Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Alle bilder jeg har sett fra anmeldere tatt med kameraet har vært gode uten noe synlig støy for meg. Sikker på dere som sliter (Apox mm) ikke har skrudd på en høy ISO innstilling eller noe?

 

Ikke at kamera betyr noe for meg uansett. Mobilkamera gir jeg rent blanke i da jeg bruker DSLR når jeg fotograferer, men mobilkamera dukker som regel opp når man er ute en sen kveld og spiser eller henger med folk, og da passer jo One-kameraet ypperlig med sine tilpassninger.

 

Håper jeg får mobilen imorgen. Kjip å se at SLi fikk telefonen før min idetheletatt forlot terminalen i Oslo, og så Puffah få sin på sitt lokale postkontor mens min ikke er sendt fra terminalen i Trondheim enda engang. Uff, også var det slik at vi absolutt må stenge alle servicetjenester på helligdager og i helgene i dette landet da, så pakken har jo ikke rørt på seg et grann i dag.

 

Spent på hvordan byggekvaliteten min blir. Viss jeg ser noen gaps eller overhangs blir det mest sannsynlig en tur til Elkjøp og forlange at de sender meg en ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg som nettopp byttet til Onecall.. Ingen andre som har et gunstig abonnement for mitt bruk.

 

Chess har nøyaktig samme priser og ringeminutter/sms/mms/data i sine pakker. Chess bruker vel utelukkende Netcom sitt nett, så da slipper man problemet med roaming i Norge blant annet.

Endret av paalkr
Lenke til kommentar

Etter et par reviews som er grundige har jeg blitt litt mer skeptisk til Sense 5. Kommer til å gi det en sjangse, men virker som at Sense 5 har mange unormale og rare metoder å gjøre ting på. Er du i en app og trykker på hjem-knappen så kommer du ikke hjem, men til app-lista. flytting av apps og widgeter virker også å være løst på en rar måte.

 

Forandring fryder sies det, men må innrømme at HTC har gjort et par snodige valg i Sense 5, utifra hva jeg har sett i videoer iallefall.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Håper jeg får mobilen imorgen. Kjip å se at SLi fikk telefonen før min idetheletatt forlot terminalen i Oslo

 

Nå bor jeg ikke mer en 30-40 minutter fra terminalen i Oslo/Lørenskog da.. Du bor hvor? Like ved Trondheim?

 

De sender vel flere ganger om dagen "denne veien" (sørover) enn oppover. Men jeg vet ikke jeg..

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Jo klart du får den før, men sier bare det er litt kjipt å sitte her og høre på andre som får mens jeg må vente fordi posten i Norge suger. :p

 

Min kom i Trondheim rundt 10:30 på tirsdagen, da må de jo klare å sende den med posten som skal hit til 5-6 tiden! Bor vel 20-30 min unna Trondheim jeg. Puffah holder vel også til i Trondheims-området så synes det var rart posten shippa ut hans mens de lot min bare ligge der og samle støv, også kommer denne "helligdagen" da. :(

Lenke til kommentar

Håper jeg får mobilen imorgen. Kjip å se at SLi fikk telefonen før min idetheletatt forlot terminalen i Oslo, og så Puffah få sin på sitt lokale postkontor mens min ikke er sendt fra terminalen i Trondheim enda engang. Uff, også var det slik at vi absolutt må stenge alle servicetjenester på helligdager og i helgene i dette landet da, så pakken har jo ikke rørt på seg et grann i dag.

Ikke klag min stoppet opp i på terminalen 2 kilometer unna hvor jeg bor, men nå ligger den på postkontoret so all good :green:
Lenke til kommentar

Får min HTC one i dag. Nå har jeg Galaxy S4 fra før, så jeg kommer til å sammenligne disse telefonene litt, så får vi se hva jeg ender opp med å bruke til slutt.

 

Jeg er i samme båt som deg. Har både s4 og One, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg skal ha. Det er fordeler og ulemper med begge.

 

Jeg er i samme båt som deg. Har både s4 og One, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg skal ha. Det er fordeler og ulemper med begge.

Lenke til kommentar

Etter nesten 1 uke med bruk får jeg fotsatt et "gisp" når jeg tar på skjermen. Du verden så sexy den er!

Telefonen ser utrolig bra ut når den ligger pent fremme på pulten min. Det oser kvalitet over den.

 

Lyd som er hovedgrunnen jeg kjøper HTC er gull verdt. Bruker du mobilen din til musikk så er HTC One veien å gå. Uten tvil

Sense 5 har jeg nå blitt vandt med, og jeg digger den. Den livefeed skjermen er overaskende god og gir deg det du trenger på farten.

Veit ikke om galleri appen er sense 5 eller htc sin egen app, men denne kunne godt hatt et par alternativer til. Slik som den er nå så lagres alle facebook bilder\livefeed bilder seg her som album, og denne fyller seg opp ganske fort. Skulle godt hatt et valg her der en kan velge og bare ha kamerabilder i galleriet.

Den andre tingen er at vibrasjonen på mobilen er litt vell drøy, burde gått ann og justere denne.

 

Samtale kvaliteten er nydelig, du hørrer alle veldig bra, og andre hører deg MEGET bra. Flere har komentert det uten at jeg har fortalt dem at jeg har ny telefon.

Kameraet har jeg ikke fått testet noe skikkelig, men dette bruker jeg bare til snapchat eller div fest bilder uansett.

 

En annen ting, TV appen er også utrolig bra! trodde dette skulle være en gimmick som aldri ble brukt, men den gjør faktisk jobben sin. Jeg har lagt bort mine 3 kontroller og bruker mobilen til å styre lyse dekoderen, tven og hjemmekinoanlegget (begge panasonic)

 

Nå har ikke jeg tatt i en S4, men jeg kan anbefalle HTC One til alle. Den leverer 100% og er i mine øyne så nær perfekt som overhodet mulig. Er du musikkfrelst så er det ikke noe annet å tenke på.

