Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg fikk mail i går om denne oppdateringen. den ruller ut iløpet av de neste 2 ukene.. så slapp av :p

Jeg har kjørt fire eller fem oppdateringer denne helga. M7 kjøpt på Teknikmagasinet.

Oops. Dobbeltpost. Sorry. Faens iPad.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Topp tips for å få batteriet til å vare lengre enn til Kl 15:30? Ganske frustrerende.

Sove lenger?? Det er det eneste tipset jeg har... Veit ikke hvorfor, men den har blitt veldig sulten siste mnd.

Ikke hjelper det med Better Battery Stats heller, for Google har sperret for at slike programmer kan finne batterisnikene..

Lenke til kommentar

Topp tips for å få batteriet til å vare lengre enn til Kl 15:30? Ganske frustrerende.

Bruk tasker. Om du er en av de som alltid har mobilnett på, så kan du spare en del batteri ved å programere appen til f.eks. å slå på mobilnett i 30 sek hvert 10. minutt, men om du gjør så, så vil jeg anbefale og også gjøre slik at om du åpner apper som krever nett at den da også aktivere mobilnettet av praktiske årsaker. Dette er bare en av mange utrolige geniale løsninger Tasker har gitt meg.

Lenke til kommentar

Ikke her heller. Ryktene sier at den er trukket tilbake.

Fra forumet til swedroid:

Jennie: Hej Himcor, tack för att du kontaktar HTC Support. Jag undersöker din fråga just nu.

Jennie: Sense 6 har dragits in pga tekniska problem. Den släpps igen så fort som möjligt när problemen är åtgärdade.

Himcor: när beräknas den komma istället?

Jennie: Jag har tyvärr ingen information om specifik tid men så snart problemen är fixade släpps den.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Har byttet mobiloperatør til Talkmore og endelig fått 4G i Nord-Norge, takket være Telenor (og forbannet være Netcom).

Det jeg har oppdaget med 4G på er at 2 tjenester ligger på toppen av strømforbruker

* Android-system

* Google Play-tjenester

I begynnelsen av dagen etter lading så var Google Play-tjenester den som lå øverst. Deretter etter 8 timer, en sjekk på FB og to telefonsamtaler så kom Android-system på førsteplassen over forbruk.

post-9575-0-03737000-1401888544_thumb.png post-9575-0-36893800-1401888564_thumb.png post-9575-0-17312200-1401888582_thumb.png

Edit: Den siste skjermdumpen der er ugyldig. Jeg satt mobiltelefonen i carmount med lading og dermed ble statistikken ødelagt.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Programvareoppgradering: 5.11.401.10 (678.87MB)

Edit:

Oppdaget at BlinkFeed brukte endel strøm. Så jeg forsøkte å drepe programmet. Det skulle jeg ikke gjort fordi oppsettet ble resettet. All organisering jeg hadde gjort med appene ble borte og BlinkFeed dukker opp igjen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Har foretatt den siste programvareoppdateringen som kom i dag, men jeg liker overhodet ikke fargevalget. den grønnfargen irriterer meg allerede. Noen som vet hvordan man kan endre den?

Endret av texasen
Lenke til kommentar

Settings - personalize - themes

Dette er ihvertfall en start

Ser den, men det er ikke mye å velge i, så da lurer jeg på om man kan laste ned nye tema.Farene i de som er der var ikke stort bedre. Knallfarger er ikke min greie.

Lenke til kommentar

Oppdaget at BlinkFeed brukte endel strøm. Så jeg forsøkte å drepe programmet. Det skulle jeg ikke gjort fordi oppsettet ble resettet. All organisering jeg hadde gjort med appene ble borte og BlinkFeed dukker opp igjen.

Bruker du BlinkFeed? Hvis ikke kan du jo bare fjerne den via langt trykk på hjemskjerm og Administrer startskjermpaneler. Sveip til BlinkFeed og trykk fjern. Endret av teitur
Lenke til kommentar

Bruker du BlinkFeed? Hvis ikke kan du jo bare fjerne den via langt trykk på hjemskjerm og Administrer startskjermpaneler. Sveip til BlinkFeed og trykk fjern.

Det er ikke så enkelt.

Forbannet være BlinkFeed. Selv om jeg har fjernet BlinkFeed hjemskjermen så bruker den strøm.

Jeg har forsøkt å deaktivere den, men det gikk ikke. Første forsøk så fjernet jeg all data for BlinkFeed. Det ødela all min egen organisering av Apper. Andre forsøk så avinstallerte jeg oppdateringen til BlinkFeed. DET Ødelag Også min egen organisering av Apper. Det tar LAANG tid å organisere alle appene mine slik jeg vil ha dem.

Hvorfor har HTC gjort det slik at dersom man tuller med BlinkFeed blir telefoen nullstilt? Eneste som hang igjen var bakgrunnsbildet mitt.

Nå er jeg lei av HTC Sense og tror det er på tide å prøve noe annet som CyanogenMod.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Så den har brukt strøm hos meg også. Gikk inn på BlinkFeed fra forbruk, og deretter app-info, der jeg slo av varsler. Får se om det gjør noen forskjell.

Ellers merker jeg at tastaturet nå etter oppdateringen skjuler hurtigsvarboksen på forumet her, så jeg må skrive i blinde.

Lenke til kommentar

Fa*n så den bruker strøm nå. Helt håpløst. Holder ikke ut arbeidsdagen engang med lite bruk.

Den er faktisk helt ubrukelig som telefon for meg nå :-(

Endret av KLB
Lenke til kommentar

Noen som har forsøkt seg med å legge inn en alternativ ROM på sin HTC One?

• Paranoid Android
  • CyanogenMod
  • OneDroid (basert på CyanogenMod)
  • HTC One Nexus Edition 2.0

With some ROMs you might find native hardware features don’t work; this isn’t the case with OneDroid, which features working WiFi, Bluetooth, 2G/3G/LTE, sensors, camera, audio and video playback in HD.

Hvordan er ytelsen i forhold til Sense? Mister man noe av funksjonaliteten? Hvordan forblir kvaliteten på nettverket, mobilsamtaler, osv? Hvordan er det med drivere for HTC spesifikk hardware?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...