Gå til innhold

[Løst] Surfe mens man er i samtale


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har ett tullete spørsmål som dukket opp her forleden dag.

 

En kompis av med har en Iphone 5 og sier han får surfet på nettet mens han har en aktiv samtale når han hadde telenor simkort. Skiftet til telenor provider som bruker akkurat samme nettet men da fungerte det ikke lengre.

 

Jeg har selv en samsung S2 og jeg har ikke noe problem enten jeg bruker TN sim eller provider hans sitt simkort.

 

Noen av dere som vet hvorfor?

 

Tilbyderen nekter for at det ligger noe der. Telefonen er heller ikke blitt oppdatert etter byttet av operatør.

Og ja, er selvfølgelig i ett område der man har 3g aktivert på telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt korrekt at dette ikke er noe operatøren har noe med, da tjenestene data og tale er aktive på abonnementet og følgelig tilgjengelig for sluttbruker, altså kompisen din.

 

Så vidt jeg vet, så har iPhone 5 to antenner, hvor begge går på samme bånd, for å bedre selve dekningen. Øvrige mobiler som S3 har også to antenner, men der benyttes da den ene til f.eks. tale og den andre til data, slik at man kan benytte på tale og data simultant - altså styres dette av telefonen.

 

Dette finner du raskt ut ved å evt. bytte SIM-kortene deres på hverandres telefon :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-376f9

Dette har ikke noe å gjøre med antall antenner eller bånd. Poenget er at UMTS er spesifisert slik at man kan multiplekse tale, data, sms og signalisering.

 

Edit: presisering.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...