tobler0ne Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Vel, da har Elkjøp tatt inn min for defekt på byggekvaliteten. Var null krangel så god service! Må immidlertidlig vente til de får inn telefoner i fysisk butikk, og da får jeg velge telefon helt til jeg finner en som er feilfri. widgets er langt fra en gimmick. det kommer an på hvilke widgets du tenker på. screen rotation finnes det en "widghet" button til som du kan slå av og på i home screen det samme gjelder de fleste innstillinger, som wifi, lys, mobilt nett. lydinnstillinger. legg til en widget på homescreen so heter strømsparer eller datakontroll prøv deg frem. det er en del innstillinger som kan styre fra homescreen. IOS tvinger at du må ha en app for å gjøre noe. ANdroid gjør ikke det. du kan legge inn favorittkontaktene dine i en widget og du trenge rikke å gå i noen app for å ringe de, du kan legge hele kalenderen din i en widget og få opp din ukentlige agenda på gjøremål i en widget og trenger ikke å gå i kaledneren for det. det samme gjelder mailboksen..du trenger ikke å åpne men legg den i en av homescreenene. vi to er ganske forskjellige...det jeg ikke liker med konas Iphone4 er at alle appene er tilgjengelige hele tiden..mens da jeg kun bruker en liten del av de appene som finnes trenger jeg kun tilgang til de jeg bruker mest på homescreen og resten via meny knappen. vedr. spotify så har jeg lest at lock screen controls var implementert for ganske lenge siden. men nå vet jeg ikke hvordan man aktiverer eller setter det på i innstilingene. Trenger ikke forklare meg hva widgets brukes til. Jeg er uenig og synes de er en gimmick eller lite brukelig. Jeg har ikke behov for en svær klokke på homescreenen min bare fordi det ser "pent ut". Kokkka finner jeg i statusbaren. Jeg ønsker ikke en stygg rotation-lock widget på homescreenen min, da jeg ikke bruker den så ofte. Jeg vil ha tilgang til en rask bryter i nedtrekksmenyen eller noe. Dette har Samsung og Apple klart å implementere hurtige tilganger til, mens HTC ikke klarer dette "out-of-box". Kommer til å vente spent på en 4.2 oppdatering. Hvorfor skal jeg ha en widget som styrer musikken min på Home Screenen? Er det der jeg skal henge, glane og glo? Chille på Home Screenen og se på alle de fine widgetene mine mens jeg sitter på bussen? Nop, jeg henger som regel i Chrome eller på Facebook appene, og da gidder jeg ikke å exite de bare for å endre sang via home screen widgeten min. Jeg gidder hvertfall ikke å gå inn i selve musikkspilleren hver gang jeg skal bytte sang eller pause. På iOS var det en rask dobbel-tap på Home og et sveip til sida for både rotation lock og music playback. Da er de ikke permenent i veien som en stygg widget på hjemmeskjermen, men kommer bare opp når jeg trenger dem. OG jeg slipper å gå ut av nettleseren for å faktisk skru på rotation locken. Dette fikk Android fint til med nedtrekksmenyen på den innebygde musikkspilleren. Men Spotify har altså ikke playback implementert der. Spotify kommer også bare opp på lock-screen dersom den allerede spiller musikk fra før av, mao kan jeg ikke starte å høre på en sang fra den. Hvorfor i huleste vil jeg jobbe med kalenderen min og e-posten fra et lite og trangt widget på Home Screen? Hvorfor vil jeg få statusoppdateringer fra Facebook i en komprimert widget? Er ikke værre enn å launche appen og få hele opplevelsen i full screen. Pratet med en kompis som har vært Android og mod og hack tilhenger i flere år om "rantsa" mine og hvordan han brukte OSet. Viste seg at han ikke brukte widgets han heller men bare hadde proppa Home Screensa full av apps som en vanlig drawer. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Nå må dere holde tungen rett i munnen og skille på hva HTC har implementert av løsninger (Sense) og hva Android da i form av Stock Android har og tilby, det er MILEVIS forskjell. HTC har sitt skinn oppå Android (ICS) så ikke legg skylden på Android i seg selv men hva HTC Sense har valgt å gjøre. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Tja, kommer nok an på bruken. Selv bruker jeg lite widgets. Bruker mye shortcuts, toggles og diverse. En toggle trenger for øvrig ikke vært stygg, og det trenger ikke widgets heller for den saks skyld. Widgets er egentlig mest greie til feks å se om jeg har noen gjøremål på kalenderen for i dag uten å måtte launche appen. Den type ting. A la live tiles bare... mer. Lenke til kommentar
freddas Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Noen som har testet sortnivået på denne mobilen? Jeg har idag en SIII, og testet den opp imot en HTC One X. I et mørkt rom så man en enorm forskjell på skjermene, med HTC som en klar taper når det gikk på sortnivå etc.. Har HTC klart å få skjermen bedre på denne modellen? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Sort er alltid best på amoled men hvit og farger er bedre på HTC Lenke til kommentar
paalkr Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Sort er alltid best på amoled men hvit og farger er bedre på HTC Enig, og ikke minst er lysstyrken mye bedre på HTC One enn på mobiler med AMOLED. HTC One leser du uten problemer utendørs i strålende solskinn. Nå skal det sies at sortnivået og innsynsvinkelen på HTC One er det beste jeg har sett på noen LCD telefon, ekstremt bra! Jeg hadde i en "kort" periode (ca 1 måned) Sony Xperia Z og LCD skjermen på den var elendig. HTC One er i en helt annen liga. mvh PK Lenke til kommentar
Lgeeee Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Noen som har noe informasjon om når den svarte kommer på markedet? Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Vel, da har Elkjøp tatt inn min for defekt på byggekvaliteten. Var null krangel så god service! Må immidlertidlig vente til de får inn telefoner i fysisk butikk, og da får jeg velge telefon helt til jeg finner en som er feilfri. Trenger ikke forklare meg hva widgets brukes til. Jeg er uenig og synes de er en gimmick eller lite brukelig. . da bruker vi telefonen rett og slett forskjellig. og da må du nok vurdere om du i det hele tatt burde gå for en HTC. for jeg derimot synes det er unødvendig å launce en app når jeg skal se hvilket møte jeg skal videre til, eller se hvem jeg har fått mail fra sånn at jeg slipper å åpne mailen hvis den er fra en ubetydelig person eller om den er viktig. jeg syne ikke togglewidgetene er stygge, flymodus ser ut som fly og er vel like stor som alle app ikonene. i tillegg så går man vel strengt tatt ikke ut, men holder menyknappen inne og flytter seg fra et program til et annet og tilbake... for meg så er widgetsene den eneste grunnen til at jeg gikk for android ogikke IOS.......for mitt bruk så er widgetsene det som blir brukt mest. jeg er enig at noen av widgetsene er unødvendlige...jeg bruker heller fb og twitter appene enn widgets for sosiale media. men sportswidgets som hele tiden sier ifra eller forteller meg med en sveip på telefonen hvem mitt lag skal møte i neste kamp, eller når kampen er. for meg har det litt med effektivitet å gjøre.. sånn som jeg har satt opp min telefon, klarer jeg både å sjekke hvem jeg har fått mail fra, hvilken avtale har jeg programmet for idag eller for uka, hvilken kamp mine favorittlag skal møte i neste runde. før en ios bruker faktisk har prøvd å åpne et sportsprogram og funnet første premierleague kamp. hadde ikke det vært for dette hadde jeg egentlig gått for IOS fordi telefonene har en smoothness de andre ikke har klart å ta igjen. så jeg er ingen android fanboy...men IOS passer ikke mitt bruk dessverre for meg. men men....la det nå være med å bli en android IOS diskusjon..siden her er det HTC One som diskuteres Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Er det slik at alle HTC noe buzzer litt i høyttalerne? Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Er det slik at alle HTC noe buzzer litt i høyttalerne? Ikke det jeg har merket på de to jeg har testet. Der har det vært klar og god lyd. 1 Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Kalenderavtaler brukte jeg å sjekke i Notification Center på iOS. Der kom avtalene mine opp dagen før og helt til de var ferdige. Fra den lille tiden jeg fikk eksperimentert med One virket det som disse tilogmed kom opp på Lock Screen (eller, jeg hadde Productivity LS på). Da har jeg jo alt av kalender info ganske så tilgjengelig uten å måtte gå inn i appen. Ang. mail så kom de jo opp på Lock Screen og lå i Notification Center helt til jeg dismissa dem. Trengte ikke gå inn i Mail for å sjekke hvem som sente mailen og om den var noe å bry seg om (selvom jo jeg gjorde det ofte bare for å få den marka som "read"). Flymodus og Wifi bruker jeg såpass lite at jeg ikke ønsker å kontrollere dem via hottoggles. Kan godt ta meg den tid å gå inn på settings de gangene jeg faktisk setter meg på et fly. Men tenker på å kanskje eksperimentere med noe NFC og Wifi-toggles i huset nå som NFC ble en mulighet. Hittil har jeg ikke brydd meg om å slå Wifi av og på da jeg lader telefonen hver dag uansett og den holder. De settingene jeg faktisk ønsker hottoggles til er nemlig rotation lock, lydløs og music playback, og disse skal være på en rask og universal plass som i notification center, ikke på en home screen! Jeg klager på One fordi nå har både Samsung, Apple og stock Android (4.2) en slik funksjon, mens HTC henger etter. Og Spotify må få implementert playback i notification center. Synes det er greit å diskutere. Prøver tross alt å venne meg til et nytt bruksmønster i Android, så da hjelper det å høre hvordan andre bruker operativsystemet mest effektivt. Er det slik at alle HTC noe buzzer litt i høyttalerne? Min hadde en summende lyd så lenge de var slått på/ga fra seg lyd. Skal få sjekket om den nye jeg får har samme "problemet". http://www.youtube.com/watch?v=a-CRbgu1cAw Tanker om reviewet til Chris? Han er vel den første jeg ser som faktisk gir One en del søppel. Jeg er enig i han ang. "jank og lag"; merket faktisk at min One lagga litt til tider, spesielt på scrolling. Alle reviewers har jo sagt at den er "buttery smooth" så langt, men jeg kunne definitivt merke litt stuttering. Kan ikke kommentere på brukeropplevelsen enda da jeg bare fikk testa den som en iPod Touch i de 2 dagene jeg hadde den. Endret 5. mai 2013 av tobler0ne Lenke til kommentar
Puffah Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Jeg har 0.0 interface lagg ihvertfall. Når jeg skrur ned lyden med musikk på er det en svak buzzing fra høytalerne, men da må jeg faktisk legge øret inntil for å høre det Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Verken lagg eller susing fra høyttalerne her Er veldig fornøyd med min One. Har opplevd litt dårlig dekning under samtaler, men det har nok noe med varierende forhold på jobben og hjemme. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Jeg har fortsatt til gode å finne en android telefon/tablet som er like smooth som iphone/ipad, men HTC one er det nærmeste jeg har kommet sålangt. Men man ofrer vel gledelig litt småting for å ha et mer åpent system 1 Lenke til kommentar
trolololz Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 elsker telefonen så langt men min er langt ifra ett perfekt eksemplar, har ett lite gap på oversiden av skjermen, litt buzzing i høytelerne og i noen applikasjoner som f.eks youtube lager høyttalerne poppelyder innimellom, også har jeg en stuck pixel som lyser hvitt hele tiden ca 1 cm opp fra midten av skjermen. Frister å få byttet ut denne og håpe jeg får en feilfri en tilbake... Ellers strålnde fornøyd og min tar krystallklare bilder og har null interface lag i det hele tatt men kjipt å få ett mindre perfekt eksemplar. Lenke til kommentar
paalkr Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hei Har brukt Android telefoner siden HTC Desire tiden, og det først nå med HTC One at jeg virkelig må legge om litt av mine vaner og også gi avkall på en del av de appene jeg vanligvis legger inn. Ikke fordi de teknisk sett ikke funker, men fordi de føles litt overflødige. Spesielt gjelder dette håndtering av bilder. Tidligere har jeg brukt Quick Pic til å organisere bilder i albumer på telefonen. Stock android galleri har jo crap funksjonalitet for å organisere bildene man tar. Auto upload av bilder til dropbox har sørget for backup til skyen, og sync til min hjemmeserver, som igjen kjører backup av en hel masse greier til Jota (blant annet bildene som er syncet via dropbox). Altså har jeg alle bilder tatt med telefon lagret både i dropbox og på Jota. Men med innføring av Zoe og den geniale galleri-appen til One blir "bildet" litt annerledes :O Zoe genererer en hel masse bilder (20 stik, + en video) for hvert "bilde" man tar. Dette blir fort uoversiktlig å flytte rundt på "manuelt" i quick pic. Det blir også fryktelig mange neste like bilder i Dropbox\Camera uploads folderen. Men One sin album app oppfordrer jo faktisk til organisering av bilder, videoer og zoe serier i album. Det er mange nyttige funksjoner for å slå sammen, flytte, splitte serier osv som gjør at det er morsom å organisere bildene på telefonen. "Ulempen" er at alt som blir organisert flyttes ut av DCIM mappen til \Pictures\<album>, og derfor funker ikke lenger backup via dropbox, man får ihvertfall ikke med seg organiseringen i album. Egentlig er jo work flowen mer lik sånn jeg håndterte (og håndterer) bilder tatt med kompakt- eller DSLR-kamera. Da flytter jeg jo bildene fra DCIM (minnebrikken på kameraet) til et annet lager, ofte et album. Så det er egentlig logisk at One album appen flytter bilder fra DCIM til et annet sted. Men det er litt annerledes enn man er vant til i Android. Så, hvordan løse backup uten å få en hel masse Zoe bilder på "root" i camera uploads folderen på Dropbox? Min løsning ble som følger 1) Skru av camera upload i dropbox appen! 2) Bruk den fine funksjonaliteten i galleri appen på One til å faktisk organisere bilder og videor i album og serier. Bildene som da blir igjen i DCIM er "uorganiserte" bilder. 3) Kjør sync av DCIM mappen til dropbox via Dropsync Pro appen. Da kan man kontrollere hvilken foldere og hvilket innhold som skal lastes opp. Men det viktigste er at man kan sette regex filter for å utelate filer. Jeg har satt et filter som utelater alle bilder med *zoe* i navnet. Da blir ikke min dropbox camera upload folder overøst med uorganiserte zoe bilder. 4) Kjør sync av /Pictures folderen med Dropsync Pro til Dropbox\Photos Resultatet blir at jeg får "uorganiserte" bilder og videor syncet til dropbox\camera upload, altså som før jeg fikk HTC One med Zoe. Bilder og videoer organisert i album havner på dropbox\Photos, Serier med urganiserte Zoe bilder havner aldri i dropbox\camera uploads selv om jeg ikke har laget et album av dem i galleri appen. mvh PK 1 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Tanker om reviewet til Chris? Han er vel den første jeg ser som faktisk gir One en del søppel. Jeg er enig i han ang. "jank og lag"; merket faktisk at min One lagga litt til tider, spesielt på scrolling. Alle reviewers har jo sagt at den er "buttery smooth" så langt, men jeg kunne definitivt merke litt stuttering. Kan ikke kommentere på brukeropplevelsen enda da jeg bare fikk testa den som en iPod Touch i de 2 dagene jeg hadde den. Chris/Lockergnome er en av de anmelderne jeg synes er flinkest. Han fokuserer ekstremt på det han kaller "the experience", og bryr seg mindre om hvor mange features en telefon har og hvor rask prosessoren er. Samtidig så er han nok litt sær i sin smak, og ekstremt kresen på de tingene han bryr seg mest om. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) På min så er overgangen mellom skjermglasset øverst og aluminiumet litt ujevnt. Skjermen er litt høyere plassert, vi snakker bare om 0.1 - 0.3 mm omtrent, men det kan være irriterende når man skal ta ned notifikasjonsbaren. Men kommer ikke til å levere min tilbake, jeg tror nok at de fleste HTC One'er har bittesmåe designfeil, det er nesten uunngåelig når man tenker på hvor avansert designet er på en slik telefon. Men litt skuffende var det å ha den ugjevnheten jeg har. Håper også de fleste apper blir oppdatert så man slipper å ha menyknappen som en hel rad nederst. Endret 6. mai 2013 av baguett Lenke til kommentar
trolololz Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 På min så er overgangen mellom skjermglasset øverst og aluminiumet litt ujevnt. Skjermen er litt høyere plassert, vi snakker bare om 0.1 - 0.3 mm omtrent, men det kan være irriterende når man skal ta ned notifikasjonsbaren. Men kommer ikke til å levere min tilbake, jeg tror nok at de fleste HTC One'er har bittesmåe designfeil, det er nesten uunngåelig når man tenker på hvor avansert designet er på en slik telefon. Men litt skuffende var det å ha den ugjevnheten jeg har. Håper også de fleste apper blir oppdatert så man slipper å ha menyknappen som en hel rad nederst. kjipere når ikke skjerm og høyttalere fungerer slik dem skal, har en hvit pixel som stirrer på meg dagen lang men mail er sendt til elkjøp får bare håpe jeg ikke må være lenge uten telefonen nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå