Gå til innhold

COM porten fungerer ikke på Tecra 8000

Dings

Anbefalte innlegg

God ettermiddag godtfolk!

Jeg har et lite problem som noen av dere der ute kanskje kan hjelpe meg med?

Etter jeg fikk lappen i forige uke fikk jeg lyst til å koble GPSen til laptopen min ( Toshiba Tecra 8000 (jada, den er gammel, men den gjør jobben)) i tilleg til å kjøre litt rundt på "wardriving". (Hey, geeker kan da råne de også :lol::D )

Wardriving-delen er grei, men mitt problem er at jeg ikke får GPSen min (Magellan 320) til å snakke sammen med Laptopen gjennom COM-porten (har kun en på denne maskinen). Egentlig er det ingenting annet heller som vil snakke med Laptopen gjennom COM-porten, så det er definitivt maskinen som er problemet..

Har prøvd å instalere win98 på nytt igjen (tror ikke det er så lurt å legge innpå noe annet på den maskinen) men til ingen nytte. Formaterte riktig nok ikke, så det kan jo være håp der, eller?

Ellers lurer jeg på om det finnes en form for overgang til usb eller noe annet som ikke koster allverdens som kanskje kan brukes?

Håper på svar!

Mvh.

Dings

PS: Er det noen som har en liste med waypoints til GPS over samtlige fotobokser i Bergen og omegn? 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke com-porten funker hjelper det nok ikke med en overgang til usb... Muligheten da er et eventuelt PCMCIA kort med USB-utganger

Eneste tipset mitt er at COM-porten ikke er aktivert i BIOS (finner du den forresten i Windows??)

På min Dell er det mulig å deaktivere COM fra bios, men det er trolig et skudd i mørke...

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Jeg fikk faktisk GPSen til å fungere etter mye plundring frem og tilbake med innstillinger både på GPSen og på laptopen, så det var vist aldri noe galt after all :oops:

Anyways, det funker nå, og jeg er happy :)

Nå er det ut og kartlegge trådløse soner :)

Mvh.

Dings

PS. Er fremdeles interssert i en liste over fotobokser i Bergen og omegn 8) (hvis noe slikt finnes)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...