smartphone Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Cover: Er det noen som bruker cover? Eller blir telefonen for klumpete? Og for stor for bukselomma? Er det noen vits å beskytte One med cover? Jeg bruker cover for en ekstra kant som beskytter skjermen når du legger telefonen ned. Synes telefonen er noe glatt, og riktig cover gir bedre tak (spesielt med en hånd). Da One har en buet bakside, er den litt vaglete denne veien på bordet, og er ikke underlaget rett kan den skli ned (f.eks på et restaurantbord eller bardisken). Cover er selvfølgelig smak og behag. Selv har jeg kjøpt to stykker, en variant fra dx.com i klar gjennomsiktig plastikk. Prisen er lav og kvaliteten deretter, plasten blir ripete etter hvert. Favoritten jeg bruker nå er fra Poetic. Denne bygger veldig lite ut, og tenker knapt på at det er på. I tillegg synes jeg telefonen ser enda kulere ut Den første versjonen dekket ir-porten så sjekk evt. dette. Coveret er solid, har ikke opplevd noe fra de negative omtalene på Amazon. Som sagt så Poetic bra ut, men jeg har problemer med å få kjøpt det. Tilsvarende ditt finner jeg på amazon.co.uk (også på amazon.com), men får rød kommentar at de ikke sender til min adresse. Jeg finner det ikke på ebay.com, så nå vet jeg ikke hvor jeg skal få kjøpt det. Ser at det er solgt av Smart Shop Online, ikke amazon, så kanskje du har fått det fra en annen leverandør hos amazon? Hvor kjøpte du det? Lenke til kommentar
janeivind Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Cover: Er det noen som bruker cover? Eller blir telefonen for klumpete? Og for stor for bukselomma? Er det noen vits å beskytte One med cover? Jeg bruker cover for en ekstra kant som beskytter skjermen når du legger telefonen ned. Synes telefonen er noe glatt, og riktig cover gir bedre tak (spesielt med en hånd). Da One har en buet bakside, er den litt vaglete denne veien på bordet, og er ikke underlaget rett kan den skli ned (f.eks på et restaurantbord eller bardisken). Cover er selvfølgelig smak og behag. Selv har jeg kjøpt to stykker, en variant fra dx.com i klar gjennomsiktig plastikk. Prisen er lav og kvaliteten deretter, plasten blir ripete etter hvert. Favoritten jeg bruker nå er fra Poetic. Denne bygger veldig lite ut, og tenker knapt på at det er på. I tillegg synes jeg telefonen ser enda kulere ut Den første versjonen dekket ir-porten så sjekk evt. dette. Coveret er solid, har ikke opplevd noe fra de negative omtalene på Amazon. Som sagt så Poetic bra ut, men jeg har problemer med å få kjøpt det. Tilsvarende ditt finner jeg på amazon.co.uk (også på amazon.com), men får rød kommentar at de ikke sender til min adresse. Jeg finner det ikke på ebay.com, så nå vet jeg ikke hvor jeg skal få kjøpt det. Ser at det er solgt av Smart Shop Online, ikke amazon, så kanskje du har fått det fra en annen leverandør hos amazon? Hvor kjøpte du det? Sjekket ordrebekreftelsen en gang til, har kjøpt det via amazon.co.uk og Smart Shop Online. Får også opp rød kommentar ved forsøk på ny bestilling.....da må leverandøren ha endret shipping policy siden sist dessverre.... Sjekket Poetic's egne sider og ser at de ikke lenger har Atmosphere for ONE, kun for ONE Mini. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Prøvd med andre treningsprogram? Bruker selv strava, og der får GPS alltid kontakt med én gang. Samme her brukte strava i går når jeg oppdaget at pulsklokka var tom for strøm. Startet strava som ønsket at jeg slo på GPS. Tok mindre enn ett minutt før jeg hadde kontakt. Endret 19. februar 2014 av kimare Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Cover: Er det noen som bruker cover? Eller blir telefonen for klumpete? Og for stor for bukselomma? Er det noen vits å beskytte One med cover? Jeg bruker cover for en ekstra kant som beskytter skjermen når du legger telefonen ned. Synes telefonen er noe glatt, og riktig cover gir bedre tak (spesielt med en hånd). Da One har en buet bakside, er den litt vaglete denne veien på bordet, og er ikke underlaget rett kan den skli ned (f.eks på et restaurantbord eller bardisken). Cover er selvfølgelig smak og behag. Selv har jeg kjøpt to stykker, en variant fra dx.com i klar gjennomsiktig plastikk. Prisen er lav og kvaliteten deretter, plasten blir ripete etter hvert. Favoritten jeg bruker nå er fra Poetic. Denne bygger veldig lite ut, og tenker knapt på at det er på. I tillegg synes jeg telefonen ser enda kulere ut Den første versjonen dekket ir-porten så sjekk evt. dette. Coveret er solid, har ikke opplevd noe fra de negative omtalene på Amazon. Som sagt så Poetic bra ut, men jeg har problemer med å få kjøpt det. Tilsvarende ditt finner jeg på amazon.co.uk (også på amazon.com), men får rød kommentar at de ikke sender til min adresse. Jeg finner det ikke på ebay.com, så nå vet jeg ikke hvor jeg skal få kjøpt det. Ser at det er solgt av Smart Shop Online, ikke amazon, så kanskje du har fått det fra en annen leverandør hos amazon? Hvor kjøpte du det? Sjekket ordrebekreftelsen en gang til, har kjøpt det via amazon.co.uk og Smart Shop Online. Får også opp rød kommentar ved forsøk på ny bestilling.....da må leverandøren ha endret shipping policy siden sist dessverre.... Sjekket Poetic's egne sider og ser at de ikke lenger har Atmosphere for ONE, kun for ONE Mini. Takk for at du sjekket Da vet jeg også det er adresse Norge som er problemet. Jeg mener jeg også sjekket Poetics sider og fikk samme resultat som deg. Må nok finne et annet cover.. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Er det noen verksteder i Oslo som skifter skjermer på dagen, gjerne "mens man venter"? Fikk en sprekk i skjermen her om dagen, og skulle gjerne fått det ordnet uten å måtte sende inn mobilen noe sted. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Er det noen verksteder i Oslo som skifter skjermer på dagen, gjerne "mens man venter"? Fikk en sprekk i skjermen her om dagen, og skulle gjerne fått det ordnet uten å måtte sende inn mobilen noe sted. Si fra hvis du finner en sjappe, og rapporter prisen. Mobilen min gikk i bakken for litt siden, og hadde vært kjekt med nytt glass.. Min har tre skikkelig store "hull" som jeg har teipet over med vanlig blank teip Men hvis det koster for mye tror jeg heller jeg venter på Galaxy S5, HTC Two eller Sony sin nye.. Lenke til kommentar
aibelx Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hvis du slår på WiFi sammen med GPS tar det noen få sekunder å finne deg. Google bruker wifi for grovposisjonering etter hva jeg har skjønt.. Jeg har prøvd å ha på WiFi / mobildata , men kan ikke si det er noen forskjell. Tar fremdeles lange tid å lokalsere meg. Prøvde også med progammet Strava , ingen forskjell fra Endomondo der heller. Så må nok anta at det er noe bugs med telefonen Lenke til kommentar
Svar Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Testet 4.4.2 nå, men sense 5.5 var det ingen forandringer i, så tilbake til 4.2.2 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Er det noen verksteder i Oslo som skifter skjermer på dagen, gjerne "mens man venter"? Fikk en sprekk i skjermen her om dagen, og skulle gjerne fått det ordnet uten å måtte sende inn mobilen noe sted. Si fra hvis du finner en sjappe, og rapporter prisen. Mobilen min gikk i bakken for litt siden, og hadde vært kjekt med nytt glass.. Min har tre skikkelig store "hull" som jeg har teipet over med vanlig blank teip Men hvis det koster for mye tror jeg heller jeg venter på Galaxy S5, HTC Two eller Sony sin nye.. Svei av 1650 kr på Mobilfixern i Nygata, rett ved Oslo City. De skiftet display på 50 minutter, da betalte jeg 200 kr ekstra for "express". Bruker orginalt display, dyrt... men det fortjente jeg etter jeg valgte å kaste telefonen ned en trapp, sveiseblind langs Akerselva lørdag natt. http://www.mobilfiksern.no/ Endret 24. februar 2014 av fflex Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Er man nødt å registrere seg hos HTC Dev dersom man ønsker å låse opp bootloader? Ingen vei utenom? Lenke til kommentar
