RamGuy Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Viste den til en med iPhone 5, han prøvde å si at han sin var så mye bedre på alle måter, men ble motbevist av meg på alt han sa. Jeg SÅ at han innerst inne sikla etter telefonen. Selfølgelig personal preference in the end, right? Vi kan sikkert ta en lignende diskusjon ;-) Nå er HTC One uten tvil den Android telefonen jeg liker best per dags dato, men jeg har fremdeles en god bunke med relevante argumenter som gjør at jeg foretrekker iPhone 5 og iOS. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Alltid morsomt å pakke ut en ny mobiltelefon. Enten pakker man den ut veldig sakte for å nyte opplevelsen, eller så pakker man den ut så fort man kan for å få den i hendene så fort som mulig. Please do NOT misplace this label and please attach to the device to claim service and repair.Huff må jeg passe på den lille lappen. Umulig at jeg klistrer den til mobiltelefonen og ødelegger det fine chassiset. Også den lille metallpinnen for å åpne SIM holder... den trur jeg at jeg bare kaster. Orker ikke å gjemme på noe så LITE... Endret 21. mai 2013 av DJViking Lenke til kommentar
SLi Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Vi kan sikkert ta en lignende diskusjon ;-) Nå er HTC One uten tvil den Android telefonen jeg liker best per dags dato, men jeg har fremdeles en god bunke med relevante argumenter som gjør at jeg foretrekker iPhone 5 og iOS. Endret 21. mai 2013 av SLi Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Det var lite apper på HTC One. Ikke mye bloat som jeg fikk med SGSII. Overføring fra min SGSII til HTC One unnlot å overføre samtaleloggen. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Lite apper på mobiltelefonen. Ikke mye bloat. Den installerer alle mine apper fra Google Play. Både bra og skummelt. Men jeg fikk ikke samtaleloggen fra min SGSII. Minimalt med gaps på min HTC One Black, dersom man nå kan kalle det gaps. Er såvidt man kan se noen åpning, kanskje 0,00001mm gap. Tror ikke jeg orker å styre me å få ny. Er i alle fall ikke 100% tett over alt. Edit: Noen som vet hva LinkedIn for HTC Sense er for noe? Er det noe tillegg til LinkedIn sin offisielle App eller en erstatning? Edit: Ser at Sense har mange widgets for styring av/på av diverse instillinger. Dersom jeg vil ha disse i nedtrekksmenyen så må jeg vel antagelig installere en annen launcher? Edit: Noen som har prøvd appen TV? Jeg får opp kun 4 valg av TV-leverandører. Canal Digital Sattelitt, Get, RiksTV og Viasat Sattelitt. Finnes det ikke støtte for Canal Digital kabel? Endret 21. mai 2013 av DJViking Lenke til kommentar
Saviorself Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Power Toggles gjør det du ønsker av av/på osv. i nedtrekksmenyen. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Har nettopp unlocka og roota telefonen. Er det nokon som har fått busybox og CWM Recovery til å fungere? Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Batteriet holdt i 12 timer i dag før det var igjen 6%. Utrolig rart. Ikke noe spilt. Kun surfet, lastet ned Opera mobile. Testet. Etter at Opera var lastet ned og testet, gikk batteriet utrolig mye ned. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg brukte nettopp telefonen kjempemye og ladet ikke om natten som jeg vanligvis gjør. Mobilen holdt fint i hmm.. 36 timer-ish med moderat mye use. Den var ikke på rødt, men på den fargen imellom rødt og grønt når jeg satt den på lading igjen. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Lurer fælt på hva som kan ha spist så mye batteri... Hva har du satt innstillingene for wifi, telefon og synkronisering? Jeg har smart sync på alle konti, kun H, (ikke LTE) , wifi beholdes under dvale. Har ikke aktivere blinkfeed. Google now er på. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 De første 16 timene var jeg ikke i Norge, så 3G var av, strømsparing var ikke på. Strømsparing satte jeg på idag tidlig. WiFi er på, nesten alltid. Synkronisering av to gmailer, facebook, twitter. Blink feed er på.. Gå på innstillinger > strøm > forbruk. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Skjermen er 0,4" større enn skjermen på SGSII, men likevel får jeg ikke plass til flere widgets og appsnarveier på hjemskjermen. Det er så mye luft mellom hver linje. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Tiles 4.0, satt opp med Novalauncher. Ligger hotspots på klokke/kalender slik at jeg kommer rett inn på appen ved å trykke på de. Ligger også hotspot i hver av hjørnene på høyresiden til henholdsvis app drawer og vis/skjul varsler. Har ikke helt funnet ut hva jeg kan ha i det området som er ledig. korleis fekk du til dette? Fant ingen app som heiter Tiles. Har fiksa Nova, så det har eg. Endret 21. mai 2013 av Thor - God Of Thunder Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Skjermen er 0,4" større enn skjermen på SGSII, men likevel får jeg ikke plass til flere widgets og appsnarveier på hjemskjermen. Det er så mye luft mellom hver linje. bruk en annen launcher. For eksempel Nova eller Apex Launcher Lenke til kommentar
Slai Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 mrMKE: er samme på s4, men prøv apex eller nova launchers. Der kan du tighte det til en del. Ikke like mye som maemo5 men mye nok. Hvorfor kan ikke en launcher la deg plassere helt fritt? Why the need for the damn grid system? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Jeg vet det er metall jeg holder i, men det føles litt lik Nokia sin polycarbonate de har på sine mobiltelefoner. bruk en annen launcher. For eksempel Nova eller Apex Launcher Kommer antagelig til å prøve andre launchers. Jeg liker ikke Sense. Endret 21. mai 2013 av DJViking Lenke til kommentar
teitur Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Lurer fælt på hva som kan ha spist så mye batteri... Hva har du satt innstillingene for wifi, telefon og synkronisering? Jeg har smart sync på alle konti, kun H, (ikke LTE) , wifi beholdes under dvale. Har ikke aktivere blinkfeed. Google now er på. Jeg hadde gså problemer med at batteriet tappet seg selv uten bruk. Telefonen var i tillegg varm når jeg plukket den opp. Installerte Gsam battery monitor, og oppdaget at locationservice var synderen. Løsningen for meg var å gå inn på innstillinger, plassering, og fjerne haken ved Google plasseringstjeneste. Jeg har heller ikke på Google now, men den var allerede avslått da plasseringstjenesten slukte strøm. Nå ligger jeg med en estimert batteritid på rubdt 30 t med forholdsvis lite bruk. Akkurat nå ligger jeg på 63% igjen etter 18t 52 min, men med bare 40 min skjermtid og et par min telefontid. Gsam anslår at batteriet kan vare 46t 51min til med nåværende bruksmønster. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Da har jeg slått dette av. Nå viser ikke lås skjermen vær eller posisjon Lenke til kommentar
teitur Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Da har jeg slått dette av. Nå viser ikke lås skjermen vær eller posisjon Nei, det er dessverre en konsekvens av å slå det av. Tenkte mest du kunne teste om det var problemet hos deg også. Jeg kan leve med det, men håper det rettes i 4.2.2-oppdateringen. Ellers anbefaler jeg gsam for å finne ut hva som drar strømmen hos deg. Hvis du fullader telefonen før du legger deg og sjekker hva som har brukt strøm om morgenen vil du se ekstra tydelig hva som drar mest når den ikke er i bruk. Endret 21. mai 2013 av teitur Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Takk. Har installert GSAM. Fjernet telefonen fra lading isted, og det har gått 2 timer. Hittil har internett brukt 32,4 og Kernel Android OS brukt 27,3. Android system brukt 8,3% og maps 6,1% Batteret er nede i 93% etter 2 timer. første post burde inneholde tips til å sette opp innstillinger slik at man bruker minst mulig strøm. Endret 22. mai 2013 av Megaoctane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå