Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Semi) Relatert: Jeg kjøpte meg en HTC One via NetCom sitt 20års Jubileums-blablabla-godepriser. Så nå sitter jeg med en HTC jeg veldig gjerne vil ha stock Android på, eller i det minste få kjørt inn "Google Play Edition" på den. Er det noe mer stress å gjøre det på telefoner som sikkert har operatørsperre enn de uten? Regner nesten med at de sperrene er like lette å gå rundt som alt annet, men greit å sjekke før jeg begynner.

Lenke til kommentar

All backup blir lagret lokalt med mindre du bruker en av de støttede online tjenestene.

Google har en backup funksjon direkte mot gmail konto, men ikke prøvd denne.

 

Eneste måten å få inn GE på en enhet som ikke er levert med GE er vell å roote også.

 

 

Jeg bruker EaseBackup. Veldig kjekt program som tar backup av sms, mms, kontakter og annen brukerdata. Den har også funksjon for å ta backup av apps. Ikke prøvd den delen ennå, men resten fungerer perfekt. Man kan også sette opp programmet til å ta backup på timeplan (f.eks. hver søndag kl 10) som lastes automatisk opp til Dropbox, Google Drive, SkyDrive eller andre online servere.

 

Kontakter er ikke så krise, for de synces automatisk med Google sin server. Installerte apps holder også Google orden på, og installerer akkurat det samme som var på telefonen sist.

 

Er man bekymret for 3.partsselskaper trenger man ikke å laste opp til online servere. Da kan man heller overføre filene til en PC via USB-kabel.

 

Jeg vil nå si at Google ikke har gjort det så altfor vanskelig, da det finnes utrolig mange produsenter og modeller med Android. Det er hakket verre å migrere fra Apple til Android (eller fra Android til Apple). Da må man handle inn alt på nytt igjen, noe som kan være litt kjiipt avogtil.

 

 

 

Framtidige oppdateringer rulles ut av Google, det er hele poenget med Google Edition, det er umodifisert Android.

 

Backup med Android er fortsatt krøkkete i forhold til Apple, men det ryktes at 4.4 skal forbedre dette. Synes ikke at EaseBackup/Titanium er like smooth som iCloud backup.

 

 

iCloud er kanskje bedre, men det forutsetter vel at man benytter iPhone/iPad. Den skytjenesten støtter vel ikke migrering til Android-plattformen.

Kies/Kies Air til Samsung og HTC Sync osv fungerer da rimelig greit til backup av hhv Samsung/HTC-telefoner, på lik linje med iPHone/iCloud. Jeg liker ikke slike produsent-spesifikke programmer da de er unødvendige hindringer når man føler for å hoppe over til en annen produsent.

 

Vet ikke om jeg nevnte det. Jeg er på ingen måte ukjent med Android. Hadde det vel i 1,5 år hvor jeg også rootet et par roms (bl.a. CM) uten dette ble helt den store opplevelsen.

 

Ang Backup

Husker ikke backup appen jeg brukte, men det opplevdes ikke like enkelt som hos Apple. Bruker Gmail slik at jeg vet at epost og kontakter fungerer og linker utmerket mot Android. Min største innvending mot backupen var at jeg x-antall ganger endte opp med organisere hjemmeskjermene på ny etter restart og re-innstallering. Dette problemet vil jeg el få selv med rootet backup om jeg bytter fra Samsung til HTC? Og kanskje også om jeg bytter fra en ny telefon fra samme produsent?

 

Dessuten er jeg skeptisk til at man må bryte garantivilkårene for å kunne ta en fullstendig backup. Dog er det bra at det er mulig å lagre backupen til Dropbox, Google Drive etc.

 

Ang Google Edition

Ser at man må roote telefonen ja, og at man ikke vil få automatiske oppdateringer fra Google, men at man må flashe over rom som lastes ned fra uoffisielle kilder. Det var jeg som var rask med å konkludere etter å ha sett en youtube video.

 

Jeg synes overgangen fra iOS til Droid ikke var så vrien, utnom når det kommer til apps da, som må kjøpes på nytt.

Fikk syncet alle kalendrere og kontakter jeg hadde i iCloud, som er syncet med mac`en, over til google bare ved å legge til google konto og kopiere kontaktene over via Adressebok, go eksportere/importere kalendere var heller ikke noe vrient.

 

Til og med notater i notater.app på OSX lar seg synce med google konto :D

 

Overgangen bekymrer meg lite, jeg har som sagt hatt Android tidligere.

 

@kimare

 

Gikk selv fra iPhone4 etter å ha hatt alle generasjoner iPhone med unntak av de to siste. Det eneste jeg har å utsette er dårlig batteritid men det har jo iPhone også. Er lite jeg savner fra iOS, Android er blitt meget bra.

 

Det er bra du er fornøyd :) Det er mulig jeg vil bli fornøyd denne gangen og jeg går den ruta igjen.

 

Gikk selv fra iphone til android. Mye bedre men endte med å selge htc one for å kjøpe lg g2 pgq bedre batteri. (70%) igjen etter hel dags bruk:)

 

LG g2 frister like lite som plastikkkonkurrenten fra Korea. HTC One er griselekker og føles å ha bunnsolid byggekvalitet. Tror jeg må ha en ny kikk på HTC før jeg bestemmer meg, men foreløpig heller mye mot iP5s.

Lenke til kommentar

greit nokk, den er ikke penere men er samme størrelse men har 5.2 skjerm istedenfor 4.8. samt MYE bedre batteri, kamera g skjermen er mer fargerik også :) musikk også bedre. iphone 5s er ok mobil men skjeren er ALT for liten

Er lyden bedre i lg sin? Den kan jeg ikke helt forstå da One vell er den mobilen med best lyd? (tenker da på både speakers og med hodetelefoner)

Lenke til kommentar

 

Ang Google Edition

Ser at man må roote telefonen ja, og at man ikke vil få automatiske oppdateringer fra Google, men at man må flashe over rom som lastes ned fra uoffisielle kilder. Det var jeg som var rask med å konkludere etter å ha sett en youtube video.

 

 

Da har du konkludert veldig raskt tror jeg.. Du kan konvertere den helt ut til Google Edition om du vil det.

Uten root med tilgang til OTA, men for å oppnå dette så må du roote telefonen og kjøre S-OFF først..

Så man kan få Google Edition med OTA men det kreves litt mer enn bare roote og flashe custom recovery..

Mere info ang. dette finner du her http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358781

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da har du konkludert veldig raskt tror jeg.. Du kan konvertere den helt ut til Google Edition om du vil det.

Uten root med tilgang til OTA, men for å oppnå dette så må du roote telefonen og kjøre S-OFF først..

Så man kan få Google Edition med OTA men det kreves litt mer enn bare roote og flashe custom recovery..

Mere info ang. dette finner du her http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358781

 

Dette må jeg lese mere om. Svært interessant.

 

Lefdal har HTC One til kr. 3555,- uten abonnement nå. Det er vel en grei pris?

 

http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/HTCONEBLACK/htc-one-smarttelefon-sort

 

Med bakgrunn i overnevnte post har jeg sikret meg en på Collect at Store. Da har jeg jo full mulighet til å angre. Takker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De selger den sorte til 3500 og den sølvaktige for 4800.. Har det rabla helt for butikken?

Linker: http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/HTCONEBLACK/htc-one-smarttelefon-sort?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE (black)

http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/HTCONESILVER/htc-one-smarttelefon-solv?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE (silver)

Nå skal det sies at 3500 for kremen av alle androids telefoner der ute er ganske bra pris! blir nok fjernet om ikke lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...