Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om ikke dette er spikern i kista for HTC One. De hadde en mulighet mot Samsung Galaxy SIV når det så ut til at HTC One skulle treffe butikkhyllene først, nå ser de dessverre ut til å havne bak hele Galaxy SIV noe som blir knalltøft med tanke på en eventuelt salgssuksess for HTC One, noe HTC er ganske så avhengig av for tiden.

 

Selv har jeg gått rundt på jobb å anbefalt folk å avvente Galaxy SIV til de har sett HTC One, da jeg tror de fleste vil føle at Galaxy SIV føles som et leketøy iforhold når de først holder begge telefonene i hånda, men når SIV er på plass i hyllene i morgen og HTC One ikke ser ut til å være i noen butikkhyller før godt ute i Mai måned så skal det holde hardt.

 

 

De som er kjempeinteressert og ønsker seg en HTC One klarer altså å vente, eventuelt skaffe seg en fra de få kanalene som har tilgang nå i starten, men HTC skulle jo klare å dra endel av massene med denne telefonen og skaffe seg litt bedre fotfeste i markedet og det blir skivebom når de sliter såpass med få ut telefonene, dessverre.

Lenke til kommentar

 

 

Sitter å peller seg en viss plass

 

Kan det hende at elkjøp er de som er de flinke her? Altså, at de har sendt første leveranse ut til kundene som bestilte først, men har latt datoen som står som den er..? Hvis det gå noe mening da, skriver fra min htc sensation...

 

 

Lenke til kommentar

Spørs om ikke dette er spikern i kista for HTC One. De hadde en mulighet mot Samsung Galaxy SIV når det så ut til at HTC One skulle treffe butikkhyllene først, nå ser de dessverre ut til å havne bak hele Galaxy SIV noe som blir knalltøft med tanke på en eventuelt salgssuksess for HTC One, noe HTC er ganske så avhengig av for tiden.

 

Selv har jeg gått rundt på jobb å anbefalt folk å avvente Galaxy SIV til de har sett HTC One, da jeg tror de fleste vil føle at Galaxy SIV føles som et leketøy iforhold når de først holder begge telefonene i hånda, men når SIV er på plass i hyllene i morgen og HTC One ikke ser ut til å være i noen butikkhyller før godt ute i Mai måned så skal det holde hardt.

 

 

De som er kjempeinteressert og ønsker seg en HTC One klarer altså å vente, eventuelt skaffe seg en fra de få kanalene som har tilgang nå i starten, men HTC skulle jo klare å dra endel av massene med denne telefonen og skaffe seg litt bedre fotfeste i markedet og det blir skivebom når de sliter såpass med få ut telefonene, dessverre.

 

Dette er etter min mening dommedagsprofeti. HTC og alle de andre mobilprodusentene lager ikke mobiler kun for å selge første uka/måneden. De har mye mer langsiktige planer. Det er riktig som du sier at det er synd de ikke fikk forspranget, for det hadde de absolutt trengt. Men HTC må ha, og har nok, en PR-plan med langsiktige mål for mer enn bare de få ukene før S4 ligger tilgjengelig. Du kan ikke satse et år eller to med research på et så lite vindu.

 

Det gjelder å lage et solid produkt som varer fram til neste generasjon dukker opp, og som gir godt inntrykk hos folk, anbefaling fra venner og god presseomtale. Dette oppnår forhåpentligvis HTC med dette forsøket. Det er fortsatt anslagsvis 9-10 måneder til neste flaggskip kommer ut, og plenty av tid til å selge One.

 

I tillegg er ikke HTC One den eneste telefonen de selger. Det er fortsatt en backlog av fjorårets One-serie med andre features (f.eks mindre skjerm) som mange der ute foretrekker foran flaggskipet. Det kan bli interessant å se hvordan f.eks HTC First selger på AT&T, spesielt med tanke på at Facebook Home kan slås av og gir (tilnærmet?) stock android på undersiden.

 

Jeg tror det er altfor tidlig å dømme HTC nord og ned bare fordi de opplever en liten delay nå i starten.

Lenke til kommentar

Kan det hende at elkjøp er de som er de flinke her? Altså, at de har sendt første leveranse ut til kundene som bestilte først, men har latt datoen som står som den er..? Hvis det gå noe mening da, skriver fra min htc sensation...

 

jeg vet ikke, jeg bestilte min HTC one fra Elkjøp når de hadde dags tilbud på HTC one til 4890,- skulle nesten trodd de ikke hadde så alt for mange forhåndsbestillinger inne på telefonen når de velger å kjøre tilbud allerede før telefonen er "lansert".

 

Servicepersonene på Elkjøp vet jo ingenting og sier bare at datoen som står på nett butikken er den jeg må forholde meg til, selv om andre nettbutikker som ikke er offisiell forhandler allerede har sendt ut HTC one til kunder.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt om noen som har fått noe fra Elkjøp enda, men det er flust av kunder som har fått fra Chess, Telenor/djuice og Netcom. CDON og Komplett har begynt pakking og utsending. Lurer veldig på hva Elkjøp driver med.

Kjipt at jeg hadde forhåndsbestillt hos CDON før jeg endre til Elkjøp :hrm:
Lenke til kommentar

Det er riktig at både Elkjøp og Lefdal er eid av Dixon Stores Group Retail Norway AS. Men de konkurrerer fortsatt med hverandre, både pris og produktmessig.

 

Så jeg er ikke overasket om den ene får inn telefonen før den andre.

 

Helt riktig at de konkurerer med hverandre, men det er nøyaktig samme konsern, og begge får varene sine fra det samme hovedlager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...