 

Go for it

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg fikk min fra komplett.no på fredagen og har brukt den i en liten uke. For første gang i mitt liv så her jeg 100 % fornøyd med en telefon jeg har kjøpt! Jeg synes den er fantastisk!

Byggkvaliteten er upåklagelig, selv om fingermerker og fett er tydelige både på skjerm og bakside etter litt bruk. Men dette går lett bort.

 

Skjermen er fantastisk, og er faktisk ganske bra utendørs synes jeg. Netflix, filmer og spill er kjempemorsomt med full HD og maskinvaren takler alt sammen uten hakking.

 

Sense 5 er helt greit. Enkelt å finne frem og valgene de har gjort er greie nok. Er vant til Sernse fra før, men har brukt CM for det meste tidligere. Savner en "power bar" i nedtrekksmenyen.

Ellers så har jeg droppet Sense 5 som hjem-skjerm da jeg er altfor glad i Nova. Blinkfeed ble litt for full av Facebook for min del.

 

Talekvaliteten er veldig bra.

 

Den beste overraskelsen med telefonen vart helt klart høyttalerene. Disse gir en meget god lyd og kan brukes som musikkspiller for flere stykker innendørs eller din egen personlige boombox, ute og inne! Dette var mye bedre enn jeg hadde forventet og er et stort pluss! Hvis jeg skal si noe negativt om høyttalerene så er det at de kanskje er litt vel høye på laveste nivå.

 

Kameraet er bra, har ikke brukt mobilkameraer noe særlig før, men er stort sett fornøyd med bildene jeg får. Zoe er helt klart morsomt, men sammen med Dropbox eller google+ så er det litt slitsomt å håndtere. Det blir lastet opp ca. 20 bilder pr. zoe + filmen. Her bør det komme en løsning.

 

Batteriet er meget bra hvis du bruker strømsparerfunksjonen. Er ikke helt sikker på hva den gjør, men det fører i hvertfall til at jeg har hatt telefonen på i ca. 2,5 døgn uten å lade. Dette var riktignok uten videotitting i lengre perioder eller spilling (untatt Quizkampen). Uten strømsparing så varer batteriet ca. en dag. Har 10-15 % igjen ved leggetid. Batteriet tømmes helt klart kjappere enn man ønsker hvis man spiller eller ser på video i timesvis. Har ikke noe eksakt test, men tipper du ikke får noe særlig mer ut av batteriet enn 6-7 timer med konstant bruk.

 

Er det noe jeg har glemt?

Har ikke testet TV funksjonen. Så den vet jeg ikke noe om.

 

Konklusjonen er ihvertfall at dette er helt klart den beste telefonen jeg har hatt, og sammenlignet med min samboers SIII så er det helt klart en betydelig oppgradering.

 

Mine tidligere telefoner har vært, for å sammenligne:

Htc Hero

Htc Desire HD

Htc Sensation

Samsung Note II (gikk i stykker og har brukt Sensation i ca 6 mnd)

 

Hvis dere lurer på noe er det bare å spørre!

Lenke til kommentar

Jeg venter på min One fra CDON, men har lest på diverse fora om telefonen. En ting som har fått min oppmerksomhet er Android Revoloution HD; noen som har erfaring med dette?

 

Jeg har brukt android Revolution HD på alle mine tidligere HTC telefoner. Mike1986 som er developer av romet er en gud og lager rom som er mye bedre enn stock. Jeg fikk med både desire hd\onex og onex+ mye bedre batteritid og nye kule "tjenester".

Jeg har dog ikke rooted min One enda.. Men vurderer å gjøre det

Lenke til kommentar

Jeg venter på min One fra CDON, men har lest på diverse fora om telefonen. En ting som har fått min oppmerksomhet er Android Revoloution HD; noen som har erfaring med dette?

 

Denne telefonen fungere utmerket uten å flashe mods. Jeg har flashet ca. 100 ganger andre telefoner og min erfaring at det er alltid ett eller annet som ikke virker 100 %. Har bestemt meg for å ikke flashe HTC One før evt. Android 5 kommer. Det er for lite å hente på å flashe nå, og å miste HBO Nordic er ikke et alternativ, enda.

Dette er min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Har hatt diverse iPhones i 6 år, men har blitt lei iOS, selv med jailbreak og uendelig mange tweaks, så nå er det på tide med noe nytt. Har bestemt meg for å vente en stund til selv, men alltid interessant å leke seg litt. Dere får si ifra hvis dere velger å flashe og gi en liten update om pros og cons.

Lenke til kommentar

Noen med Canal Digital dekoder som har fått connecta telefonen med den? Velger Canal Digital fra dekoderlisten, men det funker ikke

 

 

 

Jeg digger foressten Sense 5. Det er veldig clean og forferdelig kjapt, 0 interface lagg overhodet. Skjermen er fantastisk og lyden fra både høytalerene og minijack er vill

Endret av Puffah
Lenke til kommentar

Noen med Canal Digital dekoder som har fått connecta telefonen med den? Velger Canal Digital fra dekoderlisten, men det funker ikke

 

 

 

Jeg digger foressten Sense 5. Det er veldig clean og forferdelig kjapt, 0 interface lagg overhodet. Skjermen er fantastisk og lyden fra både høytalerene og minijack er vill

Om du ikke får det til, kan du velge "ikke listet" og sette opp manuelt. Det er lett og tar ikke lang tid. Måtte gjøre det med get HD PVR. Get Mikro får jeg ikke til å fungere av en eller annen grunn.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...