AMD65 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg kjøpte akkurat ett Geforce FX 5900 ultra fra Leadtek. Men core clock'n ligger på 301 Mhz. Skal egentlig være 450 Mhz. Tror det er grunnen til at jeg får lav score i 3d mark 01 Kan dette være riktig? Har ikke turt å stille opp kortet til 450 Mhz. Tenkte jeg skulle høre om noen har noen gode tips først. Takk på forhånd for alle gode tips og svar. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Levere til bake? Graphics Core: 256-bit Engine clock 450 MHz Memory Interface: 256-bit Memory Bandwidth: 27.2GB/sec Fill Rate: 3.6 billion texels/sec. Vertices/sec. 338 million Memory Data Rate: 850MHz Pixels per Clock (peak): 8 Textures per Pixel: 16(Maximum in a single rendering pass with 8 textures applied per clock.) RAMDACs 400MHz Fra http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_...h_myvivo_2.html Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Tenker det er hastigheten det har i 2D. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg kjøpte akkurat ett Geforce FX 5900 ultra fra Leadtek.Men core clock'n ligger på 301 Mhz. Skal egentlig være 450 Mhz. Tror det er grunnen til at jeg får lav score i 3d mark 01 Kan dette være riktig? Har ikke turt å stille opp kortet til 450 Mhz. Tenkte jeg skulle høre om noen har noen gode tips først. Takk på forhånd for alle gode tips og svar. Ja, du må være klar over at det er 2 forskjellige hastigheter. En 2D og en 3D hastighet. Lenke til kommentar
AMD65 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Men åssen får jeg stilt på om det hvor mange Mhz det skal være i de forskjellige? 2D og 3D altså. Har ingen av de innstillingene på "display properties/advanced" Eneste stede jeg får sett hvor mange Mhz de forskjellige står på er med det overklokkings programmet som var fulgte med kortet. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Leadtek. hvordan er støyen på disse kortene,ser jo ut som du har fin kjøling.. jo du får prøve det programmet som fulgte med kortet ditt.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Ehh... er ikke 2D og 3D hastigheten den samme da? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Ehh... er ikke 2D og 3D hastigheten den samme da? Nei, 2D er klokket lavere pga. at du normalt sett ikke trenger så veldig ytelse i 2D applikasjoner.. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 last ned 'hidden features patch' her: http://download.guru3d.com/pafiledb.php?ac...ion=file&id=462 da får du opp noen nye alternativer i kontrollpanelet, bl.a. mulighet til og spille hastighetene til både 2d og 3d. (denne funker på nyeste detonator driveren også) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Er det ikke kun GF FX5800Ultra som har automatisk endring i klokkehastigheten ved 2D og 3D bruk? Huff, er så mye tjas med disse GeForceFX korta Lenke til kommentar
AMD65 Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Nå funker kortet som det skal vett! Har fått stilt alt riktig nå etter jeg fikk lastet ned "hidden features patch'n" Så nå går det så det suser... Og angående støy på kortet. Så må jeg innrøme å si at det bråker ikke så mye som det ser ut som det kan gjøre. Er fakstisk ganske stillegående. Ellers takk for all hjelp jeg fikk! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå