Grambo Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hei, jeg studerer programmering på egenhånd, og jeg vil nå prøve meg på C++. Jeg har god erfaring fra FLASH(actionscript 3) og jMonkeyEngine3(Java), men nå vil jeg prøve meg på C++. Jeg trenger en motor som er i 3D, har en god serie med tutorials, og helst sitt eget program for å skrive koden. *Burde kanskje nevne, den må være gratis. Lenke til kommentar
etse Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 En venn av meg er veldig fan av Ogre3D som jeg har sett anbefalt flere ganger. Kanskje dette er hva du trenger? Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Ogre3D er en grafikk-motor, og ikke en spill-motor. Så ved mindre den inneholder et bibeliotek for funksjoner som figur-bevelgelse og kollisjonstesting, er ikke Orgre3D hva jeg leter etter. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hva med DarkGDK? Eller Panda3D? (Jeg googlet bare, kjenner dem ikke) Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Takk for at du prøver, marø, men jeg er forbi det steget, jeg vil ha noen som kan alternativene. Panda3D ser fin ut, fant den selv også med google, men jeg er usikker. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hva med Irrlicht? Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Verken Panda eller Irrlicht har sitt eget skriveprogram. -Panda har få tutorials, men den første er lett å forstå. -Irrlicht har langt fler, men det første virker noe skummel, men godt forklarende. Vanskelig valg Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Skriveprogram? Mener du IDE? Bruk Visual Studio, Code::Blocks eller Eclipse CDT. Det er INGEN spillmotor som bygger inn noen IDE for C++ fordi C++ er et språk som er ekstremt komplisert å parse. Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Godt å vite. Jeg skal prøve meg på Irrlicht. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå