Gå til innhold

Her er Titan - Nvidias heftigste skjermkort


Anbefalte innlegg

Vært borti Texture Pack Combiner(TPC)? Den sammler 60 mods inkludert de 3 store: HD2k textures, Skyrim Hige Definition og Skyrim Realistic Overhaul.

SRO er ikke lenger tilgjenlig på nexus og er nå desverre veldig vanskelig og få tak i.

TPC tar det beste texturene og meshes fra alle disse pakkene og lager en god smørje med noe 2k og resten 4k. Så og si vær eneste texture i spillet blir da overhalt. På toppen av dette har jeg sammlet enda flere 4k pakker og sammenliknet vær eneste fil med de fra TPC og brukt de som har vært av høyeste kvalitet.

 

Men glemte og nevne at jeg også spiller på 3 skjermer 5760x1080 og har mulighet til og kjøre 3d på toppen av dette men med mitt 680 4gb kort gir det meg 10 fps.

Du med en skjerm får nesten 2gb. Så med antagelivis med en bedre texture pakke og 2 skjermer til kan du tenkte deg vram tollen dette får og dette er på low medium settings, uten AA.

Med AA og eventuelt 3d i tllegg tror jeg Titan 3 way sli kanskje kunne håndtert, men dog 3 way sli gir fremdeles bare 6gb. Skyrim om det når max Vram tar det 1-2 min før det krasjer ut i fra mine tester.

Endret av Aleksander.dev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste rykter peker mot at ytelseshoppet skal ligge på 30-40% over 7970GHz på 1920x1080, med et 7970 MATRIX eller TOXIC vil det ikke overraske meg om Titan bare klarer 10-15% høyere framerate i spill som Hitman Absolution på 2560x1600 med 8xMSAA.

 

Med god skalering på 4-sli vil det fortsatt si at det fullstendig knuser 7970ghz kortene(noe som er helt greit da det ene kortet koster 3000 og det andre 7000). Ikke at AMD kort generelt er bedre for DET ER DE. men titan eier dem alle.

 

Du er litt bombastisk med tanke på at vi ikke har sett noen reelle tester enda, vent i det minste til det er gjort en del tester og man kan fastslå styrkene og eventuelt svakheter ved kortet.

 

Det er soleklart at det kommer ikke til å bli produsert så mange av disse kortene, jeg forventer at dette nesten blir en papirlansering eller svært "limited" edition, er man heldig så snakker vi om kanskje 50.000 kort på verdensbasis (men godt mulig jeg tar feil) , blir spennende å se ved lansering.

 

Er ikke bombastisk å si at en lamborghini fullstendig knuser en god mercedes. Det er fakta. Men prisen er også veldig mye høyere :p

Lenke til kommentar

Vært borti Texture Pack Combiner(TPC)? Den sammler 60 mods inkludert de 3 store: HD2k textures, Skyrim Hige Definition og Skyrim Realistic Overhaul.

SRO er ikke lenger tilgjenlig på nexus og er nå desverre veldig vanskelig og få tak i.

TPC tar det beste texturene og meshes fra alle disse pakkene og lager en god smørje med noe 2k og resten 4k. Så og si vær eneste texture i spillet blir da overhalt. På toppen av dette har jeg sammlet enda flere 4k pakker og sammenliknet vær eneste fil med de fra TPC og brukt de som har vært av høyeste kvalitet.

 

Men glemte og nevne at jeg også spiller på 3 skjermer 5760x1080 og har mulighet til og kjøre 3d på toppen av dette men med mitt 680 4gb kort gir det meg 10 fps.

Du med en skjerm får nesten 2gb. Så med antagelivis med en bedre texture pakke og 2 skjermer til kan du tenkte deg vram tollen dette får og dette er på low medium settings, uten AA.

Med AA og eventuelt 3d i tllegg tror jeg Titan 3 way sli kanskje kunne håndtert, men dog 3 way sli gir fremdeles bare 6gb. Skyrim om det når max Vram tar det 1-2 min før det krasjer ut i fra mine tester.

Hva i alle dager skal du med 4K teksturer i Skyrim? Du vet at 4K teksturer er 4096x4096 piksler eller nok til å fylle to av skjermene dine, går du virkelig så kloss opp mot vegger at du trenger 4K oppløsning?

1K teksturer er mer enn nok i dag, og du hadde vært uendelig mye bedre tjent med å øke antallet polygoner eller forbedret shadingen enn å legge inn meningsløst store teksturer. For ikke å snakke om at de fleste "HD texture packs" er vanligvis laget ved å ta spillets teksturer, mangedoble oppløsningen i photoshop og legge på et par filtre, og dette får ikke fram detaljer som har gått tapt under nedskalering.

 

Om et 680 bare klarer 10 fps vil jeg ikke regne med at tre stykk Titan klarer 40 fps engang, mer VRAM er kun nyttig om regnekraften er til stede og om disse resultatene er noe å stole på må Titan kunne vise mange ganger ytelsen til et 7970 @ 1200MHz for at 6GB skal være relevant for spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer ganske javnt 90 fps med de settingsene jeg har. Klarer ikke å få mere enn max 70% usage da, og aller helst ligger jeg på 50 ish. Dette spillet krever ikke mye GPU kraft, er fremdeles cpu som holder meg tilbake.

 

Absolutt alt på max, 8xAA og alt av view distance på max. Siden jeg ikke kan øke settings noe mere så fant jeg frem bedre textures. Det utgjør faktisk en fin forskjell med mods.

 

http://i.imgur.com/VG3Cs.jpg

 

Her kan man se sammenligning mellom bethesdas sin HD pack og den jeg bruker.

Selvfølgelig er det ikke nødvendig, men jeg klarer ikke å få spillet til å utnytte den kraften jeg har i pcen, så hvorfor ikke. Ting ser en del klarere ut faktisk, da standard texturer i skyrim er latterlig.

 

 

Jeg tviler enda veldig sterkt på at med 3 skjermer at du kommer noe høyere enn 3gb vram usage. Og jeg tror at 3d ikke bruker noe mere vram? Rett meg om jeg tar feil om noen har peiling.

 

TL;DR

 

Spillet krevet veldig lite av skjermkort, så hvis du har 4gb med vram så er det en helt annen grunn til at du får så lav fps og har CTD. Spesifiserer at jeg ikke har noe low settings på, men alt som kan skrus opp, er skrudd helt opp på MAX!

Lenke til kommentar

Hva i alle dager skal du med 4K teksturer i Skyrim? Du vet at 4K teksturer er 4096x4096 piksler eller nok til å fylle to av skjermene dine, går du virkelig så kloss opp mot vegger at du trenger 4K oppløsning?

1K teksturer er mer enn nok i dag, og du hadde vært uendelig mye bedre tjent med å øke antallet polygoner eller forbedret shadingen enn å legge inn meningsløst store teksturer. For ikke å snakke om at de fleste "HD texture packs" er vanligvis laget ved å ta spillets teksturer, mangedoble oppløsningen i photoshop og legge på et par filtre, og dette får ikke fram detaljer som har gått tapt under nedskalering.

 

Om et 680 bare klarer 10 fps vil jeg ikke regne med at tre stykk Titan klarer 40 fps engang, mer VRAM er kun nyttig om regnekraften er til stede og om disse resultatene er noe å stole på må Titan kunne vise mange ganger ytelsen til et 7970 @ 1200MHz for at 6GB skal være relevant for spill.

 

Selv bethesda sin HD pakke ser gammel ut i forhold til det du kan få om du legger jobb i det.

Du bør også sjekke opp før du sier ting som du ikke vet.

For de fleste og beste texture pakkene er ikke resultater av sample mixing og filtere. De er ordentlige photobilder som er blitt brukt.

Men det er ikke bare texturene som blir forbedret det er også meshene som får en real overhal.

 

 

Men noen av de poulære texture moddene er fake og laget på måten du var inne på over, filtere og redigering.

Men disse styrer de som har litt peilig langt unna.

 

Har ikke sagt at 4k er et minimum for hva som ser bra ut, men som jeg har sagt før jeg er en skyrim grafikk enthusiast og ønsker og presse spillet så langt visuelt mulig. Og jeg går ofte tett tett in på ting og digger den høye oppløsningen.

Lenke til kommentar

Vel, en relativt god indikasjon hvor sterkt merkevaren står er å sammenligne f.eks verdien av selskapene. Her ser vi at Nvidia og AMD ligger langt fra hverandre, med Nvidia på en klar førsteplass.

 

En annen indikasjon på en sterk merkevare er f.eks at man kan selge produktet sitt dyrere selv om ytelsen i realiteten er lik, eller kanskje også dårligere i enkelte sammenhenger. Det er jo helt ulogisk å påstå at amd har en sterkere merkevare enn nvidia og derfor senker prisene sine ganske langt under dagens nivå på tilsvarende nvidiakort.

 

Forklar meg igjen.... hvor er det jeg driter meg ut?

Lenke til kommentar

Jeg klarer ganske javnt 90 fps med de settingsene jeg har. Klarer ikke å få mere enn max 70% usage da, og aller helst ligger jeg på 50 ish. Dette spillet krever ikke mye GPU kraft, er fremdeles cpu som holder meg tilbake.

 

Absolutt alt på max, 8xAA og alt av view distance på max. Siden jeg ikke kan øke settings noe mere så fant jeg frem bedre textures. Det utgjør faktisk en fin forskjell med mods.

 

http://i.imgur.com/VG3Cs.jpg

 

Her kan man se sammenligning mellom bethesdas sin HD pack og den jeg bruker.

Selvfølgelig er det ikke nødvendig, men jeg klarer ikke å få spillet til å utnytte den kraften jeg har i pcen, så hvorfor ikke. Ting ser en del klarere ut faktisk, da standard texturer i skyrim er latterlig.

 

 

Jeg tviler enda veldig sterkt på at med 3 skjermer at du kommer noe høyere enn 3gb vram usage. Og jeg tror at 3d ikke bruker noe mere vram? Rett meg om jeg tar feil om noen har peiling.

 

TL;DR

 

Spillet krevet veldig lite av skjermkort, så hvis du har 4gb med vram så er det en helt annen grunn til at du får så lav fps og har CTD. Spesifiserer at jeg ikke har noe low settings på, men alt som kan skrus opp, er skrudd helt opp på MAX!

 

Ja her er du litt ute på jorde :p

Først så er ultra settings langt i fra hva jeg kaller Ultra Ini settings.

8AA er heller ikke max.

Ini setting tweaks er et gigantisk kapitell altfor stort til og si noe om her.

 

 

Men følg linken og set alt til 75% DNA extreme. Kopier verdiene inn i skyrim.ini og skyrimprefs.ini i dokument mappen din under mine spill.

http://online-source...yrim-cfg-maker/

Da vil du kanskje få 5 fps med en 680 2gb

Ikke bruk denne til og justere ini settings du vill spille med. En del av verdiene er feilaktig og skaper ustabiliteter.

Men en kjapp og grei settings kreator for og gi settings for og teste med

 

Jeg spiller nå på et 4gb 680 kort med mine mods, medium settings litt modifisert og textur pakker med oppløsning 5760x1080, og da uten ENB series mods(veldig krevende) og uten AA.

Ligger jevnt på 3,5 GB Vram og det er ikke noe feil vet dette. Skyrim med disse settingene osv bruker mye vram. Setter jeg AA til 4 ligger det på 3,8-4gb, når det 4gb tar det et par min før spille krasjer.

Har testet og diskutert dette med andre skyrim enthusiaster og experter side opp og side ned så dette er et faktum av våre tester.

 

For og kunne se 3d, legges det enda et skjermbilde til oppe på det som ligger der fra før med litt avstand.

Dermed dobbel rendering. så 3 skjermer, hvor 1 skjerm viser 3D tilsvarer da 4 skjermer som skal rendres. Dette krever veldig mye mer av skjermkortet.

Endret av Aleksander.dev
Lenke til kommentar

Vel, en relativt god indikasjon hvor sterkt merkevaren står er å sammenligne f.eks verdien av selskapene. Her ser vi at Nvidia og AMD ligger langt fra hverandre, med Nvidia på en klar førsteplass.

 

En annen indikasjon på en sterk merkevare er f.eks at man kan selge produktet sitt dyrere selv om ytelsen i realiteten er lik, eller kanskje også dårligere i enkelte sammenhenger. Det er jo helt ulogisk å påstå at amd har en sterkere merkevare enn nvidia og derfor senker prisene sine ganske langt under dagens nivå på tilsvarende nvidiakort.

 

Forklar meg igjen.... hvor er det jeg driter meg ut?

 

Som du skrev

I og med at AMD har en såpass mye dårligere merkevare så er det klart at de ser seg nødt til å konkurrere på pris.

 

Tror de fleste took dette som, AMD er/har dårligere produkter en Nvidia.

Men det er jo ikke det du sa.

 

Er enig med deg nvidia er et sterkere merke helt klart.

Hvorfor det har blitt sånn er en annen sak og hvor vidt de fortjener det.

Men nvidia har virkelig gjort det dårlig i det siste med sine desperate forsøk på nye revolusjonerende teknologier. FXAA og TXAA er jo totalt ubrukelig. Som en sa "Nå trenger spill karakterende våre briller for og se klart." Dette har nvidia fått vellfortjent mye hets for.

680 kortet som var ren kriminalitet sammenlinknet mot 7970.

Endret av Aleksander.dev
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i alle dager skal du med 4K teksturer i Skyrim? Du vet at 4K teksturer er 4096x4096 piksler eller nok til å fylle to av skjermene dine, går du virkelig så kloss opp mot vegger at du trenger 4K oppløsning?

1K teksturer er mer enn nok i dag, og du hadde vært uendelig mye bedre tjent med å øke antallet polygoner eller forbedret shadingen enn å legge inn meningsløst store teksturer. For ikke å snakke om at de fleste "HD texture packs" er vanligvis laget ved å ta spillets teksturer, mangedoble oppløsningen i photoshop og legge på et par filtre, og dette får ikke fram detaljer som har gått tapt under nedskalering.

 

Om et 680 bare klarer 10 fps vil jeg ikke regne med at tre stykk Titan klarer 40 fps engang, mer VRAM er kun nyttig om regnekraften er til stede og om disse resultatene er noe å stole på må Titan kunne vise mange ganger ytelsen til et 7970 @ 1200MHz for at 6GB skal være relevant for spill.

Teksturer er gjerne pakket rundt modeler/objekter så du vil ikke se hele 4kx4k teksturet selvom du har et skjermoppsett som viser så mange piksler. Det er også en mindre del av skjermbilde som viser den største versjonen av et tekstur (dermed spiser ikke høyere oppløste teksturer opp så mye mer regnekraft).

Store teksturer har også en fordel med at det kan gi mer unik teksturing da man ikke trenger å repetere teksturer så mye. Det er også tanken bak ID Software MegaTexture, her trenger man ikke å repetere teksturer i det hele tatt, det er bare en stor tekstur.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager skal du med 4K teksturer i Skyrim? Du vet at 4K teksturer er 4096x4096 piksler eller nok til å fylle to av skjermene dine, går du virkelig så kloss opp mot vegger at du trenger 4K oppløsning?

1K teksturer er mer enn nok i dag, og du hadde vært uendelig mye bedre tjent med å øke antallet polygoner eller forbedret shadingen enn å legge inn meningsløst store teksturer. For ikke å snakke om at de fleste "HD texture packs" er vanligvis laget ved å ta spillets teksturer, mangedoble oppløsningen i photoshop og legge på et par filtre, og dette får ikke fram detaljer som har gått tapt under nedskalering.

Et plan bør ideelt sett ha flere ganger høyere oppløsning på teksturen enn størrelsen på flaten til planet på skjermbildet. Hvis planet har omtrent 1:1-forhold og kamera flytter seg i forhold til planet vil detaljene få en slags "blinkende" effekt pga. interpoleringen. Hvis teksturen har et 4:1-forhold eller 8:1 forhold og det brukes høy grad av AA så vil effekten reduseres. Så vi har god bruk for mer teksturminne. Men det kan diskuteres hvor god kvalitet det er på slike "texture packs".
Lenke til kommentar

MisaPi efikkan takk for supre svar :D

 

"Men det kan diskuteres hvor god kvalitet det er på slike "texture packs"

Det er over 200 textur mods til skyrim, mye av det er dårlig skvip, lave texturer redigert og filtrert og samplet opp ned osv. Det gjør det vanskelig og skille de bra og dårlige.

Men det er også veldig mange bra gjennomførte texturer som har blitt laget ut i fra høy kvalitets foto grafier. .

Lenke til kommentar

Tviler vel på at jeg trenger det, men er man hw hore så er man det.

Hvor mye kan jeg få for et 680 mon tro. Har et Gainward GeForce GTX 680 2GB og trenger ikke oppgradere vil jeg tro, men får jeg 3k for et 680?

Nytt 680 er nede i 3200. Da er det bare å bruke fornuften. Man kjøper ikkje et brukt for over 2500 da :)

Lenke til kommentar

Tviler vel på at jeg trenger det, men er man hw hore så er man det.

Hvor mye kan jeg få for et 680 mon tro. Har et Gainward GeForce GTX 680 2GB og trenger ikke oppgradere vil jeg tro, men får jeg 3k for et 680?

 

Jeg fikk faktisk 3200kroner får mitt Asus direct CUII top.

La det ut på hardware og veldig mange har kontaktet meg om det :)

 

Spiller du kun på 1 skjerm, skaff deg 690 i stede for!!

Bare dumt og kjøpe titan om man ikke spiller på flere skjermer.

Endret av Aleksander.dev
Lenke til kommentar

Det er over 200 textur mods til skyrim, mye av det er dårlig skvip, lave texturer redigert og filtrert og samplet opp ned osv. Det gjør det vanskelig og skille de bra og dårlige.

Men det er også veldig mange bra gjennomførte texturer som har blitt laget ut i fra høy kvalitets foto grafier. .

Nå har ikke jeg spillt Skyrim selv, men jeg har en sterk mistanke om at teksturene er laget gjennom oppskalering og blanding med støy. Dette er noe mange spill gjør på direkten, og det er bare unødvendig å lage slike "detaljteksturer".
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spillt Skyrim selv, men jeg har en sterk mistanke om at teksturene er laget gjennom oppskalering og blanding med støy. Dette er noe mange spill gjør på direkten, og det er bare unødvendig å lage slike "detaljteksturer".

 

Det er en hel verden av extreme skyrim enthusiaster og disse er ikke fornøyd med "fake" texturer.

Det er 100 vis av forum tråder om nettopp dette og kommer det ut en ny text pakke som er "fake" blir den slaktet :D

Lenke til kommentar
ok!da blir de fire stk. ASUS ARES || og ikke 4 stk. Titan da ;)
Som blinc sier så er ARES II dobble gpuer, altså 2 kjerner på ett kort. Du kan ha maks 4 gpuer/kjerner, altså 2*ARES II på ditt hk. IKKE 4*ARES II. Derimot KAN du ha 4*Titan.
nei, alt jeg tenker på er å ha en kraftig pc som ingen andre slår ;)
BTW: Du skjønner at det er snakk om 2*ARES II= 22.000 kroner, 4*Titan= 28.000 kr. :hm:

 

Ok.... så det er ikke mulig med 4 stk. ARES 2.... selv ikke om jeg bruker det heftige MSI Big Bang Xpower 2 hovedkortet? jeg skal kjøpe utstyre for over 100000 tror jeg så det blir 128 gb RAM, MSI Big Bang Xpower 2, i7 3960X, en 1500W psu og mange TB hdd plass + over 1 TB ssd men jeg vet ikke hvilke gpu'er jeg skal kjøpe så jeg tenkte mest på 4 stk. ARES 2 men det er visst ikke mulig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...