Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Ville heller aldri hatt deksel på denne telefonen, men er det egentlig nødvendig? Den er jo laget i aluminium.. Aluen vil jo få merker, men tror skjermen er godt beskyttet i forhold til på en s4.. Heroen jeg hadde back in The Day tålte alt mulig og den hadde alu-ramme. Den fikk jo merker, men skjermen er like hel :)

 

Feil. Skjermen på S4 har Gorilla Glass 3, mens HTC one har Gorilla Glass 2. Den nye typen Gorilla glass er opptil 3 ganger mermotstandsdyktig enn versjon 2.

Kilde

 

Samsung S4 sin skjerm tåler altså mer enn Htc one sin skjerm-

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil. Skjermen på S4 har Gorilla Glass 3, mens HTC one har Gorilla Glass 2. Den nye typen Gorilla glass er opptil 3 ganger mermotstandsdyktig enn versjon 2.

Kilde

 

Samsung S4 sin skjerm tåler altså mer enn Htc one sin skjerm-

 

Men han nevnte ikke om hva som tåler mer, han skrev vel så enkelt om at den er bedre beskyttet i måten designet er på :)

 

men ser ditt argument

Lenke til kommentar

Men han nevnte ikke om hva som tåler mer, han skrev vel så enkelt om at den er bedre beskyttet i måten designet er på :)

 

men ser ditt argument

 

Er ikke helt enig i at måten designet er på beskytter den skjermen bedre. OK, kanskej designet beskytter baksiden bedre. Men foran er det ingen kant som tilsier at fall beskytter skjermen bedre.

 

Jeg har både S4 og HTC one som jeg bruker, og må ærlig innrømme jeg er mest redd for å miste One i bakken, med tanke på tyngden på telefonen, glasset osv.

Lenke til kommentar

 

 

Feil. Skjermen på S4 har Gorilla Glass 3, mens HTC one har Gorilla Glass 2. Den nye typen Gorilla glass er opptil 3 ganger mermotstandsdyktig enn versjon 2.

Kilde

 

Samsung S4 sin skjerm tåler altså mer enn Htc one sin skjerm-

 

Idiot. Kunne like gjerne gitt meg Google som kilde. Hadde sikkert vært bedre, men ja.. Alle gode ting er tre, men til og med tre vil knekke hvis ikke kapslingen er god nok!

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig i at måten designet er på beskytter den skjermen bedre. OK, kanskej designet beskytter baksiden bedre. Men foran er det ingen kant som tilsier at fall beskytter skjermen bedre.

 

Jeg har både S4 og HTC one som jeg bruker, og må ærlig innrømme jeg er mest redd for å miste One i bakken, med tanke på tyngden på telefonen, glasset osv.

 

 

Av de forskjellige drop-tester(og Squaretrade sin test) jeg har sett på nettet så vinner stort sett Iphone5 mot S4.

Har bare sett en drop-test foreløbig av HTC One, men der gjorde den det hakket bedre enn Iphone5.

Skal absolutt ikke si at disse forskjellige testene er noe fasit på hvem som tåler mest.

Men det kan kanskje virke som det nye Gorilla-glasset kan være sterkere mot riper og sånt, men at det kan være mere sårbart når man mister telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg tror at flere velger S4 fordi S3 var en så stor suksess, og fordi HTC ikke har hatt noe særlig hell med sine lanseringer siden Desire. Jeg har selv S3, og hadde lyst på S4 helt til jeg bestilte en One til kona. Har prøvd S4 og den er i bunn og grunn en oppgradert S3 (iPhone opplegg?), mens One er noe helt annet i mine øyne.

 

Når det gjelder "dårlige" telefoner så florerer de på slike forum etter alle nye telefonlanseringer. Er ikke sikker på om det er fordi brukerne er ekstra kresne eller om det rett og slett er at de som syter og klager gjør det uansett, mens de som er fornøyde med en feilfri telefon sjelden tar seg bryet med å nevne det. :)

Lenke til kommentar

Virkelig usikker på om jeg skal ta S4 eller HTC One. Elsker designet. Men virker som S4 har bedre batteri og flere ser ut til å velge den fremfor HTC. Virker også som flere i denne tråden har fått dårlige telefoner, som har glipper og susing, og mere til...

 

Haha, ikke gå i den fella. Alle folk her inne sier negativt om HTC One fordi det er så åpenbart hva som er positivt. Vi VET at den har en fin skjerm, derfor nevner ingen det f.eks.

Lenke til kommentar

Uansett så har vell ingen her inne hatt noe problem med å få sin telefon omlevert i en ny? Så lenge det ikke er noe stress å få sin byttet så ville jeg ikke tatt det så alvorlig om det florerer med endel problemer med produksjonen.

 

At folk velger Samsung Galaxy S4 er nok for det meste av andre grunner enn at de vurderer den som en bedre modell enn HTC One. For det første så har jo ikke HTC One vært å finne i noen butikker, for det andre så har det vært nesten null markedsføring rundt telefon, kontra Galaxy S4 som nok har vært den telefonen med størst markedsføringsbudsjett i historien og kan vell kun toppes av Apple, men det er mer fordi Apple har gratis PR i stort sett hvert mediahus verden over, noe som Samsung også nærmer seg.

 

Også må vi ikke glemme at veldig mange forbrukere har fått for seg at alt Samsung lager for tiden er det beste, en situasjon som media på mange måter bygger oppunder. Spør du en tilfeldig person på gata så er jo oddsen for at han sier Samsung er gud, Apple er djevelen langt større enn at vedkommende overhode har hørt eller har noe forhold til HTC.

 

 

Batteriet ville jeg nok tatt med en stor klype salt, oddsen for at du må / burde lade hver natt er uansett stor om du ønsker å være på den sikre siden. Så om telefonen potensielt holder ut 1.5 dag eller 2 har ikke allverdens å si i praksis, for når du ser at telefonen viser type 30-60% når du legger deg så vil du vell plugge inn laderen bare for å være sikker uansett. Og her kommer det nok mye an på hva du bedriver på telefonen også, batteriet til Galaxy S4 er hakket dårligere enn HTC One om du surfer mye på nettet da AMOLED har et noe høyt strømforbruk ved lyse bakgrunner sammenlignet med LCD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min oppfatning er at mange husker " de gamle telefonene" også altså før android tiden.

 

sist jeg snakket med en nektet å kjøpe HTC fordi hun hadde en "ubrukelig" HTC Diamond i sin tid og hun skulle aldri kjøpe HTC igjen :)

 

Samsung har strengt tatt ikke hatt noen "uheller" som HTC har og blir sammen med markedsføringen regnet som noe av bedre kvalitet.

 

så folk har sine meninger om de forskjellige merkene...i tillegg har vel Samsung fokusert veldig på nyttefunksjoner noe jeg må innrømme HTC ikke alltid gjør.

 

jeg har en Galaxy Note 10.1, jeg kunne godt ha tenkt meg en "ansiktssensor" som holder skjermen våken når du leser noe. selv om den er ganske upresis til tider. den nye S-translate funksjonen kan også bli spennende.

 

men uansett så vil jeg ikke ha en plastikk telefon :) jeg har vel kun hatt to telefoner som jeg kan kalle Plastikktelefoner og det var en 7250 og en galaxy SII og begge kvittet jeg meg med etter noen måneder.

fordi jeg ønsker en litt bedre kvalitetsfølelse på selve telefonen....

Lenke til kommentar

Nå har vell ikke Samsung bare rent mel i posen om vi skal gå før Android tiden da, Samsung hadde riktignok endel interessante modeller med god maskinvare på papiret men de falt jo fullstendig igjennom på grunn av elendig programvare, er det noe Samsung ikke kan og fremdeles er heller dårlig på så er det programvare, de er nok sjeleglade for at Android kom på banen for når det gjelder programvareoppdateringer, eller det å i det hele tatt klare å levere en stabil og habil programvareopplevelse før Android var noe de kun klarte en sjelden gang.

 

 

Optimaliseringen av TouchWiz og hvor tidvis dårlig Smart-TV programvaren kjører selv på modeller med Dual-Core prosessor understreker jo på mange måter at Samsung fremdeles ikke kan dette med programvare spesielt godt, Samsung Kies er jo ikke akkurat noe å hoppe i taket for det heller, ei heller er deres programvare som de bundler med diverse PC-er, om det så er 9-serie til over ti lapper.

Lenke til kommentar

HTC var vell en av de første som kom med smartelefoner. De har brukt både Windows 6.5 (merk touchpro2 i min signatur) samt andre Android 1 og 2 versjoner.

Det kan vell sies at dette var telefoner som mildt sakt var en katastroffe på grunn av OS`et. Dette var og på samme tiden som iphone ble lansert og denne var 1000 ganger bedre enn disse telefonene.

 

Jeg tror at grunnet mangen katastrofe telefoner som ble lansert i denne tiden gav HTC et veldig dårlig rykte. Dem leverte ut masse telefoner med masse feil.

 

Da desire HD kom var dette en veldig bra telefon, men da var løpet kjørt for HTC. Dårlig rykte, og null peiling på markedsføring.. De ble rett og slett spist opp av Samsung.

Sensation\ Sensation XE \ One X \ One X+ er telefoner som er på lik linje med One vs S4.

Grunnet sitt dårlige rykte og null markedsføring solgte samsung bøtter og spann, mens htc tapte alt

Lenke til kommentar

Det stemmer som det sies at Samsung i dag i praksis er Apple v.2. Den mainstreame gutten på gata vet bare om Samsung og Apple, og kjøper det de selger uansett istedenfor å sjekke konkurransen. Jeg kjenner flere Sam-sheeps som kalte meg dust som kjøpte One istedenfor S4, og når spurt om begrunnelse kun svarte "Samsung er jo best".

 

Det er jo ganske trist, med tanke på hvor innovativ HTC har prøvd å være her, mens Samsung bare har oppgradert S3, men likevel blir hyllet som guder over mobilteknologi fordi vanlige folk rett og slett ikke vet bedre.

Lenke til kommentar

Det stemmer som det sies at Samsung i dag i praksis er Apple v.2. Den mainstreame gutten på gata vet bare om Samsung og Apple, og kjøper det de selger uansett istedenfor å sjekke konkurransen. Jeg kjenner flere Sam-sheeps som kalte meg dust som kjøpte One istedenfor S4, og når spurt om begrunnelse kun svarte "Samsung er jo best".

 

Det er jo ganske trist, med tanke på hvor innovativ HTC har prøvd å være her, mens Samsung bare har oppgradert S3, men likevel blir hyllet som guder over mobilteknologi fordi vanlige folk rett og slett ikke vet bedre.

 

hva er forskjellene mellom one og one x egentlig? andre forskjeller enn full hd og "stereo" høyttalere?

Endret av Deiligeimpy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...