Svar Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 @DJViking Stemmer vell det, med mindre du får noen andre til å registere din telefon på sin konto, tror det fungerer også. jeg synes det er rart at det ikke har kommet noen root "hacks" på sense 5.5 og egen bakgrunn på lockscreen enda. Prøvde cyanogenmod i går, men den var ustabil som fy. (Kan ikke installere M7ul versjonen, bare M7 og den finnes det ingen stabile versjoner av) men det så ut som dette manglet der også. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Det var en tungvint måte å låse opp oppstartslastern. Man må vist laste ned en fastboot binary. Starte opp i bootloader mode, velge fastboot og deretter koble til PCen. Etter det står det ingenting om hva man skal gjøre neste. Gjør man det mot en Windows PC måtte man også installere HTC Sync. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Fulgte denne da jeg rootet min, http://htconeroot.com/htc-one-root/how-to-root-htc-one-windowsmaclinux/ Det er en del steps, ja. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Er man nødt å registrere seg hos HTC Dev dersom man ønsker å låse opp bootloader? Ingen vei utenom?Men låser du opp bootloaderen kan du like godt kjøre full S-Off etterpå.. Da kan du låse bootloaderen igjen hvis den må sendes inn pga reklamasjon e.l. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Det kan han, men telefonen (IMEI?) blir vel registrert hos HTC hvis han bruker opplåsing via htcdev. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Det kan han, men telefonen (IMEI?) blir vel registrert hos HTC hvis han bruker opplåsing via htcdev. Imei blir registrert men de kan ikke vise at du har brukt det.. når du registrerer deg der får du en fil tilsendt mener jeg å huske eller må laste ned fra din konto der, den må du bruke i selve opplåsningsprosessen.. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Er det noen verksteder i Oslo som skifter skjermer på dagen, gjerne "mens man venter"? Fikk en sprekk i skjermen her om dagen, og skulle gjerne fått det ordnet uten å måtte sende inn mobilen noe sted. Si fra hvis du finner en sjappe, og rapporter prisen. Mobilen min gikk i bakken for litt siden, og hadde vært kjekt med nytt glass.. Min har tre skikkelig store "hull" som jeg har teipet over med vanlig blank teip Men hvis det koster for mye tror jeg heller jeg venter på Galaxy S5, HTC Two eller Sony sin nye.. Svei av 1650 kr på Mobilfixern i Nygata, rett ved Oslo City. De skiftet display på 50 minutter, da betalte jeg 200 kr ekstra for "express". Bruker orginalt display, dyrt... men det fortjente jeg etter jeg valgte å kaste telefonen ned en trapp, sveiseblind langs Akerselva lørdag natt. http://www.mobilfiksern.no/ Hoi, 1650,- var bra dyrt, ganske heftig timepris! Hadde trodd det kanskje skulle koste et sted mellom 500-1000,-... Tja, hvis det er eneste valget jeg har i østlandsområdet, så får jeg se om jeg gidder å fikse den sprekken jeg har i skjermen, den er bare knapt synlig i 'riktig' vinkel... Ingen som har andre idéer om noen som fikser ny skjerm 'på timen'? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Timesprisen er nok ikke så altfor horribel, men det er skjermen som er dyr. Du må mest sannsynlig bytte både LCD-display og touchdisplay, samt høytalergrill og kameralinse (rett og slett hele fronten). Det koster etter hva jeg fant nesten 1100kr alene. http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-one-lcd-display-109412p.html Alternativt kan du bytte kun display glass og touch screen, men det er antageligvis vanskelig grunnet skikkelig pirkearbeid. Glasslagene er limt sammen, og må smeltes for å få det av LCD-displayet. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Fikk info om at det var en oppdatering av "Personligjør-appen". Det er vel der jeg går inn i Innstillinger og bytter bakgrunn. Kun 2 Mb, så tenkte det ikke kunne gjøre noen skade. Bakgrunnen var den samme etter oppdatering, men alle snarveier, widgets og mapper ble slettet. Til info til de som oppdaterer. Det var ganske irriterende at det skjedde, ikke det største problemet, likevel irriterende. (Jeg vet ikke hvordan man tar backup av startside og snarveier, etc. Men jeg har backup, og får vel gjenopprettet det.) Endret 28. februar 2014 av smartphone Lenke til kommentar
Rik Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Etter siste oppdatering har telefonen blitt treg. Lugger i dicerse programmer. Det samme skjedde med konas HTC one. Noen som har samme problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå