Gå til innhold

Planlegging av hjemmekino inkl TV og anlegg

Anbefalte innlegg

Hei,

Er snart på flyttefot og det er en mulighet for at jeg får solgt mitt gamle anlegg (Fult Yahama NS 5.0 anlegg med Onkyo forsterker, BR-spiller og Samsung 46" billig LCD TV) og ser derfor på hva jeg skal fylle stuen med. Ny TV blir det uansett!

Krav;

Full 5.1 surround

ca 55" 3D TV

Blu-ray avspiller

Godt med HDMI tilkoblinger

Ikke ta for stor plass.

Budsjett litt åpent og ukjent, men ser for meg at jeg må ut med 30k.

Ser helt at jeg finner varene på Elkjøp da jeg har litt pressmiddel i forhold til pris der :)

Any pointers?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir litt for stort og klumpete, ønsker noe litt mer diskret nå.

Jeg så på dette og dette

Det er ikke snakk om en oppgradering, men utskiftning.

EDIT;

Noe slik kan jeg tenke meg at pakken ser ut (kjapt sammensatt, ikke spesielt gjennomtenkt)

post-91749-0-55217200-1361272583_thumb.jpg ut.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Er ikke så sikker på om det blir noe særlig til oppgradering på lydfronten om du skal handle på Elkjøp. Stikk heller innom for eksempel Hifiklubben og hør hva de kan tilby av hjemmekino. De har blant annet dette, som kunne passet dine beskrivelser.

Elkjøp kan bestille inn ting de ikke normalt har på lager, eller viser i nettbutikken.

Til TS: Hvor vikig er kvalitet for deg?

Ta en kikk på Emotiva sin UMC-200 som forforsterker, og XPA-5 som effektforsterker. Da har du mye bedre ting enn alt du får kjøpt til samme pris hos Elkjøp. Man får kun importert disse direkte fra Emotiva. Med moms og frakt så ligger vel XPA-5 på under 6000,-. En å sammenligne med når det kommer til kvalitet og kraft så må man fakisk nærmere 15 tusen eller litt mer.

Fra Elkjøp vil jeg nok gått for en Pioneer i LX serien, eller Yamaha i RX serien. Onkyo er bra, men 616 er litt svak, og spesielt viktig mangler Pre-out for oppgraderings muligheter. Da må man opp på 818. Neste opp opp så mangler de en før de blir for dyre egentlig.

Hadde jeg vært deg ville jeg sjekket om de får bestilt inn Marantz SR7007 eller SR6007. Disse har en mye mer detaljert og god lyd enn mange av de andre, selv om de mangler litt på krefter. Men funket meget bra sammen med Klipsch f.eks.

På høytallere fra Elkjøps normale katalog så er det enten Caton eller Klipsh som gjeder. Men her er Elkjøp idiotiske som oppgir stk pris og ikke normale Par som alle andre. Mange har blitt lurt her. Klipsch så må nok dette også spesial bestilles.

BD spiller så er det kun ett merke som gjelder, og det har ikke Elkjøp. Det er ingen andre som kan anbefales enn Oppo. De har 2 spillere BDP-103 og BDP-105. Eneste forskjell er at 105 har bedre analog del. Det fine med disse er at de fås sonefri på både BD og DVD.

Hvis man tar sjansen så kan faktisk begge to, men mest anbefalt 105, brukes som forforsterkere rett i effektforsterker, slik at man faktisk kan droppe hele receiveren. Denne har volumkontroll osv.

Oppoene har faktisk en HDMI Inngang (2stk), men kun 1 bak. Med en billig HDMI swtich så kan man koble til at man ønsker inn her, og få bedre bilde kvalitet som resultat.

Oppoen støttet også alt som de får lov til av streaming funksjoner, og støtter både DLNA, Netflix og mye annet.

Lenke til kommentar

Hei Anders,

Tusen takk for et utfyllende svar! :) Men jeg tror du har missforstått nivået jeg sikter til. Kvalitet er en relativ ting, jeg hadde i flere år bare toppmodellen til Logitech som jeg synes var helt rått! Nå sitter jeg som sagt med Yamaha sine NS høyttalere og er fornøyd med lyden men vil ned i størrelse. Men ser at høyttalerne jeg har foreslått kanskje er godkjent av deg. Dog du snakker om høyttaler-par, jeg ser på "pakker" Hvis jeg skal gå for gulvhøttalere, så kan jeg like godt beholde det jeg har nå.

Det blir nok ikke noe Emotiva på meg, ønsker en litt enklere løsning. "One amplifier to rule them all" ;) Men skal se på de seriene du foreslår.

BD spiller blir i form av playstation, burde holde lenge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...