0wner170 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hei jeg har nettop laget en minecraft server bare som eit prosjekt jeg klarte å få den til å fungere via portforward i ruteren men jeg har et spørsmål. går det ant å legge serveren inpå routeren slik at jeg kan opne den fra hvor enn jeg er ? eller på en måte lage den 24/7 for jeg vil gjerne sånn at viss noen vil spile på den at jeg kanskje kan aktivere den med mobilen eller andre pcer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Hva er det egentlig du lurer på? Det høres jo ut som du har gjort det du behøver for at serveren skal fungere med portforward. Hvis det er ipadressen til serveren du lurer på, så kan du sette opp en dyndns.org eller no-ip.com adresse som du kan bruke for pålogging utenfra. Du bør også sette statisk (LAN) ipadresse på PC du har serveren på. Dette for at forwardingen i router skal gå mot servern din hele tiden. Endret 19. februar 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Danek Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Husk ev. å aktivere WOL (wake on lan) dersom du vil starte server fra utenifra Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Det jeg mener er at kan jeg på en måte legge selve server filen inpå routeren søik den ikkje er på pcen slik jeg kan skru av pcen min og så starte serveren feks via mobil selv om pcen er av ? Slik at den blir litt 24/7 har allerede portforwarda er ikkje det som er problemet har dere mer spørsmål så svarer jeg imårra sitter på mobilen og skriver dettte nå Lenke til kommentar
Danek Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Nei det går ikke. Routeren din er ikke kraftig nok til det. 1 Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 så pcen min må være på da viss jeg skal kunne det og servern må være på pcen ? Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 og viss det ikkje går an kan jeg bruke noe anet program er det da mulig vil liksom ikkje betale for en 24/7 server bare husk på at ingen av pcene mine er serlig gode Lenke til kommentar
eiik Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Du må ha en PC som serveren kjører på. Hvis du bare skal ha noen få på serveren trenger du ikke særlig god PC, det er bare å prøve. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 men nå gjelder det en ftb server som jeg vil gjør det på har 2 gamle pcer den ene har hewlet packard compaq presario cq60 notebookpc 3,5 windows opplevelse index amd sempron si-40 2.00ghz 2gb ram 32 bits opperativ system og dfen andre går ikkje på den har også den har 223 gb hardisk og da er 131 gb ledig Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 nå har jeg satt den gamle pcen tilbake til fabrikkstandard men så glømte jeg at det altid har vært et problem med det den gamle pcen klarer ikkje koble seg på inter nett uten noen filer eller no sånt sleit noe jævlig med det sist gang alle andre pcene funker det godt på dett er nye pcer og den som ikkje kommer på er noen år gammel hvordan kommer jeg på nettet med den ? Lenke til kommentar
eiik Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Du trenger nok en driver til nettverkskortet. Søk etter nettverksdriver til PC modellen, last den ned og legg den så over på PCen som trenger den og installer den der. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 vet ikkje hvordan jeg finner det kan noen se om de finner en eller noen som kan brukes Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Kanskje du skulle begynne her: http://www.slideshare.net/trulte65/hva-er-en-datamaskin ? 1 Lenke til kommentar
eiik Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hvilket OS har du? Hvis du har Windows 7 på PCen uten internett kan du gjøre følgende for å finne modellen: - Trykk på start - Høyreklik på Datamaskin - Trykk på egenskaper I det vinduet som kommer opp vil det trolig stå produsent og modell, ca midt i. Søk deretter etter en nettverksdriver til den modellen. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Kanskje du skulle begynne her: http://www.slideshar...r-en-datamaskin ? jeg synnes det var litt småfrekt eller mente du det godt ? Hvilket OS har du? Hvis du har Windows 7 på PCen uten internett kan du gjøre følgende for å finne modellen: - Trykk på start - Høyreklik på Datamaskin - Trykk på egenskaper I det vinduet som kommer opp vil det trolig stå produsent og modell, ca midt i. Søk deretter etter en nettverksdriver til den modellen. den gamle er en vist Lenke til kommentar
eiik Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 den gamle er en vist Det fungerer på Vista også. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 bare litt dumt er at jeg har ikkje pcen akkuratt nå den er hos moren min XD må hente den snart Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Hvis du har en versjon sv Windows som støtter remote desktop så kan du bruke det (du finner ut om du har riktig versjon ved å søke litt på Google) Hvis du har en versjon som ikke støtter det kan du bruke logmein (logmein.com) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå