Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min i 2 uker nå, og har vært heldig med mitt eksemplar.

 

Man kan jo se antydning til ujevnheter på sammenføyningen på toppen av telefonen min, men det er så lite at selv et hårstrå ikke får plass inni der. Kan ikke akkurat kalle det for en glipe. Ingen konstruksjonsfeil.

 

Har heller ikke noe skurring i høyttalerne eller døde piksler.

 

Når jeg går på "Innstillinger" - "Om" - "Telefonidentitet" og ser på enhetens serienummer, ser jeg at den har SH34 som prefiks. Det betyr at min er lagd i Shanghai 2013 April. HTC har i tillegg en fabrikk i Taiwan, hvor de også produserer HTC One.

 

 

Ulempene jeg opplever:

 

- Varmgang (>50 grader) ved spilling.

- Blinkfeed kommer i veien av og til. [Løst]

- Mangler Equalizer?

- Litt svak bass.

 

Jeg er ofte ute og går turer, og bruker ørepropper. Opplever at bassen er litt svak i HTC One, men med portabel hodetelefon forsterker (Fiio E07k) kan jeg justere både bass, mellomtone og diskant slik at lydbildet føles riktigere.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd og denne telefonen blir nok ikke byttet ut med det første :)

Endret av Tannpirkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir litt forvirret av blinkfeed og har en tendens til å trykke på hjemknappen når jeg vil til hjemme skjermen. Men da skjer det ingen ting. Nettopp fordi blinkfeed er den nye hjemmeskjermen. Blinkfeed må sveipes bort. Men det blir kanskje en vanesak etter hvert.

 

Det er fult mulig å velge hvilken side er "home". Jeg ser ikke blinkfeed hvis ikke jeg blar helt til venstre.

 

Flere tips og triks: h

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i 2 uker nå, og har vært heldig med mitt eksemplar.

 

Man kan jo se antydning til ujevnheter på sammenføyningen på toppen av telefonen min, men det er så lite at selv et hårstrå ikke får plass inni der. Kan ikke akkurat kalle det for en glipe. Ingen konstruksjonsfeil.

 

Har heller ikke noe skurring i høyttalerne eller døde piksler.

 

Når jeg går på "Innstillinger" - "Om" - "Telefonidentitet" og ser på enhetens serienummer, ser jeg at den har SH34 som prefiks. Det betyr at min er lagd i Shanghai 2013 April. HTC har i tillegg en fabrikk i Taiwan, hvor de også produserer HTC One.

 

 

Ulempene jeg opplever:

 

- Varmgang (>50 grader) ved spilling.

- Blinkfeed kommer i veien av og til. [Løst]

- Mangler Equalizer?

- Litt svak bass.

 

Jeg er ofte ute og går turer, og bruker ørepropper. Opplever at bassen er litt svak i HTC One, men med portabel hodetelefon forsterker (Fiio E07k) kan jeg justere både bass, mellomtone og diskant slik at lydbildet føles riktigere.

 

 

 

 

svak BASS, den er jo helt ekstrem ......de medfølgende proppene er og veldig bra

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

svak BASS, den er jo helt ekstrem ......de medfølgende proppene er og veldig bra

 

Noe av årsaken kan være at jeg har BOSE IE2 sports-ørepropper, de tetter ikke øregangen helt. Jeg valgte disse for å kunne høre trafikken og oppfatte hva som skjer rundt meg.

 

Men det er nok ikke hele årsaken. Med HTC 8X var det mer trykk i bassen med de samme øreproppene.

 

Edit:

HTC 8X på sin side spilte for lavt, derfor skaffet jeg meg hodetelefon forsterkeren.

 

Jeg skal se om DAC'en på E07k kan brukes med HTC one via USB OTG adapter, så henter jeg bare MP3 filen fra One og kjører den gjennom DAC'en til Fiio E07k i stedet :w00t:

Endret av Tannpirkeren
Lenke til kommentar

Kanskje Beats-funksjonen er skrudd av? Jeg føler ihvertfall at jeg har nok bass på mine propper :p

 

Finner Beats Audio på Instillinger, under Telefon

 

Men siden du bruker egen forsterker får du vel bedre lydresultat uansett

Endret av Puffah
Lenke til kommentar

Jeg skal se om DAC'en på E07k kan brukes med HTC one via USB OTG adapter, så henter jeg bare MP3 filen fra One og kjører den gjennom DAC'en til Fiio E07k i stedet :w00t:

 

Det fungerte jammen meg med OTG adapter. Nå har jeg skikkelig lyd gjennom DAC'en på hodetelefon forsterkeren. Dette fungerer ikke på alle telefoner, men det fungerer på One :dribble:

 

Edit:

Det som er merkelig er at One slår på beats enda lyden sendes digitalt ut gjennom micro USB utgangen på telefonen. Mulig beats slås på automatisk når mediespilleren starter.

Endret av Tannpirkeren
Lenke til kommentar

Ikke her heller. Ingen susing når jeg snakker over 3G\4G. Klart og tydelig. HD Voice er også ganske kult, man merker når man snakker med noen som også har støtte for dette.

Heller ingen gaps eller andre produksjonsfeil.

Ikke hatt noen case på min, og den er like fin som dagen jeg fikk den.

 

Eneste er vibrasjon som er litt for kraftig, og at laveste lydstyrke er ett hakk for høyt.

Men hva gjør vel det når resten av telefon er så rå.

 

Hvilket oppsett har du på telefonen der? :)

Lenke til kommentar

Da har svart utgave blitt tafsa på i helga. (djuice utgave)

Litt av en oppgradering fra Htc Hero :green:

Htc leverer varene :)

 

"Regnummer" FA, produsert 25/4

Ingen synlige feil så langt.

Batteri bedre en fryktet.

Kamera, bob bob... Synest konas Otimus p880 tar mye bedre bilder.

Ellers alt kanonbra.

 

Edit: Her er det mulig å sjekke når enheten er produsert.

Svaret må muligens gjennom G. translate :eek:

Endret av bjønneovn
Lenke til kommentar

tobler: Ja, kun en meget simpel homescreen. Sikkert mulig å slenge inn en annen kalender eller bruke noe hotspots elns.

Jeg bytter omtrent daglig nå kun for å lære meg å customize.

 

Edit; andre som har problemer med forumet om dagen? Får ikke quoted. Ikke kopiert inn text heller.

Endret av phewBAR
Lenke til kommentar

Hva synes dere som har denne telefonen egentlig om Blinkfeed? Er det noe dere bruker ofte eller er det bare en unyttig funksjon?

Jeg syns det er en helt grei ting å ha der, det er jo ikke verre enn å scrolle vekk fra siden hvis man blir fysisk kvalm av synet (som det virker som mange på internett blir).

Jeg bruker funksjonen ofte hvis jeg kjeder meg/venter på noe og bare vil sjekke litt kjappe nyheter. Flere norske sider kommer med støtte etterhvert tenker jeg

Lenke til kommentar

Hva synes dere som har denne telefonen egentlig om Blinkfeed? Er det noe dere bruker ofte eller er det bare en unyttig funksjon?

 

Jeg synes ideen bak Blinkfeed er god, men all den tid det bare finnes to norske nyhetstjenester (Teknofil og Lyd&Bilde) så er jeg ikke sånn allverdens imponert. Jeg ønsker meg "ekte" nyhetskilder, som f.eks Dagbladet/VG/TV2 og lokalaviser før jeg synes funksjonen kommer til sin rett. Foreløbig er det bare facebook og galleriet mitt som kommer inn der. Var litt skeptisk til å begynne med, men har faktisk scrolla litt igjennom der istedet for å bruke f.eks Facebookappen et par ganger. Ser for meg at når jeg får ekte nyhetskilder der, så blir det enkelt å holde meg oppdatert uten å måtte gå inn på hver side.

Lenke til kommentar

Hva synes dere som har denne telefonen egentlig om Blinkfeed? Er det noe dere bruker ofte eller er det bare en unyttig funksjon?

 

unødvendig bruk av batteri spør du meg, har deaktivert det jeg kan når det gjelder blinkfeed, og bruker ikke den som homescreen.

 

uheldigvis kan man ikke helt fjærne den enda. men jeg håper trickdroid fikser det snart :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt en HTC One Black, men etter å ha lest denne testen av SGS4 fikk jeg også lyst på den. http://www.itavisen.no/nyheter/galaxy-s4-test-62302

 

Men... Det er HTC sitt nesten 100% aluminium unibody og stereo høyttalere som gjør at jeg går for den.

Når jeg sier nesten 100% aluminium er det jo fordi den bruker plast på sidene av aluminiumet. Ser at SGS4 har litt metall, der HTC One har plast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...