Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg er helt ny Android-bruker, mottok min HTC One på tirsdag. Synes stort sett det går veldig fint, men er noen ting jeg ikke finner ut av:

 

- Skjermen lyser ikke opp når jeg får meldinger, og jeg finner ingen innstilling for det. Har jeg oversett noe? Generelt sett finner jeg det litt knotete å ordne notifikasjonsinnstillinger for de ulike applikasjonene, kommer fra iOS hvor alle disse er samlet i samme tråd... Noen tips?

 

- Går det an å få slike "badges"/tall på app-ikonene når det er noe som har skjedd i f. eks. mail/Facebook?

 

Takker for svar - hilsen android-noob :roll:

Endret av kråkebolle
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er helt ny Android-bruker, mottok min HTC One på tirsdag. Synes stort sett det går veldig fint, men er noen ting jeg ikke finner ut av:

 

- Skjermen lyser ikke opp når jeg får meldinger, og jeg finner ingen innstilling for det. Har jeg oversett noe? Generelt sett finner jeg det litt knotete å ordne notifikasjonsinnstillinger for de ulike applikasjonene, kommer fra iOS hvor alle disse er samlet i samme tråd... Noen tips?

--> Dette tror jeg ikke er mulig, hvertfall ikke i standard SMS appen. Du kan prøve å laste ner f.eks GO SMS å se om du kan sette dette der?

 

- Går det an å få slike "badges"/tall på app-ikonene når det er noe som har skjedd i f. eks. mail/Facebook?

--> Er heller ikke mulig, men forstår ikke helt hvorfor du skal ha det? Alle som skjer på mail og facebook og andre programmer kommer opp i notification baren øverst på skjermen (den du drar ned)

 

Endret av Hille
Fikset sitatboksene
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er helt ny Android-bruker, mottok min HTC One på tirsdag. Synes stort sett det går veldig fint, men er noen ting jeg ikke finner ut av:

 

- Skjermen lyser ikke opp når jeg får meldinger, og jeg finner ingen innstilling for det. Har jeg oversett noe? Generelt sett finner jeg det litt knotete å ordne notifikasjonsinnstillinger for de ulike applikasjonene, kommer fra iOS hvor alle disse er samlet i samme tråd... Noen tips?

 

- Går det an å få slike "badges"/tall på app-ikonene når det er noe som har skjedd i f. eks. mail/Facebook?

 

Takker for svar - hilsen android-noob :roll:

 

Denne får skjermen til å lyse opp (ser ut som SMS kommer på skjermen også)

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dberm22.SMSWakeUp&hl=no

 

Go SMS som det står om i et annet svar sørger for at du får en popup når SMS kommer og samtidig så lyser skjermen opp. Jeg liker Go SMS, men det spørs hva du vil ha.

 

Trodde først at den øverste kun lyste opp skjermen, men det er visst andre som gjør dette. Du må muligens sjekke flere apper.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Sliter med at Chrome lugger, og ser at det skal være en løsning her:

http://www.agent20991.com/1/post/2013/09/chrome-for-android-slow-try-this.html

 

Problemet er at jeg ikke finner "Utvikler verktøy"

2014-01-11 23.26.12.png

 

Er jeg blind eller er denne muligheten fjernet.

Finner ikke det selv, mens du kan prøve ut Chrome Beta (søk på Google Play Store). I de siste oppdateringene har de fjernet touch forsinkelsen og bidra til noe av lugging forsvinner.

Lenke til kommentar

Touchen svikter etter en 2 timers kuldetur. Spilte fotball her om dagen og mobilen lå i boblejakka som var rulla sammen i bagen, men telefonen var iskald når jeg tok den opp (selvfølge).

Merker nå at touchen på skjermen er mindre responsiv og at den ikke reagere når jeg trykker. Tok kalibrering både på når jeg tekster og generelt, men ikke noe forandring.

 

Noen som har noe råd, eller er jeg stuck med dette her?

Lenke til kommentar

Touchen svikter etter en 2 timers kuldetur. Spilte fotball her om dagen og mobilen lå i boblejakka som var rulla sammen i bagen, men telefonen var iskald når jeg tok den opp (selvfølge).

 

Merker nå at touchen på skjermen er mindre responsiv og at den ikke reagere når jeg trykker. Tok kalibrering både på når jeg tekster og generelt, men ikke noe forandring.

 

Noen som har noe råd, eller er jeg stuck med dette her?

Ved temperatursvingninger kan det komme kondens inn i telefonen. Ville gitt det noen dager på å tørke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...