Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du en link til den testen? For min del har kamera aldri spilt noen særegen rolle når jeg velger mobil. Min 4 år gamle 3GS har kanskje 100 bilder i rollen nå - tar altså veldig sjeldent bilder. Mobilkamera er morsom for de øyeblikkene hvor det dukker opp noe jeg må dokumentere og mobilen er det eneste jeg har tilgjengelig. Ellers bruker jeg speilrefleks når jeg vet jeg kommer til å ta bilder, og de kan hverken Samung eller HTC eller Apple noensinne slå med en smarttelefon. Derfor er et "svakere" kamera på One rimelig irrelevant for min del.

Ang. hestekrefter, hvem bryr seg nok til å velge mobil basert på benchmarks idag? Så og si ALLE smarttelefoner idag har kraft nok til å gjøre jobben gjort.

Skjønner virkelig ikke hvorfor noen vil ha tupperwareproduktene til Samsung (og skitne AMOLED skjermer)...

Lenke til kommentar

Liker selv best LCD framfor amoled men ifølge gsm Arena er denne bedre på det punktet. Designet er best på HTC one bortsett fra tungvint å bruke låsknappen. Også noe redd for riper på aluminium baksiden. Liker ikke å bruke case.

S4 test: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4-review-914.php

S4 vs one: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4_vs_htc_one-review-913.php

Kameraet er mye skarpere og bedre i mørket på s4. Men enda ikke bestemt meg

Lenke til kommentar

Skal ditche iphone etter 4 år. Regner med at det blir HTC One. Det føles neste ut som at alle har enten Galaxy eller iPhone. Greit å skille seg litt ut.

forskjellen mellom S4 og S3 er så minimale for vanlige brukere, at nesten blir som å forklare forskjellen på iphone 4 og iphone 4S.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kjøpt ny android nå, hadde det definitivt blitt HTC One. Sony sin kommer på andreplass, men må vike på grunn av lyssvak/blass skjerm. S4 synes jeg virker uinteressant, liker ikke designet og byggematerialene, og har dårlig erfaring med Samsung fra før.

Lenke til kommentar

Samsung er vel best på Android med tanke på oppgraderinger. Ser jo HTC one leveres med 4.1.2 mens s4 kommer med 4.2.2

Er det virkelig så viktig da? Jeg kjører ICS på min HTC Sensation.. Ser ikke helt hva som er kjipt. Man kan jo endre designet helt sinnsykt uansett, i motsetning til visse andre OS.

Tror forresten jeg har bestemt meg nå. Blir HTC i noen år til. Min to år gamle Sensation er den beste telefonen jeg noen gang har hatt, den har vært gjennom mye jævlig for å si det mildt.

Edit: HTC One altså, bytter til One.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Viss jeg oppgraderer kommer jeg til å savne iMessages og iCloud integrering med Macen på kalenderen hovedsakelig. Pluss lettvindtheten med iTunes sync selvfølgelig.

Kan vel alltids bruke 3GSen som en iPod? :p

Viber istedet for iMessage, og Google Drive eller dropbox istedet for iCloud.. iTunes sync... hmm.. Jeg bruker Spotify så jeg har ikke bruk for noe iTunes sync... Trenger jeg å overføre mange sanger så er det alltids programmer til det, ellers kan jeg bare ta å "drag´e" dem over til tlf. minnekort :)

Lenke til kommentar

Kan ikke slå integrasjonen til FaceTime og iMessage var poenget mitt. Du kan sende mld. Til et fremmednummer og oppdage mens du skriver at meldingen kommer til å bli sendt med iMessage istedenfor SMS siden Apple oppdager dere begge har iPhones. Sånne 3. partsprogrammer vil trenge en eller annen form for bruker, og da er det bare å bruke Facebook Messenger til dette formålet som jeg allerede gjør en god del.

Samme med Dropbox og Drive. De syncer én mappe på OSet. iCloud syncer seg dypt ned i OSet. Kalender eks. Eller viss jeg tar et bilde på telefonen, går det rett inn på Aperture biblioteket istedenfor en omvei gjennom en Dropboxmappe.

Vet dere om HTC Sync Manager faktisk syncer, eller bare importerer? Jeg bruker musikkbiblioteket på Macen som "master", dvs viss jeg gjør en liten endring der, fra redigering av artistinfo til å slette en sang, blir dette speilet som en blåkopi på iPhone ved neste sync. Utrolig trasig om man må legge til cover art eller slette en sang opptil flere ganger basert på hvor mange bibliotek du har.

Har sjekke litt på de norske prisforholdene. På komplett koster den 5.3k. Netcom 4.4k (for selve telefonen altså, etter å ha trukket fra selve abonnementet). Men Chess skal ha hele 5.5k for telefonen etter 12 måneder. Hvorfor er Chess så dårlige på å subsidiere telefoner, når de er Norges billigste på abo?

Lenke til kommentar

Det er ikke godt nok! Kan ikke kalle seg en billig operatør når de bare er billige på en av flere tjenester! Er som om Rema 1000 skulle være markedets billigste på røde epler, og dyreste på grønne.

For å være billig på abbo kan de ikke sponse telefonene på lik linje som netcom og Telenor som henter inn resten av beløper fra abonnementet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...