbrukere trenger å ha i bakhodet når vi vurderer et HTC-produkt?

Lenke til kommentar

Hei. Er det noen andre her som til vanlig bruker "180.no" appen på deres telefon? (Slik at den søker opp hvem som ringer, når du ikke har de som kontakt)

Jeg har tidligere brukt denne appen på Galaxy S4 og andre android telefoner uten problemer. Men når jeg nå bruker den på HTC one, så kommer det ikke opp øverst på skjermen hvem som ringer. Det kommer riktignok opp etter at samtalen er over, men jeg skal gjerne se hvem som ringer før jeg svarer.

Noen andre som har opplevd dette, evt. har en løsning på det?

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg har også deaktivert mange av de samme appene som deg. Skulle ønske jeg kunne fjerne dem helt, men det får jeg ikke lov til.. hva i alle dager skal jeg med Kid Mode, for eksempel? Sånne apps skulle heller vært tilgjengelig gratis via Google Play for de som er interessert i å ha det. :)

Unlock, root, installer Android Revolution HD. Det er Sense 5 uten all den driten. Super smooth. Har også lagt in Bulletproof kernel så nå er HTC logo'n i front "våkne og slå av skjerm" knapp.

Mye lettere å nå enn den på toppen.

Batteriet er også bedre syns jeg, Jeg har igjennomsnitt en 4-5 timer med "on screen time" iløpet av en dag. Men bruker også Spotify stort sett hele dagen på jobb. Så ser "System wakelock" alltid er en gjenganger på mitt App "usage"

Går å legger med ved midnatt og ligger på ca 8-10% igjen av batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...